موفقيت در آزمون تيزهوشان با برگزاری مهارت‌ های فوق‌ برنامه و فعالیت‌ های چالش ‌برانگیز

مدارس تیزهوشان - کاماپرس
ژیوار

قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و مدارسی مانند آن یکی از رؤیاهای هر دانش‌آموز درس‌خوان و با استعداد است. در این مدارس خاص کشور، فضای بهتر و امکانات بیشتری برای شکوفا شدن استعدادهای دانش‌آموزان وجود دارد. از معلمان و دبیران باتجربه و برتر گرفته تا امکانات آموزشی و فضای رقابتی سالم (که همه چیز را جهت آمادگی برای کنکور و مراحل بعد از کنکور و شرکت در فضای آکادمیک مهیا می‌کند) از جمله علل علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مدارس سمپاد محسوب می شوند. برای قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان هم باید رازهای طلایی آن را بدانید. یکی از این رازها شرکت در دوره‌های فوق برنامه مهارت و فعالیت‌های چالش‌برانگیز است. در این مقاله، با فواید چنین فعالیت‌هایی و ارتباط آن با قبولی در آزمون ورودی مدارس سمپاد آشنا می‌شوید.

منظور از مهارت‌های فوق‌برنامه و فعالیت‌های چالش ‌برانگیز چیست؟

در گذشته‌ای نه چندان دور، تلاش برای قبولی در هر آزمونی، از آزمون مدارس تیزهوشان گرفته تا آزمون‌های بزرگتری مانند کنکور فقط از  طریق درس خواندن به نتیجه می رسید. داوطلبان این آزمون‌ها برای اینکه که به رؤیای دور خود برسند، فقط درس می‌خواندند و معمولا برای این کار برنامه‌ریزی خاصی نداشتند. نتیجه هم این می‌شد که در بهترین حالت پس از قبولی در آزمون ورودی مورد نظر خود مهارت و توانایی لازم برای حضور در مدارس تیزهوشان یا در نمونه‌های بزرگتر، فضای آکادمیک را نداشتند. در واقع، کسانی که بدون برنامه‌ریزی و آمادگی روانی فقط کلمات یا فرمول‌هایی را حفظ کرده بودند، نمی‌توانستند از معلومات خود در زندگی واقعی بهره‌ای ببرند و حتی در بعضی از موارد هرآنچه در دوران آمادگی برای آزمون خوانده بودند را فراموش می‌کردند.

برای مقابله با چنین اتفاقاتی، کم کم مؤسساتی ایجاد شدند که بعضی از آنها به صورت تخصصی برای آمادگی دانش‌آموزان جهت شرکت در آزمون‌های مختلف فعالیت می‌کردند. در چنین مؤسساتی دوره‌های مهارت‌های فوق برنامه و فعالیت‌های چالش‌برانگیز برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان آنچه می‌خوانند را برای همیشه به خاطر بسپارند. دوره‌های فوق برنامه معمولا شامل مواردی می‌شوند که عبارتند از:

  • داشتن مشاور و پشتیبان
  • جلسات مشاوره خانوادگی
  • دوره‌های آنلاین
  • آزمون‌های شبیه‌ساز به همراه تحلیل آزمون و کارنامه جامع.

هر مؤسسه آموزشی همه این فعالیت‌ها یا حداقل یک مورد از آنها را در برنامه‌های آموزشی خود دارد. این دوره‌ها ممکن است فقط برای دانش‌آموزان پایه ششم و نهم که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس سمپاد را دارند برگزار شوند یا در مقاطع دیگری مانند کلاس‌های چهارم، پنجم و هشتم که معمولا دوران آمادگی برای این آزمون‌ها است هم برگزار شوند. این ویژگی بسته به مؤسسه آموزشی که انتخاب می‌کنید متغیر است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

تأثیر دوره‌های فوق برنامه بر قبولی در آزمون تیزهوشان

همان‌طور که توضیح دادیم، شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان یکی از گزینه‌های اصلی بسیاری از دانش‌آموزان است. برای رسیدن به این هدف بزرگ هم باید علاوه بر درس خواندن مهارت‌های دانش آموزان نیز تقویت شود. با حضور در دوره‌های فوق برنامه و برنامه‌هایی مانند اردوهای مطالعاتی، دانش‌آموزان علاوه بر درس خواندن، از نظر روانی برای شرکت در آزمون‌ها و محیط مدارس سمپاد آماده می‌شوند.

علاوه‌براین، برخی از مؤسسات آموزشی جلسات مشاوره خانوادگی برگزار می‌کنند. به این ترتیب، مشکلاتی مانند اضطراب دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون‌های مهم به طور ریشه‌ای حل می‌شود. در چنین جلساتی اغلب خانواده‌ها با مسائل پیش روی فرزند دانش‌آموز خود آشنا می‌شوند تا فضای خانه را طوری طراحی کنند که دانش‌آموز آنها در آرامش و طبق برنامه‌ریزی صحیحی درس بخواند.

آزمون‌های شبیه‌سازی که در چنین مؤسساتی برگزار می‌شوند نیز به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا برای شرکت در جلسات آزمون آماده شوند. این آزمون‌ها ممکن است به صورت آزمون تستی یا حتی آزمون تشریحی برگزار شوند. در این آزمون‌ها تلاش می‌شود تا سؤالاتی بسیار شبیه به آنچه قرار است دانش‌آموز در آزمون مدارس تیزهوشان ببیند، پیش روی او بگذارند. شرکت در این آزمون‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا هم از نظر درسی آماده شوند و مهارت‌های تست‌زنی خود را محک بزنند و هم آمادگي رواني براي آزمون ورودي تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی را داشته باشند.

در نهایت، در مؤسسات حرفه‌ای و باسابقه به دانش‌آموزان یک کارنامه جامع و تحلیلی از آزمون‌های شبیه‌ساز داده می‌شود. دانش‌آموزان با مشاهده و بررسی این کارنامه می‌توانند نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسند و بر تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت خود تمرکز کنند. کلاس‌های رفع اشکالی که مؤسسات حرفه‌ای برگزار می‌کنند، به آنها در رفع نقاط ضعفشان کمک می‌کند.

بهترین دوره‌های فوق برنامه در مؤسسه موفقیت

آزمون تیزهوشان - کاماپرس

برای قبولی دانش‌آموز در آزمون مدارس تیزهوشان یا آزمون‌های مهم نظیر آن باید او را در مؤسساتی ثبت‌نام کنید که روش صحیح آمادگی دانش‌آموزان برای قبولی در آزمون ورودی مدارس سمپاد را می‌دانند. مؤسسه آموزشی موفقیت یکی از بهترین این مؤسسات است. “موفقیت” به صورت تخصصی در زمینه آمادگی برای آزمون ورودی مدارس سمپاد فعالیت می‌کند. این مؤسسه دانش‌آموزان را در مقاطع چهارم، پنجم، ششم، هشتم و نهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان آماده می‌سازد. موفقیت برای مقاطع چهارم، پنجم و هشتم به عنوان مقدماتی تیزهوشان دوره‌های ویژه‌ای دارد تا دانش آموزان برای آزمون‌ها بهتر آماده شوند. در موفقیت علاوه بر کلاس‌های آموزشی خدمات فوق برنامه‌ دیگری مانند کلاس‌های رفع اشکال، مشاوره و پشتیبانی تخصصی دانش‌آموزان، جلسات مشاوره خانوادگی، آزمون‌های شبیه‌ساز همراه با کارنامه جامع و تحلیلی و اردوهای مطالعاتی برگزار می‌شود. به این ترتیب، دانش‌آموزان برای قبولی بهتر آماده می‌شوند.

با ثبت‌نام در مؤسسه آموزشی موفقیت، فرزند شما از همان مراحل مقدماتی تیزهوشان برای شرکت در این آزمون سرنوشت‌ساز آماده می‌شود. در نتیجه، مانند بسیاری از دانش‌آموزان دیگر مسائلی مانند اضطراب آزمون، عدم آمادگی برای شرکت در آزمون تستی و بی‌برنامه بودن را تجربه نخواهد کرد. کادر آموزشی و مشاوره مؤسسه موفقیت تلاش می‌کنند تا دانش‌آموزان را به بهترین شکل برای دوره‌های مهم‌تر زندگی آماده کنند. بنابراین، قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان برای هیچ‌یک از آنها رؤیای دور از دسترسی نخواهد بود. به‌علاوه، برای حضور در فضاهای رقابتی و رقابت سالم با همکلاسی‌های خود هم آماده می‌شوند.

جمع بندی

موفقیت در آزمون تیزهوشان تنها با درس خواندن به دست نمی‌آید، بلکه نیازمند تقویت مهارت‌های فکری، حل مسئله و آماده‌سازی روانی است. شرکت در دوره‌های فوق‌برنامه و فعالیت‌های چالش‌برانگیز نه تنها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به‌طور عمیق‌تری مطالب را یاد بگیرند، بلکه آمادگی بیشتری برای مواجهه با استرس و پیچیدگی‌های آزمون‌ها پیدا کنند. این دوره‌ها از جمله مشاوره، آزمون‌های شبیه‌ساز و کلاس‌های رفع اشکال، فرصتی عالی برای شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دانش‌آموزان فراهم می‌کنند. شما هم می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام

مرتبط با : آموزشگاه موفقیت
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز