روش ریکاوری هارد فرمت شده – در چه صورتی هارد قابل ریکاوری نیست؟

اگر بعد از حذف شدن اطلاعات از روی هارد، فایل‌های جدیدی بازنویسی نشوند، امکان ریکاوری هارد تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. بعد از فرمت کردن، داده‌ها از درایو پاک نخواهد شد بلکه فقط آدرس جداول داده‌ها عوض می‌شود. در این مورد، اهمیتی ندارد که درایو به چه دلیلی فرمت شده است و با روش‌های متنوعی امکان بازگردانی اطلاعات وجود دارد.

کاماپرس در این گزارش، دلایل فرمت شدن هارد و روش‌های بازگردانی اطلاعات را بررسی می‌کند. برای ریکاوری هارد می‌توانید از خدمات سازگار ارقام استفاده کنید.

علل فرمت شدن هارد چیست؟

خراب بودن سیستم فایل هارد دیسک از اصلی‌ترین دلایل فرمت هارد است. زمانی که درایور فایل آسیب ببیند داده‌ها غیرقابل دسترس می‌شوند و به طور خودکار پیغام فرمت هارد نمایان می‌شود. افرادی که این پیام را بر صفحه خود می‌بینند باید استفاده از هارد را متوقف کنند و به هیچ عنوان سراغ گزینه فرمت نروند.

علت ظاهر شدن پیام فرمت مربوط به مشکلی خاص است که سیستم با آن دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از دلایل این اتفاق می‌تواند استفاده بیش از حد از یک درایور باشد. کندشدن هارد، عدم شناسایی دیسک توسط سیستم و حتی بدسکتور از جمله عوارض این اتفاق هستند.

تبدیل سیستم فایل NTFS و FAT در ویندوز از دیگر دلایل فرمت شدن هارد است. برای نصب سیستم عامل روی هارد درایو، سیستم فایل را باید به کار گرفت. در مواردی این سیستم فایل را به مدل دیگری تبدیل می‌کنند که همین کار باعث فرمت درایو می‌شود.

دریان سفر امید

انواع فرمت اطلاعات هارد

برای ریکاوری اطلاعات فرمت شده باید به این توجه کرد که فرمت اطلاعات به چه طریقی اتفاق افتاده است. معمولا دو نوع فول فرمت یا کوئیک فرمت رایج هستند. در مدل فول فرمت شانس برای بازگردانی اطلاعات کمتر می‌شود و حتما باید از یک متخصص حرفه‌ای کمک گرفت. در کوئیک فرمت شانس بازیابی درایو فرمت شده بسیار بیشتر از قبل است. زیرا در این مدل فرمت فایل‌ها از بین نرفته‌اند و قابل بازیابی هستند.

روش‌های ریکاوری هارد فرمت شده

برای ریکاوری هارد فرمت شده معمولا از نرم‌افزارهای مخصوص این کار استفاده می‌کنند. قوی‌ترین نرم‌افزارهای این کار از انواع فایل‌ها پشتیبانی می‌کنند و سرعت بالایی دارند. همچنین ارائه پیش نمایش و کاربرپسند بودن از دیگر قابلیت‌های ویژه نرم‌افزارهای ریکاوری هارد است.

نرم‌افزارهای ریکاوری هارد

  1. نرم‌افزار Disk Drill Data Recovery (Windows & Mac)

این نرم‌افزار قدرتمند انتخابی جذاب برای بازیابی اطلاعات حذف شده است که از انواع فرمت‌های NTFS و FAT32 و EXT و HFS پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار سرعت بسیار بالایی دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند اطلاعات را ریکاوری کند. همچنین این برنامه برای بازیابی انواع دیسک‌های اینترنال، اکسترنال، مموری کارت و فلش مموری مناسب است.

  1. نرم‌افزار R-Studio (Windows & Mac & Linux)

این محصول قدرتمند گزینه‌ای برای ریکاوری اطلاعات در سطح وسیع‌تر است. این نرم‌افزار با سرعت بالایی طراحی می‌شود و فضای کاری جذابی دارد. همچنین این محصول حتی از فرمت‌های مربوط به دوربین عکاسی نیز پشتیبانی می‌کند و گزینه‌ای کاربرپسند است.

  1. نرم افزار Recuva (Windows)

این مدل از نرم‌افزار ریکاوری هارد حجم کمی دارد و با سرعت بالایی می‌تواند اطلاعات را بازیابی کند. این محصول اطلاعات مربوط به انواع فایل‌ها، سندهای آفیس، تصویر، ویدیو، موزیک و حتی ایمیل را به راحتی برمی‌گرداند. امکان بازیابی فایل کامپیوترها، دوربین‌های دیجیتالی، فلش مموری و ام پی تری پلیر یا iPod نیز با این نرم‌افزار وجود دارد.

  1. نرم افزار Data Rescue-(Windows & Mac)

این نرم‌افزار انواع داده‌ها را در فرمت‌های مختلف بازیابی می‌کند و کاربردی آسان و سریع دارد. قابلیت مهمی که در مورد این نرم‌افزار می‌توان دید، این است که به شکل یک CD قابلیت بوت را ارائه می‌دهد و کاربر می‌تواند در مواقعی که امکان بالا آمدن ویندوز وجود ندارد با این CD کامپیوتر خود را راه‌اندازی کند.

ریکاوری هارد فرمت شده در «سازگار ارقام»

«سازگار ارقام» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد است که از سال 1369 فعالیتی مستمر دارد. این شرکت به عنوان یکی از متخصص‌ترین مجموعه‌ها در زمینه انفورماتیک کشور شناخته می‌شود و علاوه بر فروش انواع لوازم الکترونیکی مانند لپ تاپ، تبلت، گوشی و لوازم جانبی، خدمات مختلفی مانند تعمیر و تعویض قطعات و ریکاوری هارد فرمت شده را ارائه می‌دهد.

این مجموعه بهترین انتخاب برای بهره بردن از خدمات گارانتی معتبر است و منصفانه‌ترین قیمت‌ها را پیشنهاد می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از سایت «سازگار ارقام» با آدرس www.shop.sazgar.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 0218701 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : سازگار ارقام
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان