تفاوت لپ تاپ legion 5 و legion 7 – بررسی ویژگی ها

ژیوار

لپ تاپ legion 5 و legion 7 دو سری از لپ تاپ‌های محبوب گیمینگ از برند لنوو هستند که امروزه فروش بالایی دارند. این لپ تاپ‌ها اغلب با پردازنده‌ای قوی، طراحی جذاب و امکاناتی پیشرفته ارائه می‌شوند و محصولاتی حرفه‌ای هستند. البته مدل لژیون 7 جزو پرچم‌دارهای لنوو است و قیمت بیشتری هم دارد.

کاماپرس در این گزارش تفاوت‌های لپ تاپ legion 5 و legion 7 را بررسی می‌کند. این بررسی می‌تواند در خرید لپ تاپ لژیون کمک کننده باشد.

تفاوت لپ تاپ legion 5 و legion 7 از نظر طراحی

لپ تاپ legion 7 با بدنه آلومینیومی باکیفیت و ظاهر مدرن و جذابی ساخته شده است و حسی پریمیوم و لوکس را منتقل می‌کند. این محصول، ضخامت کم و وزن سبکی دارد. همچنین امکان حمل و جابجایی آن نیز به آسانی فراهم می‌شود. در مقایسه، لپ تاپ legion 5 طراحی ساده‌تر و خودمانی‌تری دارد که حسی باکیفیت و پایدار را ایجاد می‌کند. این محصول، با بدنه آلومینیومی عرضه شده است و ضخامت متوسطی دارد.

صفحه نمایش لپ تاپ legion 7 با سایز 15.6 یا 16 اینچی در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد و رزولوشن آن فول اچ دی یا 2k است. در حالیکه لپ تاپ legion 5 سایز صفحه نمایش 15.6 یا 17.3 اینچی دارد و تنها رزولوشن فول اچ دی را ارائه می‌دهد. نرخ نوسازی تصویر در هر دو مدل تا 165 هرتز است و هر دو پوشش رنگی مناسبی دارند. البته به طور کلی کیفیت نمایش در لپ تاپ legion 5 مقداری ضعیف‌تر است.

دریان سفر امید

تفاوت لپ تاپ legion 5 و legion 7 از نظر پردازنده

تفاوت پردازنده این دو لپ تاپ قابل توجه است و حتما باید به آن توجه داشت. لپ تاپ legion 5 از پردازنده‌های نسل جدید اینتل core i5 یا AMD های Ryzen 5 استفاده می‌کند که قدرت پردازش مناسبی دارند. این پردازنده‌ها اکثر برنامه‌ها و بازی‌های رایج را به خوبی اجرا می‌کنند اما در مقایسه با لپ تاپ legion 7 مدل‌های ضعیف‌تری هستند.

در لپ تاپ legion 7 از سی پی یو اینتل core i7 و یا AMD مناسب Ryzen 7 کمک می‌گیرند. این پردازشگرهای قوی با انجام پردازش‌های چندرشته‌ای سنگین، می‌توانند از پس بازی‌های جدید و پیشرفته و حتی برنامه‌های گرافیکی حرفه‌ای برآیند.

تفاوت لپ تاپ legion 5 و legion 7 از نظر گرافیک

در بخش گرافیکی این دو لپ تاپ همچنان تفاوت قابل توجهی دارند. مدل legion 7 از گرافیک‌های قدرتمند NVIDIA Geforce RTX 3070 یا RTX 3080 استفاده می‌کند و در اجرای بازی‌های سنگین، عملکردی روان و جذاب دارد. این لپ تاپ مناسب‌ترین گزینه برای پردازش‌های گرافیکی پیشرفته است. اما لپ تاپ legion 5 با گرافیک‌های NVIDIA Geforce RTX 3050 Ti یا RTX 3060 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و گرافیک ضعیف‌تری نسبت به لژیون 7 دارد.

تفاوت لپ تاپ legion 5 و legion 7 از نظر امکانات

هر دو لپ تاپ legion 5 و legion 7 از بلندگوهای قدرتمند و سیستم صوتی Harman Kordon استفاده می‌کنند و تجربه صوتی خاصی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهند. این لپ تاپ‌ها خنک کننده‌های مناسبی دارند و عملکردشان پایدار است. با این حال، لپ تاپ مدل لژیون 7 امکانات بیشتری نسبت به لژیون 5 دارد و در آن پورت یو اس بی تایپ سی با پشتیبانی از Thunderbolt به کار می‌رود. همچنین این مدل بلوتوث 5.2 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در مقایسه با بلوتوث لژیون 5 با مدل 5.1 پیشرفته‌تر است.

تفاوت لپ تاپ legion 5 و legion 7 از نظر قیمت و ارزش خرید

قیمت لپ تاپ legion 7 به عنوان یک پرچم‌دار بیشتر از مدل legion 5 است. از این جهت می‌توان مدل legion 5 را انتخاب مناسب‌تری برای کاربرانی که بودجه کمتری دارند، دانست. متناسب با نیاز افراد هر یک از این دو گزینه کارآمد هستند.

خرید بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ از «سازگار ارقام»

وبسایت «سازگار ارقام» از سال 1369 فعالیت مستمر دارد و جزو متخصص‌ترین مجموعه‌ها در زمینه انفورماتیک کشور است. این مجموعه، علاوه بر فروش انواع لوازم الکترونیکی مانند لپ تاپ، گوشی، تبلت و لوازم جانبی، خدمات دیگری مانند تعمیر و تعویض قطعات را نیز عرضه می‌کند. همچنین این وبسایت، بهترین گزینه برای استفاده از خدمات گارانتی است.

«سازگار ارقام» در اکثر شهرهای پرجمعیت ایران، شعبه‌ای فعال دارد و آسان‌ترین راه‌های ارتباطی را پیش روی علاقه‌مندان می‌گذارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از خدمات این مجموعه و سفارش لپ تاپ‌های لژیون لنوو می‌توانید از سایت آن با آدرس www.shop.sazgar.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 0218701 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : سازگار ارقام
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان