معروف ترین روستاهای قشم کدامند؟

روستاهای قشم - کاماپرس
ژیوار

اغلب روستاهای قشم در نزدیکی مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های دیدنی خاص این جزیره واقع شده‌اند و به همین جهت امروزه فضایی توریستی پیدا کرده‌اند. این روستاها فرهنگ‌های خاص خود را دارند و هم از نظر ظاهری و هم از نظر رسم و رسوم می‌توانند گردشگران را شگفت‌زده کنند. همچنین بسیاری از این مناطق تا مرکز شهر قشم نیز فاصله کمی دارند و به راحتی امکان بازدید از آن‌ها فراهم شده است.

کاماپرس در این گزارش معروف‌ترین روستاهای قشم را معرفی می‌کند. در تجربه سفری متفاوت با تور قشم حتما باید از این مناطق دیدن کرد.

روستای برکه خلف در نزدیکی دره ستارگان

روستای برکه یکی از زیباترین روستاهای قشم است که حدود 19 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. این منطقه مسکونی، در فاصله‌ای 500 متری از دره ستارگان واقع شده است که قدمت آن به دو میلیون سال می‌رسد. به همین جهت بسیاری از افراد برای بازدید از دره ستارگان، سری به این روستا می‌زنند. این منطقه آسفالته است و در آن امکانات رفاهی به طور کامل مهیا می‌شود.

همچنین روستای برکه خلف از جمله روستاهای بسیار تمیز قشم است و طبق رسمی محلی، هر هفته یک خانواده از اهالی آنجا، کل روستا را تمیز می‌کنند. در این ناحیه، گونه خاصی از صدف به نام صدف سیاه نیز پیدا می‌شود که بسیار کمیاب است و ساکنان روستا به خوبی توانسته‌اند آن را حفظ کنند. از صنایع دستی این منطقه می‌توان به سوزن‌دوزی و گلابتون اشاره کرد.

روستاهای قشم - کاماپرس

دریان سفر امید

روستای زیبای توریان

روستای توریان 33 کیلومتر با قشم فاصله دارد و اغلب مردم آن با کشاورزی امرارمعاش می‌کنند. این منطقه مسکونی زیبا مزرعه‌های آفتابگردان و نخلستان‌های بزرگ معروفی دارد. در این ناحیه، مناظر بسیار زیبایی به چشم می‌خورند و گردشگران می‌توانند از روستاهای متعددی که در نزدیکی توریان قرار دارند نیز دیدن کنند. از معروف‌ترین جاذبه‌های این روستا، گورستان آن است که قدمتی بیش از 100 سال دارد و قبرهای خاصی در آن پیدا می‌شود.

روستای طبل با مردمی دریانورد

اغلب مردم روستای طبل به ماهیگیری مشغول هستند و در آن دریانوردان زیادی را می‌توان دید. این روستا حدود 70 کیلومتر تا مرکز شهر قشم فاصله دارد و در آن تنها اسکله گردشگری مربوط به جنگل‌های حرا قرار گرفته است. از جمله دیدنی‌های این مجموعه باید به کوه تاریخی کلات کشتاران نیز اشاره کرد. این منطقه ارتفاعات متعددی در اطراف خود دارد که باعث می‌شود مناظر زیبایی هم داشته باشد.

دره تندیس‌ها نیز در این روستا قرار دارد و گردشگران می‌توانند در تور قشم از آن دیدن کنند.

روستاهای قشم - کاماپرس

روستایی نزدیک جنگل‌های حرا به نام لافت

از جمله جاذبه‌های گردشگری خاص قشم که نباید آن را از دست داد، روستای لافت است. این منطقه دسترسی خوبی به راه‌های آبی و جنگل‌های حرا دارد و در آن آب شیرین و بادهای موسمی باعث جذب مردم شده است. شکل ظاهری این منطقه نیز در جلب توجه گردشگران نقش دارد و می‌تواند افراد را یاد معماری خشتی و خاص یزد بیندازد. لافت از زیباترین روستاهای قشم است که بادگیرهای زیادی را بر سقف خانه‌های آن می‌توان دید.

نقش و نگارهای هندسی بر روی اکثر خانه‌های لافت دیده می‌شود و اکثر مکان‌ها بافتی همانند دارند. از جمله جاهای دیدنی نزدیک به این روستا باید به قلعه پرتغالی‌ها، قلعه نادری، چاه‌های تلا، زیارتگاه شیخ انور آبی و اسکله باستانی اشاره کرد. همچنین مساجد مختلف، آب انبار، گورستان‌های تاریخی و اکوموزه لافت نیز همگی در نزدیکی این ناحیه هستند.

روستای کوشه با بافت تاریخی

در 37 کیلومتری شهر قشم، روستای کوشه قرار دارد که به بافت تاریخی و زیبای خود معروف است. این روستا آثار و بقایای زیادی از زمان‌های گذشته را حفظ می‌کند و در آن مسجد شیخ برخ را می‌توان از نزدیک دید. همچنین این منطقه گورستانی معروف دارد که قبرهای آن حکاکی‌های خاص و متفاوتی دارند. قدمت برخی از قبرهای این روستا حتی به 400 سال نیز می‌رسد. کوشه از قدیمی‌ترین روستاهای قشم است که محبوبیت زیادی در بین گردشگران پیدا کرده است.

روستاهای قشم - کاماپرس

تور قشم را از «لحظه آخر» تهیه کنید

«لحظه آخر» مجموعه‌ای باتجربه و مطمئن است که در زمینه عرضه انواع تورهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند. این آژانس مسافرتی، امکان رزرو تور قشم را به صورت اقساطی نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد و بهترین قیمت‌ها را دارد. همچنین خدمات این مجموعه کامل است و همه روزه مسافران زیادی را به مقصد خود می‌رساند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای «لحظه آخر» می‌توانید از سایت این مجموعه با آدرس www.lahzeakhar.com بازدید کنید..

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان