کفسابی برای احیای سنگ های قدیمی،تضمین زیبایی و دوام سطوح سنگی

کفسابیت - کاماپرس
ژیوار

بعد از گذشت مدت کوتاهی، از زمان فرش کردن سنگ‌ها، با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع نظافت و نگه‌داری، جنس سنگ. لعاب و براقیت سنگ کم کم از بین می‌رود. بندهای آن خالی شده و سیاهی داخل آن پر می‌شود. به طور کلی سنگ‌ لعاب و درخشندگی سابق خود را از دست می‌دهد. روش‌های تمیز کردن دستی سنگ، استفاده از مواد شوینده، یا تعویض آن‌ها علاوه بر عدم پاسخ مناسب بسیار پر هزینه بوده و زمان بر است.

احیای سنگ های قدیمی با کفسابی

کفسابی یک روش اصولی و مناسب برای احیای سنگ‌هایی از این قبیل است. در کفسابی ابتدا یک لایه کامل از سطح سنگ برداشته شده و مراحل پرداخت به آن اضافه می‌شود که باعث از بین رفتن ایرادات از روی سطح شده و براقیت را به آن باز می‌گرداند.

کفسابی برای کدام سنگ ها قابل استفاده است؟

انجام کفسابی برای تمام سنگ‌های آهکی و استخوانی، گرانیت، موزاییک، بتن، اسلب، چینی. قابل انجام است. مراحل انجام ساب در سنگ‌ها یک شکل است. برای گرانیت و موزاییک تعداد ساب متغییر است.

کفسابی - کاماپرس

انجام کفسابی چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به مقدار آسیبی که در سطح سنگ وجود دارد، و نوع ساب مورد نیاز در آن، مدت زمان انجام در متراژ صد متر بین دو الی سه روز متغییر است.

دریان سفر امید

کفسابی گرانیت برای متراژ صد متر با اجرای بتونه کاری در ۴ روز انجام می‌شود.

کفسابی موزاییک برای متراژ صد متر در یک روز انجام می‌شود.

کفسابی چه مشکلاتی از سنگ را برطرف می‌کند؟

لایه برداری برای از بین بردن ناخنک سنگ: کف سابی سنگ در ابتدا لایه کاملی از روی آن را می‌تراشد. این کار تمام ناهمواری، ناخنک و پستی بلندی را در سنگ صاف و سطح آن را یک دست می‌کند.

ترمیم و بازسازی شکاف‌ و شکستگی‌ها: تمام بندهای که داخل آن سیاهی پر شده است و شکستگی‌های روی سنگ‌ ابتدا فرچه شویی شده و کامل خالی ‌می‌شود، سپس با استفاده از مواد بتونه مخصوص ( اپوکسی یا رزین) ترمیم می‌شود. این کار بندکشی سنگ را آب گریز کرده و از جذب هرگونه کثیفی در آن جلوگیری می‌کند. با ترمیم بندها، دیگر سیاهی در آن جذب نمی‌شود.

مقاوم سازی سطح سنگ: با اجرای ساینده های ایتالیایی (ابزار کفسابی) بر روی سطح سنگ، لعاب و درخشندگی از دست رفته به سطح باز می‌گردد. این کار علاوه بر افزایش زیبایی، مقاومت سنگ را در مقابله با کثیفی ها چند برابر می‌کند. در واقع هرچقدر سطح سنگ براق تر باشد، منافذ رویی آن بسته تر می‌شود‌.

کاربرد کفسابی در ترمیم سنگ های که توسط مواد شوینده سیاه شده است چیست؟

عمده ترین مشکلات در سطح سنگ را اگر طبقه بندی کنیم. سیاه و لک شدن سنگ بخاطر استفاده یا ریختن انواع مواد شوینده یا اسیدی در اول لیست قرار می‌گیرد. مشکلی که اکثر افراد حداقل چندباری با آن مواجه شده اند. گرانیت و سرامیک تنها کف پوش‌های هستند که هیچ مواد شوینده ای به آن آسیب نمی‌زند.

کفسابی با استفاده از متریال های ایتالیایی قابلیت از بین بردن جای هرگونه مواد شوینده را از روی هر نوع سنگ دارد.

ابتدا لایه کامل سیاه یا لک شده با ابزار تراش داده می‌شود، خلل و فورج ها ترمیم می‌شود، و در پایان سطح براق سنگ بازیابی می‌شود.

بعد از کفسابی سیاهی به سنگ بازمی‌گردد؟

دو نوع ساب برای سنگ وجود دارد، اگر ساب فرچه شویی اجرا شود تمیزی موقت بوده و بعد از گذشت چند روز رفت و آمد مجدد سیاه می‌شود.

اما اگر لایه برداری و ساب کامل انجام شود، تا زمانی که دوباره روی سنگ مواد اسیدی نریزید براق و صیقلی می‌ماند.

بهترین زمان انجام کفسابی؟

کفسابی - کاماپرس

بیشترین مشکلات در سنگ زمانی به وجود می‌آید که ساب زدن آن در زمان فرش کردن انجام نشده باشد. همانطور که گچ کاری در ساختمان یکی از واجبات است، ساب زدن سنگ نیز یکی از باید های است که باید انجام شود.

مشکلاتی همچون سیاه یا خالی شدن بند، نشست کردن سنگ یا موزاییک، خالی شدن رزین های سطح سنگ، از بین رفتن براقیت، چرک مرده بودن رویه سنگ. همگی بخاطر عدم کفسابی در زمان فرش کردن است.

اگر بهترین استاد سنگ کار هم کف پوش را کار کرده باشد، حداقل یک میل ناهمواری بین بندهای سنگ وجود خواهد داشت. همچنین سنگ کار بعد از اتمام کف پوش دوغابی را برای ترمیم و پرکردن بندها روی آن اجرا می‌کند. همین دو عامل(دوغاب، ناهمواری) در طولانی مدت تبدیل به یک معضل بزرگ می‌شود.

ناهمواری سنگ: باعث خالی شدن بند، سیاه شدن آن و نشست کردن سنگ می‌شود.

دوغاب سیمانی: در منافذ رویی سنگ نفوذ کرده و درخشندگی آن را از بین می‌برد.

برای اینکه هیچ کدام از این مشکلات در سنگ به وجود نیاید، کفسابی بهترین کار در زمان فرش کردن است.

ساب زدن سنگ ناهمواری را از بین برده، بندکشی را خالی و با مواد مخصوص پر می‌کند. بعد از پنج سال برای ترمیم ساب اولیه می‌توانید یک مرحله ساب پرداخت اجرا کنید تا این براقیت مجدد پنج سال دیگر تمدید شود. انجام کفسابی در زمان فرش کردن هزینه معقولی دارد.

کفسابی به سنگ آسیب می‌زند؟

تنها آسیب کفسابی به سنگ، تراش دادن یک لایه از روی آن است. ضعیف ترین سنگ‌های ساختمانی دو الی سه سانت ضخامت دارند. کفسابی در بدترین وضعیت ممکن دو میل را تراش می‌دهد که در مقابل قطر سنگ به چشم نمی‌آید. در واقع اگر لایه‌برداری انجام نشود، امکان صاف کردن سنگ وجود ندارد.

در شرایطی همچون سیاه شدن سنگ، اسید سوختگی و ریختن روغن، حتما باید لایه برداری در اسرع وقت انجام شود تا مقدار بیشتری در سنگ نفوذ نکند.

تضمین کفسابی چیست؟

کفسابی در هر سطحی با توجه به شرایطی که دارد مراحل خاص خود را دنبال می‌کند. اما در هر شرایطی تضمین می‌کند تا تمام آسیب‌های سطحی و عمیق کامل برطرف شد. ضمانت می‌کند تا شکستگی، نشست کردن و بندهای خالی ترمیم شود. همچنین براقیت بالاتر از کارخانه را تضمین می‌کند.

ضمانت ماندگاری کفسابی در شرایط اجرای ساب کامل برای تمامی کار ها پنج ساله است.

مواد بندکشی در کیفیت کار کفسابی تاثیر دارد؟

بله، در بالابردن دوام و کیفیت بندها، جذب آب و نفوذ کثیفی در شکاف ها تاثیر مستقیم دارد.

سه نوع مواد برای بندکشی و ترمیم سنگ در کفسابی وجود دارد:

اپوکسی: گران قیمت ترین مواد بندکشی، علاوه بر همرنگ سازی، قابلیت ساب پذیری بسیار بالایی نیز دارد که در براق شدن بند سنگ نیز تاثیر گذار است. بیشتر مناسب سنگ‌های گران قیمت از جمله: اسلب و استخوانی است.

رزین: قیمت مناسب با توجه به کیفیت ارائه شده، طیف رنگی کرم، کرم روشن و تیره مخصوص سنگ‌های استخوانی و آهکی. جذب آب بسیار پایین ساب پذیری مناسب. قابلیت اجرا در تمام سطح سنگ. (براق نمی‌شود)

 

چسب بتن: مناسب برای سطوح موزاییک و بتن، قابل استفاده برای سنگ های آهکی از جمله تراورتن و گوهره، قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول ماندگاری و دوام بالا در پارکینگ و رفت آمد ماشین.

نکات مثبت کفسابی برای سنگ و گرانیت چیست؟

صاف کردن سنگ( جلوگیری از خالی شدن ملات زیر سنگ)

ترمیم بند، شکاف، شکستگی با مواد بتونه مخصوص

تضمین براقیت سنگ

بالابردن دوام سطح در مقابل گرما و سرما

جذب آب بسیار پایین

جلوگیری از پوسته کردن سنگ بعد از کفسابی

بصرفه بودن در مقابل تعویض سنگ

اجرا در مدت زمان بسیار کوتاه

کفسابی برای سلامتی مضر است؟

معمولا در کف پوش های بتنی که با استفاده از ساب های خشک بدون آب انجام می‌شود. کف سابی برای افراد حساس به گرد و خاک می‌تواند مضر باشد. اما در مابقی کف پوش‌ها که با ابزار سنگی و آب انجام می‌شود تمام محصولات فرآوری شده از جنس ساینده‌‌های سنگی است که بدون بو، رنگ و شیمایی است.

کفسابی کثیف کاری دارد؟

دستگاه‌ های که برای کفسابی استفاده می‌شود. یک نوار چهل سانتی دور آن تعبیه شده است که آب را کامل مهار کرده و از پاشش آن جلوگیری می‌کند. تمام پسماند ساب زنی بلافاصله پشت دستگاه جمع آوری و تخلیه می‌شود.

دستگاه کفسابی در کیفیت کار تاثیر دارد؟

دو نوع دستگاه برای انجام کفسابی استفاده می‌شود.

دستگاه سه فاز ۷.۵ اسب موتوژن: دستگاه با قدرت بسیار بالا برای از بین بردن جای هرگونه اسید و ناهمواری از سطح. مخصوص ساب گرانیت، سنگ و بتن.

دستگاه تک فاز ۳.۵ اسب موتوژن: مخصوص پرداخت و فرچه شویی، از بین بردن جای کثیفی و سیاهی های سطحی. مناسب لایه برداری موزاییک. و در صورت ضرورت اجرای کارهای لایه برداری با متراژ کم.

اجرای کفسابی با دستگاه تک فاز برای محیط های که سه فاز ندارد، مدت زمان انجام کار را افزایش می‌دهد. قیمت بالاتر می‌رود و کیفیت پایین تری را ارائه میدهد.

 نکات مهم یک کفساب خوب چیست ؟

استفاده از دستگاه‌های سالم و به روز

استفاده از ابزار مرغوب با متریال ایتالیایی

اجرای نمونه کار قبل از انجام کار

داشتن نمونه کار در نقاط مختلف برای بازدید

قیمت مناسب و کیفیت بالا

کارت مهارت

سابقه کار بالا

تضمین خدمات بصورت کتبی

شناخت کامل نسبت به سنگ، برای اجرای ساب مناسب

دلسوز و مسولیت پذیر

انتخاب شرکت مناسب برای انجام کفسابی

اشخاص و شرکت‌های زیادی مشغول انجام کفسابی در سراسر تهران و کرج (ایران)هستند. که بین تمام این افراد می‌شود انتخاب های خوبی برای انجام کفسابی داشت.

مهم ترین نکته مثبت برای انتخاب یک فرد در انجام کفسابی، قیمت مناسب،کیفیت خوب و آگاهی کامل شخص کفساب از تمام جوانب کار و ابزار مورد نیاز آن است.

کفسابی نیل با بیش از 25 سال سابقه کاری درخشان در تمام نقاط تهران، کرج، قزوین، زنجان. ارائه دهنده تمام خدمات کفسابی با کیفیت بالا و قیمت رقابتی است. اگر در هر قسمتی از خانه یا محل کار خود نیاز به انجام کفسابی یا مشاوره دارید. با متخصصان ما در ارتباط باشید.

بازدید رایگان

نمونه کار رایگان

مشاوره رایگان

کفسابی - کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : کفسابی نیل
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “کفسابی برای احیای سنگ های قدیمی،تضمین زیبایی و دوام سطوح سنگی

  1. سولماز گفته:

    کفسابی نسبت به هزینه که براش پرداخت می‌کنیم. واقعا به صرفه است من برای پارکینگ استفاده کردم خیلی تاثیر داشت.

  2. فاطمه گفته:

    یه بخشی از سنگ‌های که توی آشپزخونه هست آب لیمو از دستم افتاد ریخت. الان لکه های سفید زده هرچقدر پاک میکنم تاثیر نداره کفسابی این مشکل و حل می‌کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز