چه قطعاتی در سرفیس پرو 4 و 5 بیشتر خراب می شوند؟

ژیوار

سرفیس پرو 4 و 5 تبلت‌هایی سبک و گران‌قیمت هستند که اغلب در بین کاربران حرفه‌ای طرفدار دارند. این محصولات، بیش از هر چیز به داشتن صفحه نمایش باکیفیت معروف شده‌اند که قابلیت استفاده لمسی نیز دارد. همچنین همراه این سرفیس‌ها یک قلم مخصوص و کیبورد جداشونده نیز ارائه می‌شود. نیاز به تعمیر سرفیس پرو بیشتر مربوط به باتری و صفحه نمایش آن است که اغلب به دلیل استفاده بیش از حد مشکل پیدا می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش، به بررسی و مقایسه سرفیس پرو 4 و 5 می‌پردازد و قطعات حساس این محصولات را شناسایی می‌کند.

سرفیس پرو 4 بهتر است یا 5 ؟

هر دو محصول سرفیس پرو 4 و 5 محبوبیت زیادی دارند و با امکانات نزدیک به همی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. با این حال، شاید بتوان مدل سرفیس پرو 5 را از نظر کیفیت باتری بهتر دانست. از نظر کاربرد قلم نیز در سرفیس پرو 4 تاخیر چند ثانیه‌ای وجود دارد و در مدل پرو 5 نسبتا عملکرد بهتری دیده می‌شود. صفحه نمایش هر دو تبلت کیفیت قابل قبولی دارد و برای استفاده حرفه‌ای طراحی شده‌ است.

ویژگی‌ها و معایب سرفیس پرو 4

سرفیس پرو 4 یکی از تبلت‌های قابل حمل و سبکی است که فضای کمی اشغال می‌کند و از این جهت برای استفاده در محیط‌های خارجی مناسب است. صفحه نمایش این محصول لمسی است و از قلم سرفیس نیز پشتیبانی می‌کند. وضوح تصویر بالا و دقت رنگ و زاویه دید عالی از دیگر قابلیت‌های مثبت این محصول است.

گزینه‌های اتصال در سرفیس پرو 4 محدود است و تنها یک پورت یو اس بی و یک Mini DisplayPort همراه با پورت جک هدفون در آن وجود دارد. این محصول با قیمت بالایی به فروش می‌رسد و در آن جی پی اس به کار نرفته است. همچنین قلم این سرفیس در برخی از موارد با تاخیر چند ثانیه‌ای کار می‌کند.

دریان سفر امید

ویژگی‌ها و معایب سرفیس پرو 5

این محصول از نظر طراحی، کیفیت ساخت بالایی دارد و صفحه نمایشی با رزولوشن بسیار مناسب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وضوح تصویر و دقت رنگ این دستگاه نیز اهمیت دارد و محصولی پرنورتر نسبت به مدل‌های قبل است. همچنین باتری این دستگاه حدود 7 ساعت بازدهی دارد که یکی از نقاط قوت مهم آن است.

این دستگاه نیز با پورت‌های ورودی کمی عرضه می‌شود و در آن درگاه اتصال کیبورد به تبلت، ورودی 3.5 میلی‌متری جک صدا، پورت یو اس بی نسل سوم و یک Mini DisplayPort قرار گرفته است.

5 قطعه اصلی که در سرفیس پرو 4 و 5 زودتر خراب می‌شوند

  1. باتری

باتری از قطعات اصلی و مهمی است که در صورت استفاده بیش از حد دستگاه، عمر کوتاه‌تری خواهد داشت. در سرفیس پرو 4 و 5 نیز اغلب کاربران با مشکل داغ کردن و یا خراب شدن باتری مواجه می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می‌شود که افراد به طور همزمان از چند برنامه سنگین استفاده نکنند و در بین کاربردهای مداوم خود، استراحت‌های کوتاهی به تبلت بدهند. همچنین زمانی که سرفیس در حال شارژ شدن است نباید با آن کار کرد.

  1. صفحه نمایش

صفحه نمایش سرفیس پرو 4 و 5 ممکن است با آسیب خارجی مواجه شود که در این صورت اغلب دچار ترک خوردگی می‌شود. شکل خاص لبه‌های این محصول باعث می‌شود که با وجود کیفیت بالای صفحه نمایش، آسیب‌پذیرتر باشد. نیاز به تعویض ال ای دی سرفیس یکی از رایج‌ترین مشکلات کاربران است.

  1. اسپیکر

عدم صدادهی مناسب سرفیس پرو 4 و 5 بیشتر بخاطر گرد و غبار و قطع شدن اتصالات اتفاق می‌افتد. البته ممکن است درایو صوتی و یا خود قطعه اصلی نیز خراب شده باشند. برای این منظور، ابتدا باید از تمیز بودن آن مطمئن شد و بعد در صورت نیاز از یک متخصص حرفه‌ای کمک گرفت.

  1. مادربرد

خاموش شدن ناگهانی سیستم و اختلال در نمایش تصاویر از مشکلاتی هستند که به دلیل خراب بودن مادربرد ایجاد می‌شوند. علت اصلی آسیب دیدن مادربرد، گرم شدن بیش از حد دستگاه و یا نوسانات برقی مختلف است. ایجاد خطوط رنگی، لرزش و یا عدم نمایش درست صفحه نیز از دلایل مشکل در مادربرد هستند و باید از یک متخصص حرفه‌ای برای رفع این ایرادها کمک گرفت.

  1. پورت‌ها

پورت‌های یو اس بی ممکن است درست کار نکنند و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کنند. فلش مموری، هارد اکسترنال، کیبورد و موس در ارتباط با این پورت هستند. همچنین پورت surface Connect از بخش‌های مهم سرفیس است که در صورت خراب شدن باعث عدم اتصال داک سرفیس و شارژ نشدن آن می‌شود.

چه روش‌هایی برای تعمیرات سرفیس پرو 4 و 5 در دسترس است؟

تعمیرات سرفیس پرو 4 و 5 اغلب توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای انجام می‌شود. در برخی از موارد افراد به شکل خانگی برای تعمیر اقدام می‌کنند که این کار توصیه نمی‌شود و ممکن است هزینه‌های بیشتری را ایجاد کند. همچنین در تعمیر خانگی، علاوه بر وقت زیادی که از افراد گرفته می‌شود، احتمال دارد با یک اشتباه کوچک، دستگاه مشکلات بیشتری پیدا کند.

در استفاده از خدمات تعمیر حرفه‌ای، افراد می‌توانند به طور حضوری به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند و کمک بخواهند. در شکل بهتر، متقاضیان تعمیرات از سایت‌های اینترنتی قابل اعتماد کمک می‌گیرند که مدت زیادی در این زمینه فعالیت داشته‌اند. این سایت‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن و با تضمین اصالت قطعات، دستگاه را تعمیر می‌کنند. در صورتی که سرفیس دارای گارانتی باشد می‌توان از خدمات گارانتی آن نیز استفاده کرد.

هزینه تعمیر سرفیس

هزینه تعمیر سرفیس متناسب با مدل آن و مشکلی که دارد متفاوت است. در صورتی که نیاز به تعویض قطعه باشد، هزینه‌ بیشتری باید پرداخت کرد. مدل‌های جدیدتر محصولات سرفیس نیز به نسبت هزینه تعمیرات بیشتری دارند.

هزینه تعمیر در مرکزهای مجاز مایکروسافت نیز نسبت به بازار متفرقه زیاد است. البته در این مورد، افراد نباید ریسک کنند و مراجعه به مراکز معتبر بهترین کار ممکن خواهد بود.

تعمیر سرفیس پرو 4 و 5 در «آروند گارانتی»

«آروند گارانتی» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه عرضه انواع خدمات مربوط به تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی است. این وبسایت، خدمات گارانتی خود را به طور کامل در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و برای هر دستگاهی مانند تبلت، لپ تاپ، گوشی و حتی کنسول بازی، می‌توان از آن کمک گرفت. همچنین «آروند گارانتی» در مورد برندهای اپل، ایکس باکس، سرفیس، نینتندو و سونی خدمات کاملی ارائه می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از سایت این مجموعه با آدرس www.arvandguarantee.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02142528000 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آروند گارانتی
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز