خرید کامیونت اقساطی چه شرایط و مزایایی دارد؟

آریاک سفر

کامیونت یکی از انواع ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین است که در دسته‌ خودروهای تجاری و باری قرار می‌گیرد. کامیونت‌ها به لحاظ ظاهری و عملکردی، بین وانت و کامیون قرار دارند. در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت‌ کامیونت‌ها در بازار، بسیاری از افراد قادر به پرداخت هزینه آن به صورت یکجا نیستند؛ به همین سبب امکان خرید کامیونت اقساطی در بعضی از مجموعه‌ها فراهم شده که شرایط آن ایده‌آل است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی درباره خرید کامیونت اقساطی پرداخته است.

کامیونت در یک نگاه

کامیونت‌ها در بسیاری از موارد به عنوان مینی بار یا مینی خاور نیز شناخته می‌شوند و از پرکاربردترین خودروهای سنگین هستند. کامیونت‌ها معمولا قادر به حمل سه تا هشت تن بار هستند. در سال‌های گذشته برندهای خودروسازی متعددی به منظور رفع نیازهای حمل‌ و نقل جاده‌ای، اقدام به تولید کامیونت کرده‌اند.

انواع کامیونت اقساطی

ایسوزو (ISUZU): کامیونت‌ اقساطی ایسوزو، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها بوده که سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص داده‌ است. کامیون‌های ایسوزو در ایران توسط شرکت بهمن دیزل مونتاژ شده و به بازار عرضه می‌شوند.

دریان سفر امید

الوند: کامیونت‌ اقساطی الوند نیز در بازار ایران با نام تجاری فوتون شناخته می‌شود که به دلیل داشتن آپشن‌های اختصاصی و منحصربه‌فرد مختلف مانند جی‌پی‌اس، پرفروش است. کامیونت‌ اقساطی الوند در دو مدل6 تن و 8 تن توسط شرکت سایپادیزل تولید و عرضه می‌شوند.

فاو (FAW): فاو، یکی دیگر از کامیونت‌های اقساطی چینی است که به عنوان رقیب سرسخت ایسوزو شناخته شده که مونتاژ آن در ایران به عهده سیبا موتور است.

فوسو (FUSO): فوسو نیز از کامیونت‌‌هایی است که توسط شرکت چینی جک طراحی و عرضه می‌شود و مایان دیزل، شرکت مونتاژکننده این کامیونت در ایران است.

جک (JAC): کامیونت اقساطی جک با طراحی زیبا و ظاهر آراسته، از محبوبیت زیادی در بازار ایران برخوردار است. کامیونت‌های جک در انواع مدل‌‌های 5 تن، 6 تن و 8 تن عرضه می‌شوند.

آمیکو (AMICO): کامیونت اقساطی آمیکو با 10 چرخ و شاسی نرده‌بانی تولید می‌شود و معمولا از آن برای حمل وسیله‌های خانه در اسباب‌کشی استفاده می‌شود که شرکت ارس خودرو دیزل مونتاژکننده آن است.

هیوندای (HYUNDAI): اصالت کامیونت‌ اقساطی هیوندای به کره جنوبی باز می‌گردد و در حال حاضر در ایران نیز طراحی و مونتاژ می‌شود. کامیونت‌های هیوندای قابلیت حمل شش تن وزن دارند و به دلیل برخورداری از صفحه کلاچ تک صفحه‌ای با عملکرد هیدروپنوماتیک و توربو شارژ، از پرطرفدارترین مدل‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. شرکت سروش دیزل نمایندگی کامیون هیوندای در ایران است.

بادسان (BUDSUN): کامیونت اقساطی بادسان به دلیل داشتن سیستم ضدواژگونی و بالابر برقی، جزو پرفروش‌ترین مدل‌های موجود در بازار ایران است که توسط سایپا دیزل عرضه می‌شود.

خرید کامیونت اقساطی بهتر است یا دست دوم؟

خرید کامیونت دست دوم و کارکرده شاید در کوتاه مدت به صرفه و منطقی به نظر برسد، ولی در دراز مدت ایده‌آل نیست. کامیونت‌های دست دو با وجود اینکه قیمت کمتری دارند، ولی قطعات آنها فرسوده و نیازمند تعمیر است. این در حالی است که با پرداخت هزینه‌ بیشتر می‌توان از مزیت‌های خرید اقساطی، بهره‌مند و صاحب یک کامیونت نو شد. همچنین افراد با خرید کامیونت اقساطی، حق انتخاب بیشتر و متنوع‌تری خواهند داشت و می‌توانند ایده‌آل‌ترین مدل‌ را انتخاب کنند.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در خرید کامیونت اقساطی با آن مواجه می‌شوند، انتخاب شرکتی است که شرایط خرید کامیونت اقساطی را داشته باشد. البته در بعضی از موارد، شرکت‌ها صرفا تعداد بسیار محدودی از برندها را به صورت اقساطی می‌فروشند.

نکات مهم در خرید کامیونت اقساطی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که افراد قبل از خرید باید مشخص کنند، تعیین نوع کاربری و هدف از خرید کامیونت است و به همین جهت می‌توانند انتخاب بهینه‌تری در راستای حمل ‌و نقل و جابه‌جایی وسیله‌ها داشته باشند. در صورتی که کاربران قصد استفاده از ماشین در مسیرهای طولانی دارند، باید مدلی را انتخاب کنند که امکانات رفاهی نسبتا ایده‌آلی داشته باشد. در شرایطی که رانندگان قصد استفاده از کامیونت برای مسافت‌های کوتاه و روزمره دارند، بهتر است مدل‌های بدون امکانات رفاهی انتخاب کنند که به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه‌تر است.

نکته دیگر، در نظر داشتن اندازه و ابعاد و ظرفیت ماشین است. خریداران باید در نظر داشته باشند که بعضی از مدل‌ها برای کاربری جاده‌ای و بعضی از مدل‌ها متناسب با حمل‌ بارهای سنگین معادن و فضاهای کارگاهی طراحی شده‌اند. در این شرایط کامیونت‌هایی که گیربکس قدرتی دارند، انتخاب بهتری به شمار می‌روند.

خرید اقساطی کامیونت از «اتوبان»

شرکت دیزل ران با نام تجاری اتوبان، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه تجاری ماموت در سال 1400 شروع به کار کرده است. این مجموعه با هدف به وجود آوردن زیرساخت‌های آنلاین به منظور کارشناسی و خرید و فروش خودروهای تجاری سنگین فعالیت خود را آغاز کرد. اتوبان در حال حاضر در تلاش است که با خدمات مطلوب و تسریع امور خرید و فروش، شرایط خرید اقساطی را برای همه افراد ایجاد کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://otobantruck.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191091040 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتوبان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان