نکات مهم برای خرید کشنده

ژیوار

خرید کشنده و ماشین سنگین یک کار تخصصی است که نیاز به دانش فنی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد برای خرید این خودروها از متخصصین این حوزه کمک می‌گیرند. بررسی فنی، بررسی اسناد خودرو و مسائل مربوط به قیمت‌گذاری از جمله بخش‌هایی است که باید اطلاعات کافی درباره آنها داشت.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکاتی درباره خرید کشنده پرداخته است.

توجه به نیازهای واقعی و انتظارات

یکی از مواردی که قبل از خرید کشنده باید مورد توجه قرار گیرد، سطح انتظارات از این خودرو متناسب با نیازهای واقعی است. برای نمونه باید بدانیم که هدف از خرید این خودرو چیست و این کار چه نیازهایی را قرار است برطرف کند.

اینکه با استفاده از خودرو سنگین خریداری شده چه کالاهایی را حمل خواهیم کرد و استفاده حرفه‌ای از این خودرو چه خواهد بود، در انتخاب نوع و برند خودرو مفید خواهد بود. برای نمونه اگر قرار است که ماشین خریداری شده به صورت مداوم در جاده‌ها مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است که کشنده‌ای از بین مدل‌های قوی‌تر برندهای مطرح انتخاب کنیم. این مدل‌ها دارای دوام و کارکرد بهتری در طولانی مدت هستند.

همچنین در سفرهای طولانی، این کشنده باید دارای امکانات رفاهی مانند تخت خواب نیز باشد، اما برای استفاده‌های مقطعی و سفرهای کوتاه مدت، هزینه کردن برای چنین امکانات رفاهی می‌تواند به معنی هدر دادن پول باشد.

دریان سفر امید

توجه به حجم موتور کشنده و قدرت آن

در مورد مشخصات فنی خودروهای سنگین، حجم و قدرت موتور اولین و اصلی‌ترین مؤلفه‌ای است که باید در خرید کشنده به آن دقت کرد. هر چه حجم موتور بالاتر باشد، کارایی خودرو نیز بالا می­‌رود؛ لذا قیمت آن نیز افزایش می‌­یابد.

بیشتر خودروهای سنگین موجود در بازار ایران دارای کشنده 300 تا 400 اسب بخاری هستند، ولی مدل‌های بهتری با 400 تا 500 اسب بخار نیز می‌توان پیدا کرد. خودروهای کشنده خیلی سنگین با قدرت موتور بالای 500 اسب بخار نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید باشد.

برای خرید کشنده باید به نوع گیربکس نیز توجه کرد. انواع مدل کلاسیک و دنده‌ای خودرو‌های سنگین همچنان تولید می‌شوند، اما در کنار آن کشنده‌های دنده اتوماتیک نیز تولید می‌شود تا علاقه­‌مندان به هر دو نوع خودرو بتوانند خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند.

ماشین سنگین اروپایی بخریم یا چینی؟

انتخاب بین کشنده اروپایی و چینی، یکی از دغدغه‌های اغلب خریداران برای خرید کشنده است. اینکه کدام یک از این خودروها را انتخاب کنیم، به بودجه بستگی دارد؛ چراکه خودروهای چینی معمولا دارای قیمت کمتری هستند و خرید آن‌ها نیازمند بودجه زیادی نیست. این در حالیست که کشنده‌های اروپایی به دلیل کیفیت بالا دارای قیمت بیشتری هستند. البته ممکن است این قیمت در قبال کاری که قرار است انجام شود، توجیه اقتصادی نداشته باشد. بر همین اساس، خودروهای سنگین چینی برای بودجه‌های پایین و کارهای عادی مناسب هستند. ناگفته نماند که در سال‌های اخیر کیفیت کشنده‌های چینی نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

در کل، خرید هر کدام از این کشنده‌ها دارای معایب و مزایایی است که باید قبل از خرید به درستی بررسی شود و انتخاب بر اساس آن صورت گیرد.

مشورت با افراد خبره و متخصصان

خرید کشنده یک کار کاملا تخصصی است و به‌ویژه برای افرادی که به تازگی وارد این کار شده‌اند، انتخاب درست کار سختی خواهد بود؛ به همین دلیل بهتر است که قبل از خرید با افراد باتجربه و خبره این کار مشورت کرد. علاوه بر این، افراد متخصص و شرکت‌های معتبری در زمینه خرید و فروش کشنده خدمات مشاوره‌ای و فنی ارائه می‌کنند که به کمک آن‌ها می‌توان خرید معقول و بهتری انجام داد.

خرید کشنده از «اتوبان»

شرکت اتوبان از سال 1399 فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش خودروهای تجاری آغاز کرده است. این شرکت خدماتی کارشناسی همچون خرید سفارشی، فروش سفارشی، تسهیلات خرید و خودرو را به مشتریان عرضه می‌کند.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات شرکت اتوبان به وبسایت https://otobantruck.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191009945 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتوبان
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان