10 جاذبه گردشگری خاص که در تور مسکو نباید از دست داد

آریاک سفر

جاذبه‌های گردشگری خاصی که در تور مسکو می‌توان دید، تعداد بسیار زیادی دارند. این شهر عجیب و زیبا امکان تجربه سفری متفاوت را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد و در آن سازه‌های قدیمی، پارک‌های طبیعی خوش آب‌وهوا، موزه‌های بزرگ و معروف، کلیساهای خاص و خیابان‌های هیجان‌‌انگیزی وجود دارد.

کاماپرس در این گزارش 10 جاذبه گردشگری خاص مسکو را معرفی می‌کند. مسافران برای رزرو خاص‌ترین تور مسکو می‌توانند از سایت نهال گشت با آدرس www.nahalgasht.com دیدن کنند و تجربه‌ای متفاوت در روسیه داشته باشند.

1. مجسمه بزرگ پیتر یکم

مجسمه پیتر یکم یکی از بناهای تاریخی شهر مسکو است که 98 متر ارتفاع دارد و وزن آن به 1000 تن می‌رسد. این بنا به افتخار 300 سال نیروی دریایی روسیه که توسط پیتر یکم تاسیس شده بود، طراحی شده است. در ساختن این مجسمه از 600 تن فولاد ضد زنگ، برنز و مس استفاده کرده‌اند و در طراحی آن هنرنمایی‌های خاصی را می‌توان دید. برای دیدن این بنا باید به کنار رود موسکوا در جنوب کرملین رفت.

2. خیابان تورسکایا، یکی از گران‌ترین خیابان‌های دنیا

خیابان تورسکایا یکی از مسیرهای تجاری مهم مسکو در زمان‌های قدیم بوده است و امروزه نیز از خیابان‌های پرطرفدار این شهر است. در این منطقه، فروشگاه‌های بزرگ و شیک زیادی قرار دارد که همگی بناهایی سنگی دارند و معروف‌ترین برندهای جهان را در آن‌ها می‌توان پیدا کرد. اگر از طرف میدان سرخ به سمت شمال حرکت کنیم می‌توانیم به این خیابان زیبا دسترسی پیدا کنیم.

دریان سفر امید

3. کلیسای معراج کولومنسکویه

یکی از کلیساهای زیبایی که در تور مسکو نباید از دست داد، کلیسای سفید رنگ معراج است که قدمت آن به سال 1532 برمی‌گردد. این بنا به مناسبت میلاد ایوان مخوف ساخته شده است و در جنوب شرقی مسکو قرار دارد. کولومنسکویه نام ناحیه‌ای است که در زمان‌های گذشته خاندان‌های سلطنتی در آن سکونت داشتند و در سال 1960 به بخشی از شهر مسکو تبدیل شد. این کلیسا در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

4. مرکز خرید ایزمیالوو با کالاهای عجیب

مرکز خرید ایزمیالوو یکی از مراکز خرید جذاب و متفاوتی است که در تور مسکو می‌توان تجربه کرد. این مجموعه بزرگ، کالاهای عجیب و آنتیک، نقاشی، تمثال، کتاب، سکه، دست‌سازهای هنری و انواع پوشاک، کیف و وسایل خانه را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. در این بازار، خاص‌ترین هدایا و سوغاتی‌ها را می‌توان پیدا کرد.

5. بازدید از قبرستان نوودویچی در تور مسکو

قبرستان نوودیچی یکی از مهم‌ترین قبرستان‌های روسیه است که در آن اشخاص حزبی، سیاسی و هنری بسیاری دفن شده‌اند. جالب است که این گورستان در ابتدا به منظور دفن دزدها و رشوه‌خوارها ساخته شده بود اما در دهه 1930 نویسندگان، موزیسین‌ها و هنرمندان زیادی مانند سیرف، یرمولوا، مایاکوفسکی، لویتان، تریتیاکف و روبینشتاین در آن دفن شدند. در این قبرستان حدود 7 هزار قبر وجود دارد و 230 قبر مربوط به افرادی است که بزرگ‌ترین لقب در رژیم کمونیستی یعنی «قهرمان اتحاد شوروی» را به دست آورده‌اند.

6. آرامگاه لنین، اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی

ولادیمیر لنین یکی از شخصیت‌های تاریخ‌ساز روسیه بوده است که هم اکنون جسد آن را به شکل مومیایی شده نگه‌داری می‌کنند و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از نزدیک ببینند. آرامگاه لنین در میدان سرخ قرار دارد و در بازدید از آن عکس‌برداری و استفاده از موبایل ممنوع است. دولت روسیه هر ساله هزینه‌های سنگینی برای نگه‌داری این جسد پرداخت می‌کند و در بازه‌های زمانی خاصی برای تعویض لباس و انجام عملیات شیمیایی مختلف موزه را تعطیل می‌کنند.

7. پارک هنر موزئون در مسکو

یکی از خاص‌ترین پارک‌های جهان را در تور مسکو می‌توان از نزدیک دید. پارک هنر موزئون، مجموعه‌ای بزرگ از مجسمه‌های اتحاد جماهیر شوروی است که در آن حداقل 700 اثر هنری قرار دارد. بیش از 200 اثر هنری نیز در انبارهای مربوط به این پارک نگه‌داری می‌شوند. این پارک بزرگ‌ترین موزه مجسمه‌سازی روسیه در هوای آزاد است که تراس‌های چوبی خاصی برای نشستن و استراحت دارد. همچنین یک غرفه طولانی روباز و چند کافه نیز در آن به چشم می‌خورند.

8. گنجینه هنرهای ظریفه، نگارخانه ترتیاکوف

نگارخانه ترتیاکوف یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های هنری است که در تور مسکو می‌توان دید. نام این نگارخانه از پاول ترتیاکف گرفته شده است که از سال 1856 شروع به جمع‌آوری تابلوهای نگارگران روس کرد. از زمان شروع این کار تا کنون حدود 150 سال می‌گذرد و امروزه بیش از 130 هزار تابلوی نقاشی، پیکر، شمایل و هنرنمایی‌های مختلف در آن جمع‌آوری شده‌اند. این موزه 52 تالار موزه دارد که هر یک مربوط به دوره زمانی ویژه‌ای است.

9. نقطه صفر مسکو

نقطه صفر مسکو نمادی دایره‌ای با جنس برنز است که در نزدیکی میدان سرخ می‌توان آن را پیدا کرد. این دایره بر روی زمین حک شده است و از آن به عنوان معیاری برای سنجش فاصله دیگر کشورها تا روسیه استفاده می‌کنند. این نقطه به عنوان کیلومتر صفر شهر نیز معروف است و مردم محلی اعتقاد دارند که اگر کسی روی نشان ایستاده و سکه‌ای بالای شانه‌اش پرتاب کند و آن سکه داخل دایره برنزی بیفتد، آرزویش برآورده می‌شود.

10. یادبود تراژدی مردم

یادبود تراژدی مردم یا یادمان هولوکاست یکی از غم‌انگیزترین دیدنی‌های مسکو است. این یادبود نمایان‌گر صفی از مردم نجات‌یافته از جنگ است که مانند ردیفی از دومینو چیده‌شده‌اند و به تبدیل به یک سنگ قبر تبدیل می‌شوند. در اطراف این مجسمه بزرگ، وسایل شخصی مختلفی مانند خرس عروسکی، عینک شکسته و… ریخته شده‌اند. این یادمان ظلم بی حد نازی‌ها را نشان می‌دهد که بسیاری از مردم یهودی، لهستانی، اسلاوی و سوسیالیستی را از بین بردند یا در زندان‌ها شکنجه کردند.

خاص‌ترین تور مسکو کدام است؟

در تور مسکو علاوه بر اهمیت گردش در جاذبه‌های گردشگری مختلف، امکان رزرو بهترین هتل‌ها با شرایط گوناگون و مسافرت با هواپیمایی‌های مطمئن نیز اهمیت دارد. آژانس‌های مسافرتی کاربلد، بهترین امکانات را برای راحتی مسافران فراهم می‌کنند و شرایط ویژه‌ای را تدارک می‌بینند. در این تورها، ترانسفر، بیمه مسافرتی و صبحانه رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و اغلب تور لیدر زبان فارسی نیز در کنار گردشگران حضور دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان