قیمت دلار جهانی در شیب تند سقوط قرار گرفت

ژیوار

قیمت دلار در بازارهای جهانی در شیب تند سقوط قرار گرفته است و ارزش این ارز در برابر دیگر ارزهای معتبر بین المللی در حال کاهش است.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار در بازارهای بین المللی از مدتی پیش با چالش کاهش ارزش مواجه شده و شیب سقوط ارز آمریکا در روزهای اخیر تندتر شده است. دلایل متعددی برای تضعیف دلار برشمرده می شود که مهم ترین آنها سرنوشت مبهم رقابت انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. این دیدگاه در میان معامله گران بازارهای بین المللی وجود دارد که با وجود استقلال عمل بانک مرکزی آمریکا از دولت این کشور، سیاست های جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات در عرصه اقتصاد تفاوت های فاحشی با رئیس جمهور کنونی آمریکا دارد و در صورت پیروزی وی در انتخابات تحول در سیاست های پولی این کشور نیز اجتناب ناپذیر است.

کرونا و رکود ناشی از آن نیز در ماه ها و هفته های اخیر به تضعیف قیمت دلار دامن زده است.

جزئیات ریزش شاخص دلار در بازارهای جهانی

بنا به اعلام ایسنا؛ شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز – شنبه 19 مهرماه – با ۰.۶۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۰۶۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۸ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

دریان سفر امید

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۵۵ درصد پایین رفت و با وارد شدن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۲ دلار رسید.

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۰۵.۶۵  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۸۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۶۹۵ یوان چین اعلام شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز