مقایسه فن‌ سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد

فن سانتریفیوژ - کاماپرس
ژیوار

محیط­‌های صنعتی همواره با چالش تهویه اصولی هوا مواجه هستند. وجود حرارت، گازهای شیمیایی و ذرات ریز غبار، اهمیت وجود سیستم تهویه در محیط­‌های بزرگ را بیش از پیش نمایان می‌کند. یکی از کاربردی‌ترین فن‌ها در سیستم تهویه صنعتی، فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد است.

به گزارش کاماپرس، در مراکز تجاری و محیط­‌های مسکونی، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های بزرگ، سیستم تهویه‌ای با فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد می‌تواند راهگشا باشد. این فن­ها معمولا با ویژگی‌های انحصاری خود می‌توانند به خوبی تمامی نیازهای کافرمایان بخش صنعتی را پاسخ دهند.

این گزارش به معرفی فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد، اجزا و مقایسه عملکرد آنها پرداخته است.

فن سانتریفیوژ فوروارد (Forward Curved Blades)

فن‌ سانتریفیوژ فوروارد با پره‌های خمیده به سمت جلو منجر به جابه­جایی بهتر هوا و تهویه مطبوع می‌شود. طراحی این فن به صورتی است که می­تواند حجم زیادی از هوا را با فشار بسیار کمتر و سرعت بالاتر جابه‌­جا کند. این نوع فن‌ معمولا برای محیط­‌های کوچک کاربرد دارد که برای تخلیه و تهویه هوا به ایجاد فشار بالا نیاز ندارند.

فن سانتریفیوژ - کاماپرس

دریان سفر امید

فن سانتریفیوژ بکوارد (Backward Curved Blades)

فن‌های دارای پره‌های خمیده رو به عقب که به اختصار فن بکوارد نامیده می‌شوند، جریان هوا را در خلاف جهت چرخش فن به بیرون هدایت می‌کنند. از این مدل فن‌ها می‌توان برای هودهای آشپزخانه‌های صنعتی و به طور کلی سیستم تهویه محیط‌­های صنعتی استفاده کرد. راندمان و طول عمر این نوع فن معمولا مناسب‌تر است. این فن نیز مانند هر دستگاه قدرتمند دیگری، صدای زیادی ایجاد می­‌کند.

فن سانتریفیوژ - کاماپرس

اجزای فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد

فن سانتریفیوژ معمولا متشکل از یک سیستم پیچیده است. اجزای فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد، مشترک و مانند هم هستند. تنها تفاوت این دو نوع فن، نوع پره‌ آنهاست و همین تفاوت، کاربری هر یک را از دیگری متمایز می‌کند. در مجموع، فن‌های سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد به جز نوع پره‌ها، در باقی اجزا معمولا از جنس آلومینیوم یا فولاد بوده و از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردارند. این پره‌ها توسط شفت (shaft) به بدنه فن متصل می­‌شوند و توان ایجاد شده توسط موتور، آن‌ها را به حرکت در می‌آورد. محفظه‌ای که به عنوان بدنه فن سانتریفیوژ طراحی شده، باید به نحوی باشد که از انتشار هوا به محیط بیرونی جلوگیری کند.

فن سانتریفیوژ- کاماپرس

مقایسه فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد

هر دو نوع فن فوروارد و بکوارد برای مصارف صنعتی گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شوند. هر یک از این دو فن با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، پس از حضور کارشناسان و نیازسنجی محیطی می‌توانند در مجموعه‌های صنعتی به کار گرفته شوند. فن سانتریفیوژ فوروارد معمولا دارای پره‌ها کوتاه‌تر و پرتعدادتری است و در مقایسه با فن بکوارد، به واسطه سرعت چرخش کندتر، صدای کمتری ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل برای محیط های کوچک‌تر و نیازمند سکوت گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شوند. همچنین از لحاظ هزینه، فن‌های سانتریفیوژ فوروارد، گزینه مقرون به صرفه‌تری هستند و برای محیط های عمومی و حتی خانگی نیز می‌توانند کاربرد داشته باشند. طول عمر فن سانتریفیوژ نسبت به فن فوروارد معمولا بیشتر بوده و در محیط­هایی که معمولا به ورود هوا با فشار بالا نیاز دارند، استفاده از فن سانتریفییوژ بکوارد رایج است.

خرید فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد از «بستانچی»

برای خرید انواع ملزومات فن سانتریفیوژ، گروه صنعتی بستانچی با سابقه بیش از 50 سال در زمینه تولیدات صنعتی گزینه مناسبی است. این شرکت، با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایران، خدماتی بی نقص در زمینه تهویه محیط‌‌های صنعتی با استفاده از سیستم‌های تهویه مناسب، تهیه و نصب فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد به منظور تهویه سرویس بهداشتی و استراتژی‌های مناسب برای این کار ارائه می­دهد. بستانچی در این زمینه با پشتیبانی و مشاوره آنلاین، در ابتدا به نیازسنجی کاربر می‌پردازد و پس از آن با ارائه راهکار مناسب، اقدام به پاسخگویی به نیاز مخاطب می‌کند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 3839200-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی بستانچی
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان