چرا تیبا همچنان محبوب است؟

شاخص
ژیوار

خودرو تیبا یکی از محصولات اقتصادی و محبوب بازار است که برای نخستین بار در سال 1389 روانه بازار شد. این خودرو با هدف جایگزینی پراید، به دلیل قیمت مناسب، مصرف سوخت بهینه و امکانات اولیه در میان خانواده‌های ایرانی به‌خوبی جایگاه خود را پیدا کرده‌است. طراحی داخلی این خودرو ساده و در عین حال کاربردی ‌است. با توجه به قیمت تیبا، این خودرو بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال خودرویی مقرون به‌صرفه هستند. البته با توجه به این میزان از محبوبیت، تقاضا برای خرید اقساطی این خودرو نیز کماکان بالاست و از این رو، فروش خودرو کارکرده تیبا با قیمت مناسب نیز رایج است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی قیمت تیبا و مشخصات فنی این خودرو خواهد پرداخت.

تیبا، خودرو محبوب بازار

ترکیب سادگی و کارایی، به‌دور از هرگونه جزئیات پیچیده است. همین سادگی می‌تواند نگهداری آسان و کم‌هزینه این خودرو را تضمین کند. چراغ‌های جلوی تیبا بزرگ و به شکل مستطیل طراحی شده و به همین دلیل، هماهنگی خوبی با سپر جلو ایجاد کرده‌است. طراحی داخل کابین تیبا صندوقدار هیچ تفاوتی با نسخه هاچ‌بک تیبا 2 ندارد و از این رو هر دو خودرو در میان خودروهای ارزان موجوددر بازار محسوب می‌شوند. هزینه سوخت پایین و قطعات یدکی ارزان، علاوه بر دسترسی آسان به قطعات یدکی، این خودرو را به یکی از محصولات محبوب در بین خانواده‌های ایرانی تبدیل کرده‌است.

قیمت تیبا - کاماپرس

مشخصات فنی خودرو تیبا

تیبا با یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر و قدرت 87 اسب بخار عرضه می‌شود. این موتور با جعبه دنده 5 سرعته دستی جفت شده که عملکردی نسبتاً خوب در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده خود دارد. تیبا دارای سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و سیستم تعلیق نیمه مستقل در عقب است که به بهبود کیفیت رانندگی کمک می‌کند. مصرف سوخت تیبا در سیکل ترکیبی حدود 6.95 لیتر در هر 100 کیلومتر است که به عنوان یک خودرو اقتصادی، این رقم بسیار مناسب است.

از لحاظ امکانات ایمنی، تیبا به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و کیسه هوا (Airbag) برای راننده و سرنشین جلو مجهز است. این خودرو همچنین دارای سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و USB، و همچنین صندلی‌های با قابلیت تنظیم دستی است.

دریان سفر امید

قیمت تیبا - کاماپرس

شرایط خرید و قیمت تیبا

خرید خودرو تیبا مدل SX به شیوه قسطی در شرایط کنونی و نوسانات موجود بسیار رایج است. در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، هم‌اکنون قیمت تیبا مدل 1401 با کارکرد 76 هزار کیلومتر حدود 335 میلیون تومان است. در صورت خرید اقساطی می‌بایست حدود 205 میلیون تومان وجه اعلامی قیمت تیبا را به صورت نقدی، هنگام عقد قرارداد پرداخت کرد. مابقی مبلغ نیز، 90 روز پس از تحویل خودرو حدود160 میلیون تومان است.

همچنین قیمت تیبا با کارکرد حدود 197 هزار کیلومتر، مدل 94، حدود 244 میلیون تومان است. در صورت خرید اقساطی، حدود 150 میلیون تومان به‌عنوان پیش پرداخت خواهد بود و حدود 116 میلیون تومان، 90 روز پس از تحویل خودرو و عقد قرارداد به مالک قبلی خودرو پرداخت می‌شود. طبیعتا با توجه به قیمت تیبا خرید نقدی هر یک از خودروهای کارکرده، قیمت تمام‌َشده کمتری خواهد داشت؛ اما برای حفظ نقدینگی و ارزش پول یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد با بودجه محدود، خرید اقساطی خودرو خواهد بود.

قیمت تیبا - کاماپرس

بررسی قیمت تیبا در «همراه مکانیک»

همراه مکانیک با برخورداری از تیمی متخصص در حوزه خودرو در زمینه خرید و فروش انواع خودروهای صفر و کارکرده فعالیت می‌کند. تمامی خدمات تخصصی در استعلام قیمت روز خودرو و خرید و فروش خودرو تیبا در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق این مجموعه برای عموم انجام می‌شود. علاقه‌مندان به خرید یا فروش اقساطی انواع خودروهای ایرانی و خارجی، به خصوص خودرو تیبا می‌توانند با استفاده از مشاوره این متخصصان، نظر کارشناسی در خصوص خودروی مورد نظر خود را دریافت و بهترین معامله ممکن را پشت سر بگذارند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت تیبا می‌توانند با مراجعه به سایت به آدرس www.hamrah-mechanic.com یا تماس با شماره‌های 02167632000 و 02191070700 از خدمات مشاوره آنلاین این مجموعه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز