تجهیزات خانه هوشمند ایرانی شامل چه مواردی است؟

ژیوار

ساخت خانه‌های هوشمند به ترند این روزهای معماری مدرن ایرانی تبدیل شده است و هر روزه علاقه به داشتن این نوع از خانه‌ها در بین مردم بیشتر می‌شود. به همین دلیل بیشتر سازندگان مسکن و معماران به سمت هوشمند سازی ساختمان‌های تجاری، مسکونی و اداری رفته اند. به خصوص اینکه این هوشمند سازی ساختمان می‌تواند در آینده به صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز بینجامد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی تجهیزات لازم برای هوشمند سازی ساختمان پرداخته است.

تجهیزات هوشمند سازی سیستم کنترل روشنایی

سیستم کنترل روشنایی در یک خانه هوشمند جزو اولین تجهیزاتی است که باید نصب و استفاده شود. از جمله مهم‌ترین بخش‌های این تجهیزات می‌توان به لامپ‌های هوشمند اشاره کرد که می‌تواند باعث بهبود وضعیت روشنایی و صرفه‌جویی در هزینه‌های برق شود.

در این نوع از هوشمند سازی ساختمان شما می‌توانید از خاموش یا روشن بودن لامپ‌ها حتی در زمانی که در منزل یا محل کار نیستید نیز مطلع شده و نسبت به تنغییر وضعیت لامپ‌ها از طریق تلفن همراه خود اقدام کنید. همچنین این نوع از لامپ‌ها دارای قابلیت کم یا زیاد کردن میزان روشنایی در طول شب و روز و تغییر رنگ بر اساس تم‌های مورد نظر در هر اتاق را نیز دارند.

علاوه بر این، کلید و پریزها نیز می‌توانند جزو تجهیزات هوشمند سیستم کنترل روشنایی و برق باشند. این نوع از تجهیزات علاوه بر اینکه حالت لمسی و حالت حساس به نور و حرکت را دارند، می‌توانند بر اساس سناریوهای نوشته شده توسط شما از جمله زمان و نوع رفتار نیز به کنترل روشنایی در منزل بپردازند.

دریان سفر امید

هوشمند سازی روشنایی ساختمان

تجهیزات هوشمند سازی سیستم‌های سرمایش و گرمایش

سیستم‌های سرمایش و گرمایش نیز علاوه بر داشتن نقشی مهم در بهبود کیفیت زندگی، در صرفه‌جویی انرژی نیز بسیار کارآمد هستند. تمام خانه‌های هوشمند از تجهیزاتی برای کنترل سیستم‌های سرمایش و گرمایش استفاده می‌کنند و این بخش جزو اولویت‌های هوشمند سازی ساختمان است.

سنسورهای دما و رطوبت در این زمینه اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کنند و هوشمند سازی با توجه به داده‌هایی که از این سنسورها به سیستم گرمایشی و سرمایشی ارسال می‌شود، انجام می‌گیرد. در واقع پردازش این داده‌ها در همان سیستم‌ها و یا حتی در تلفن‌های همراه، تصمیم گیری برای افزایش یا کاهش دما را در هر لحظه ممکن می‌کند.

در این زمینه نیز شما می‌توانید بر اساس ساعت‌های مختلف روز و شب، میزان دما و یا وضعیت خاص هر قسمت از خانه یا شرکت، سناریویی را تنظیم کرده و سیستم هوشمند خانه بر اساس سناریوی تعریف شده اقدام به تثبیت دمای هر قسمت از خانه یا هر اتاق خواهد کرد.

تجهیزات هوشمند سازی سیستم حفاظتی و امنیتی

سیستم‌های حفاظتی و امنیتی ساختمان فقط شامل جلوگیری از سرقت و ورود غیر مجاز نمی‌شود و مواردی چون جلوگیری از آتش سوزی و نشت آب و گاز را نیز در بر می‌گیرد. به همین دلیل این بخش را می‌توان یک بخش یکپارچه با تجهیزات متفاوت عنوان کرد.

با هوشمند سازی ساختمان شما می‌توانید از امنیت همه جانبه منزل و یا محل کار خود اطمینان حاصل کنید.  در این سیستم‌ها سنسورهای مختلف به صورت پیوسته داده‌هایی را ضبط و ارسال می‌کنند و این نوع از تجهیزات دارای سیستم‌های پیشرفته و سریع اطلاع رسانی از طرق مختلف از جمله ارسال پیامک، تماس تلفنی و فعال نمودن آژیر هستند. همچنین شما می‌توانید سایر اقدامات اولیه در صورت وقوع مواردی مانند آتش سوزی و نشت را نیز به این سیستم‌های هوشمند بسپارید.

تجهیزات هوشمندسازی محوطه ساختمان

محوطه ساختمان‌ها نیز در صورت هوشمند سازی می‌توانند علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما برای نگهداری فضای سبز، به بهبود وضعیت ظاهری ساختمان نیز کمک کنند. برای نمونه از این نوع از تجهیزات هوشمند سازی ساختمان می‌توان به هوشمند سازی سیستم آبیاری محوطه اشاره کرد.

این نوع از تجهیزات هوشمند نیز دارای سنسورهایی هستند که می‌توانند آبیاری را بر اساس وضعیت آب و هوایی هر روز، شرایط رطوبت خاک و حتی بر اساس نیازهای هر گیاه و یا هر بخش از محوطه انجام دهند.

هوشمند سازی ساختمان با خدمات شرکت «نیتا صنعت هوشمند»

شرکت «نیتا صنعت هوشمند» یکی از شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی است. این شرکت خدماتی چون مشاوره، طراحی و اجرای سیستم تاسیسات ساختمان، اجرای سیستم‌های برق صنعتی و راه اندازی سیستم‌های امنیتی، حفاظتی و شبکه را نیز بر عهده دارد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت نیتا صنعت هوشمند به آدرس nitasanat.com مراجعه و یا برای دریافت مشاوره با شماره 02191306069 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : نیتا صنعت هوشمند
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز