از فلز آلومینیوم در ساخت چه وسایلی استفاده می شود

از فلز آلومینیوم در ساخت چه وسایلی استفاده می شود-کاماپرس
ژیوار

تولید ورق آلومینیوم را می‌توان یک نوآوری در صنعت مدرن امروزی دانست. این ماده در عین سبکی، مقاومت بسیار بالایی دارد و با کاربردهای متعدد، جایگاه خود را به خوبی در بخش صنعتی پیدا کرده‌است. این محصول در کنار ویژگی‌های منحصر به‌فرد، با وجود قابلیت بازیافت می‌تواند در ایجاد شرایط پایدار محیط زیستی نیز نقش بسزایی داشته‌باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی بخشی‌ از کاربردهای فراوان ورق آلومینیوم خواهد پرداخت.

مزایای استفاده از ورق آلومینیوم

یکی از مزایای کاربردی ورق آلومینیوم وزن سبک آن به صورت ذاتی است. این محصول مقاومت قابل قبولی نسبت به خوردگی و زنگ‌زدگی دارد. همچنین قابلیت فرم‌دهی می‌تواند این محصول را در تولید انواع قطعات ریز و ظریف پرکاربرد کند. همچنین این محصول با ویژگی بازیافت حداکثری به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند.  استفاده از ورق آلومینیوم در صنایع مختلف می‌تواند علاوه بر صرفه اقتصادی، دوام نهایی سازه و یا محصول را نیز افزایش دهد.

مزایای استفاده از ورق آلومینیوم-کاماپرس

کاربردهای ورق آلومینیوم

با توجه به ویژگی‌های اساسی این نوع ورق و مزایای آن، طبیعتا کاربرد گسترده‌ای از ورق آلومینیوم را می‌تواند در صنایع مختلف متصور شد. در واقع این نوع ورق پرکاربرد در صنعت فلزات، در حوزه‌های مختلف، کارآیی‌های متفاوتی دارد. در ادامه به کاربردهای مختلف ورق آلومینیوم در صنایع مختلف پرداخته شده‌است.

– صنعت خودروسازی : استحکام و سبکی این نوع ورق فولادی معمولا در ساخت اجزای داخلی خودرو، بدنه و قطعات ریز موتور کارآیی بالایی دارد. در بحث مصرف سوخت، وزن خودرو یکی از شاخصه‌های تعیین‌کننده است. با استفاده از ورق آلومینیوم در بدنه خودروها، می‌توان شتاب بیشتری برای آن در نظر گرفت؛ در نتیجه مصرف سوخت خودرو نیز در شرایط بهینه‌تری قرار خواهد گرفت. علاوه بر بدنه، ورق آلومینیوم در قطعات داخلی خودرو نظیر جعبه دنده و سیستم‌های تعلیق نیز کاربرد دارد.

دریان سفر امید

صنعت خودروسازی-کاماپرس

– ساخت و ساز هواپیما و صنعت هوافضا : با توجه به پیشرفت علم و افزایش تولید انواع سازه‌های هوایی، استفاده از ورق آلومینیوم در این صنعت نیز از رونق بسیار زیادی برخوردار است. در واقع ورق آلومینیوم با توجه به وزن سبک، نقش اساسی در کاهش وزن کلی هواپیما دارد. همچنین با توجه به مقاومت بالای ورق آلومینیوم نسبت به تغییرات دمایی و فشار هوا، استفاده از این محصول در تجهیزات پروازی و بخش‌های مختلف موتور نیز بسیار رایج است.

صنعت هوافضا-کاماپرس

– صنعت بسته‌بندی غذایی : در تهیه انواع قوطی‌های نوشیدنی و خوراکی، ورق‌ آلومینیوم گزینه مناسبی است. فویل‌های آلومینیومی معمولا به راحتی می‌توانند از ماده غذایی در برابر هرگونه رطوبت، تابش نور و تغییرات آب و هوایی محافظت کنند. بنابراین در بسته‌بندی بهداشتی مواد غذایی، استفاده از فویل و ورق آلومینیوم مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی است.

صنعت بسته بندی-کاماپرس

– صنعت حمل و نقل : یکی دیگر از کاربردهای ویژه ورق آلومینوم، استفاده از آن در صنعت ساخت و ساز وسایل نقلیه نظیر قطار و کامیون‌هاست. در طراحی و ساخت واگن‌های قطار، استفاده از ورق آلومینیوم می‌تواند به افزایش کارآیی و کاهش وزن قطار کمک کند. همچنین از این محصول در تولید انواع تریلرها و کامیون‌ها نیز استفاده می‌شود؛ مزیت استفاده از این ورق در ماشین‌های سنگین نیز کاهش وزن کلی است؛ بدین ترتیب، کامیون توان حمل بار بیشتری خواهد داشت.

– صنعت الکترونیک : در ساخت انواع ملزومات الکترونیکی، به‌خصوص انواع گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تلویزیون، سبکی وزن بسیار مهم است. با استفاده از ورق آلومینیوم، تغییر محسوسی در وزن کلی محصول ایجاد می‌شود؛ علاوه بر استفاده از ورق آلومینیوم در ساختار بدنه وسایل الکترونیکی، از آن در ساخت انواع بردهای الکترونیکی نیز می‌تواند بهره برد.

- صنعت الکترونیک-کاماپرس

خرید ورق آلومینیوم از مجموعه «وستاسازه»

وستاسازه یکی از مجموعه‌های بسیار معتبر در امر طراحی، تولید و اجرای انواع ورق آلومینیوم باکیفیت است. این شرکت با تشکیل تیمی مجرب و حرفه‌ای، با عرضه محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی، جایگاه خود را به خوبی در بازار اینترنتی پیدا کرده‌است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت انواع ورق آلومینیوم و دیگر ملزومات ساخت‌وساز، می‌توان با مراجعه به سایت این مجموعه به نشانی  www.vestasaze.com اطلاعات لازم را کسب کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : وستا سازه
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز