سود 400 میلیونی حواله های ری را به جیب چه کسانی می رود؟

ژیوار

هفدهم شهریورماه نتایج قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو گروه عادی اعلام و برندگان آن مشخص شدند. همزمان با اعلام نتایج برندگان فروش فوق العاده گروه عادی، دلالان حواله فروشی ری را را آغاز کردند.

به گزارش کاماپرس، با توجه به تعداد زیاد ثبت نام کنندگان طرح‌های فروش فوق العاده عادی، مادران و خودرو فرسوده ایران خودرو و عرضه کم اتومبیل، بازار حواله فروشی داغ شده و افسار بازار خودرو دست دلالان افتاده است. بررسی پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد که دلالان برای فروش حواله ری را دست به کار شده و از فروختن آن بین 250 تا 400 میلیون تومان سود می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

حواله فروشی ری را در حالی اتفاق می‌افتاد که فروش آن کاملا غیرقانونی است. ایران خودرو هنگام اعلام شرایط فروش فوق العاده یا هر طرح دیگری، غیرقانونی بودن حواله فروشی هر خودرویی را یادآور می‌شود. بنابر اطلاعیه‌های ایران خودرو، حواله‌های ری را در طرح فروش فوق العاده یا هر طرح دیگری قابل صلح نیست. همچنین فروش این خودرو یا هر خودروی دیگری به صورت وکالتی غیرقانونی است. بنابراین خرید حواله خودروی ری را نه تنها هزینه زیادی برای مشتریان آن دارد بلکه ریسک بالایی نیز برای آن‌ها به همراه خواهد داشت

دریان سفر امید

حواله فروشی از چه زمانی رونق گرفت؟

حواله فروشی از سال 1397، بعد از افزایش قابل توجه قیمت خودروهای بازار آزاد نسبت به کارخانه و همزمان با شروع قرعه کشی خودروها افزایش پیدا کرد. به این صورت که گروهی بدون داشتن نقدینگی کافی و تنها با هدف کسب سود در این قرعه کشی‌ها شرکت کرده و در صورت برنده شدن، بدون توجه به محدودیت‌های قانونی، با حواله فروشی سودهای 10 میلیونی یا حتی 100 میلیونی به دست آوردند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز