شرط بندی ژاپنی ها روی این خودرو لوکس

ژیوار

تویوتا موتورز ژاپن اولین خودروسازی در جهان است که خودروهای بنزینی را از چرخه تولید خود خارج می کند. به گفته‌ی مدیران این شرکت، سه دهه بعد از عرضه پریوس، مدل پیشگام هیبریدی بنزینی-برقی تویوتا، این شرکت در مسیر تبدیل بخش اعظم و در نهایت همه محصولات خود ازجمله برند لکسوس به مدل‌های صرفا هیبریدی قرار گرفته است.

به گزارش کاماپرس، آکیو تویودا، رئیس تویوتا، در ماه ژانویه گفت که به اعتقاد او سهم جهانی خودروهای برقی تنها به ۳۰درصد خواهد رسید. این خودروساز ژاپنی در عوض یک راهبرد «چندوجهی» را پیشنهاد می‌کند که شامل خودروهای برقی همراه با هیبریدی، خودروهای سلول سوختی هیدروژنی، سوخت‌های سبز و احتمالا فناوری‌های دیگری است که هنوز ظهور نکرده‌اند.

در همین زمینه دنیای اقتصاد به نقل از دیوید کریست، رئیس بخش فروش و بازاریابی تویوتا در آمریکا شمالی نوشته است که این شرکت در آینده، قصد دارد در هر خط تولید، فرایند ارزیابی را آغاز کند تا اطمینان یابد آیا استفاده از خودروهای تمام‌هیبریدی منطقی خواهد بود یا نه.»

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

به گفته دو نفر از کارشناسان حوزه برنامه‌ریزی محصول در شرکت تویوتا، این خودروساز به ‌احتمال زیاد نسخه بنزینی را برای بازار آمریکای شمالی کنار می‌گذارد، هرچند هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.

خودروهای هیبریدی تویوتا نیازی به شارژ ندارند و بدون مشکل بین بنزین و برق سوئیچ کرده یا بسته به شرایط از هر دو سیستم همزمان استفاده می‌کنند. مدل‌های هیبریدی‌ پلاگین این خودروساز نیز می‌توانند شارژ شوند و معمولا حدود ۴۰مایل (۶۴کیلومتر) را با باتری طی کرده و بعد از آن به موتور بنزینی خود سوئیچ می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : تویوتا
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز