قبل از خرید خودرو از چه درگاه هایی باید استعلام بگیریم؟

ژیوار

تقاضا برای خودرو هر روزه در حال افزایش است و رشد این مورد باعث شده تا میزان خودروهای عرضه شده کارخانه‌ای و وارداتی با تعداد متقاضیان همخوانی نداشته باشد و خیلی از خریداران برای برطرف کردن نیاز خود به بازار آزاد روی بیاورند. خرید خودرو در بازار آزاد همیشه با ریسک‌ کلاهبرداری همراه است که به منظور جلوگیری از آن باید تعدادی استعلام انجام شود.

به گزارش کاماپرس، طبق آمار در یکسال گذشته نزدیک به 8 هزار و 257 خودرو وارد کشور و در بازار عرضه شده است. آمار دقیقی از میزان تولیدات داخلی در دسترس نیست اما خودروسازان داخل کشور طی یک سال اخیر فعال بوده‌اند و انواع محصولات را به بازار عرضه کرده‌اند. با وجود واردات و تولید داخلی، همچنان میزان تقاضا نسبت به عرضه بیشتر است و همین مورد سبب شده تا خیلی از متقاضیان واقعی منتظر طرح‌های پیش فروش و قرعه کشی خودروسازی‌های داخلی یا طرح‌های ثبت نامی واردات خودرو نمانند و اتومبیل مورد نظر خود را با قیمت بالاتر از بازار آزاد بخرند.

از آنجایی که سود فروش خودرو در بازار آزاد بسیار زیاد است، کلاهبرداری در این بخش نیز بالا است. به همین دلیل متقاضیان خرید خودرو در بازار آزاد باید استعلامات لازم خودرویی را از درگاه‌های قانونی انجام دهند تا یک معامله بی‌عیب و نقص داشته باشند و سند به راحتی به آن‌ها منتقل شود.

این استعلامات عبارتند از:

خرید خودرو با استعلام از پلیس 10+

متقاضیان خرید یک خودرو از بازار آزاد باید درباره وضعیت خلافی خودرو مورد نظر و کارت سوخت آن اطلاعات لازم را کسب کنند. به منظور کسب اطلاعات در این مورد باید به پلیس 10+ مراجعه شود.

دریان سفر امید

پیامک به شماره 30005353

خریداران هر نوع خودرویی با پیامک کردن شماره پلاک ماشین بدون حروف به شماره 30005353 به راحتی امکان آگاهی از توقیفی خودرو و دلیل آن را دارند. حتی با این کار به راحتی می‌توان از مکان توقیف خودرو هم اطلاع پیدا کرد.

تماس با پلیس 110

از طریق تماس با پلیس 110 امکان استعلام وضعیت خلافی خودرو و آزاد بودن یا نبودن سند آن وجود دارد.

استعلام از طریق راهور 120

متقاضیان خرید یک خودرو از بازار آزاد با مراجعه به سایت www.rahvar120.ir به راحتی با کدملی مالک و پلاک ماشین امکان استعلام خلافی و توقیفی‌های خودرو مورد نظر را دارند. این درگاه ارائه دهنده خدماتی درباره استعلام وضعیت پلاک فک شده، تصادف‌های رانندگی، استعلام نمره منفی، تخلفات رانندگی، نقل و انتقال قانونی خودرو در اینترنت، پرداخت الکترونیکی جرائم و رهگیری مدارک سازمانی است.

استعلام از پلیس من

خریداران هر نوع خودرویی با داشتن کدملی مالک و پلاک ماشین و مراجعه به درگاه پلیس من از خلافی خودرو آگاه می‌شوند. این درگاه گذشته از ارائه خدمات درخصوص وضعیت خلافی وسیله نقلیه، درباره کارت سوخت هم خدمت رسانی می‌کند.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز