افزایش قیمت لوازم التحریر مانع ثبت نام کلاس اولی ها شد

ژیوار

رشد قیمت 50 درصدی کتاب‌های درسی و 20 درصدی قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته باعث شده تا خیلی از خانواده‌ها کودکان کلاس اولی خود را در مدرسه‌ها ثبت نام نکنند.

به گزارش کاماپرس، محسن گلستانی، رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران، اعلام کرده است هزینه یک بسته کامل لوازم التحریر در تهران به 1 میلیون تومان می‌رسد. با این وجود به گفته گلستانی، قیمت لوازم التحریر کم‌تر از نرخ تورم رشد داشته است. محسن گلستانی اعلام کرده است که بیشتر مواد اولیه تولید لوازم التحریر وارداتی هستند و به همین دلیل رشد قیمت داشته‌اند. در واقع هر بار با تغییرات نرخ ارز قیمت این محصولات نوسان پیدا می‌کند. همچنین گلستانی اعلام کرده است که افزایش دستمزدها و نرخ سود بانکی هم روی قیمت لوازم التحریر موثر بوده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت کتاب‌های درسی و لوازم التحریر باعث شده است تا 110 هزار نفر از کلاس اولی‌ها در مدرسه‌ها ثبت نام نکنند. به گفته انجمن‌های دوست‌دار کودک، رشد قیمت لوازم التحریر و هزینه‌های آموزشی باعث کاهش ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی شده است.

دریان سفر امید

متوسط قیمت لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان چقدر است؟

در حال حاضر خانواده‌ها برای خرید یک بسته 12 عددی مداد استدلر باید 154 هزار تومان هزینه بپردازند. نرخ بسته 10 عددی خودکار کیان 55 هزار تومان است. قیمت مداد رنگی 12 عددی فابرکاستل به 301 هزار تومان می‌رسد. یک دفتر سیمی ساده 80 برگ 38 هزار تومان است. میانگین قیمت تراش، پاک کن و جامدادی به 170 هزار تومان می‌رسد. کمترین قیمت کوله مدرسه هم 500 هزار تومان است.

متوسط قیمت خط کش، قیچی و پوشه هم 120 هزار تومان است. در صورتی که دانش آموز به لباس مدرسه احتیاج داشته باشد، این مورد هم دستکم 750 هزار تومان هزینه دارد.با این حساب متوسط قیمت خرید مدرسه به 2 میلیون و 88 هزار تومان می‌رسد.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز