ضروری ترین لوازم التحریر که هر دانش آموزی باید داشته باشد

ژیوار

انتخاب لوازم‌التحریر یکی از سخت‌ترین و در عین حال لذت‌بخش‌ترین کارها بسیاری از والدین و کودکان است. با این حال تنوع محصولات موجود در بازار باعث شده که بسیاری از افراد قادر به اولویت‌بندی نیازهای خود نباشند. در این راستا تهیه یک فهرست از لوازم‌التحریر ضروری می‌تواند کمک زیادی به افراد در یک خرید بهینه و اقتصادی کند.

کاماپرس در ادامه این گزارش ضروری‌ترین لوازم‌ التحریر برای شروع سال تحصیلی معرفی کرده است.

خودکار و روان‌نویس

خودکار و روان‌نویس یکی از کاربردی‌ترین لوازم‌التحریر موجود در بازار هستند که در رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. خودکار به عنوان بهترین ابزار برای نوشتن در مدرسه و دانشگاه و حتی محل کار شناخته می‌شود. در حال حاضر خودکارهای رنگی در مدل‌های مختلفی وجود دارند و از آن‌ها برای برجسته کردن و هایلایت قسمت‌های مهم جزوه و کتاب می‌توان استفاده کرد. خودکارهای ژلی با جوهر خاصی تولید می‌شوند که فرآیند نوشتن شفاف و روان را برای افراد امکان‌پذیر می‌کنند.

مداد

مدادهای گرافیتی به عنوان یکی از رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مدل‌ها هستند که برای نوشتن و نقاشی کاربرد دارند. با توجه به این که مدادها با یک هسته گرافیتی و قطعه‌های چوبی ساخته می‌شوند و برای جلوگیری از آسیب رسیدن و شکستگی سرب، دور تا دور گرافیت به چوب متصل می‌شود. مدادها در 20 درجه‌ مختلف تولید می‌شوند که مداد شماره دو و یا همان HB بهترین انتخاب برای استفاده روزمره و نوشتن است. گرافیت مداد HB نسبتا سخت است و به راحتی نمی‌شکند و رنگ تیره‌ی قابل مشاهده‌ای دارد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های مداد HB این است که به راحتی لک نمی‌شود و با پاک‌کن می‌توان آن را پاک کرد.

مدادهای مکانیکی و یا اتود با پوشش پلاستیکی و یا فلزی در ضخامت‌های مختلفی از 0.3 تا 0.9 عرضه می‌شوند. با این حال اتودها برای محصلین و دانش‌آموزان مقاطع پایین ابتدایی، انتخاب مناسبی نیستند. زیرا این افراد به دلیل این که تازه فرآیند نوشتن را آغاز کرده‌اند، تسلط کافی بر میزان فشار مداد ندارند.

دریان سفر امید

پاک‌کن

پاک‌کن جزو نوشت‌افزارهای ضروری است که دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی به آن نیاز دارند. یکی از ویژگی‌های بهترین پاک‌کن، ساختار منعطف و بافت منسجم آن است. پاک‌کن‌های بی‌کیفیت، با کوچک‌ترین فشار خرد و تکه تکه می‌شوند و قابلیت پاک‌کنندگی خوبی ندارند. در نظر گرفتن شکل و ارگونومی پاک‌کن نیز مهم است تا محصلان بتوانند به راحتی آن را بدون خستگی در دست بگیرند.

دفتر

یکی از اصلی‌ترین لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان، دفتر است. با وجود این که معلمان در روزهای اول سال‌ تحصیلی تعداد برگ‌های دفتر مورد نیاز برای هر درس را مشخص می‌کنند، ولی نکاتی برای انتخاب دفتر وجود دارد. دفترها در اندازه‌های A3، A4، A5 و A6 طراحی می‌‌شوند. دفترهای A3 برای جزوه‌نویسی مناسب هستند و در مقابل دفترهای A4 برای نوشتن خاطرات و یادداشت‌های روزانه ایده‌آل هستند. دفترهای مقوایی، نسبت به سایر مدل‌ها مقاومت کمتری دارند و معمولا انتخاب مناسبی برای دفتر مشق هستند. در مقابل دفترهای پلاستیکی و جلد سخت مقاومت زیادی دارند و بهتر است از آن‌ها برای دروس مهم‌تر مثل ریاضی و یا فیزیک استفاده شود.

کوله پشتی

کوله پشتی به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع کیف‎‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف است. با توجه به این که این کوله پشتی وظیفه جابه‌جایی و حمل کتاب‌ها و سایر لوازم‌التحریر را به عهده دارد و به صورت روزانه از آن استفاده می‌شود، لازم است که کیفیت و دوام کافی را داشته باشد. در خرید کوله‌ پشتی برای دانش‌آموزان کوچک‌تر مقاطع ابتدایی باید دقت داشت که وزن آن نباید بیش از 10 تا 20 درصد وزن بدن فرد باشد. همچنین افراد هنگام خرید باید بررسی کنند که آیا پارچه کوله پشتی نسبت به آب مقاوم است و یا خیر. عرض کوله مدرسه نیز باید متناسب با عرض فرد باشد و به همین جهت کوله‌های مقطع ابتدایی و دبیرستان متفاوت از یک‌دیگر هستند. در صورتی که کوله‌ پشتی تعداد متعددی از محفظه‌های تقسیم‌بندی شده داشته باشد، دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی وسیله‌های خود را در هر قسمت جاساز کنند و در صورت لزوم با سرعت بیشتری آن‌ها را پیدا کنند.

جامدادی

جامدادی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی است که به دانش‌آموزان و محصلان امکان سازماندهی وسیله‌هایشان را فراهم می‌کند. افراد در هنگام خرید جامدادی می‌توانند معیارهای مختلفی مانند ابعاد، جنس و کیفیت ساخت آن را در نظر بگیرند. در حال حاضر جامدادی‌ها در مدل‌های مختلف به صورت پارچه‌ای، چوبی، فلزی و پلاستیکی تولید می‌شوند. جامد‌ادی‌های پارچه‌ای از جنس برزنت تولید می‌شوند که قابل شست‌وشو هستند و امکان تقسیم‌بندی فضای زیادی دارند. جامدادی‌های چوبی در گذشته بیشتر رایج‌ بودند و در حال حاضر استفاده از آن‌ها چندان رواج ندارد. جامدادی‌های فلزی به صورت قوطی‌های کوچک طراحی می‌شوند و معمولا فضای زیادی ندارند. به همین جهت برای افرادی که خودکار و مداد زیاد ندارند، مناسب هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان