اومودا 7 چری،‌ رقیبی سرسخت برای تویوتا

اومودا 7 چری،‌ رقیبی برای تویوتا
ژیوار

چری از جدیدترین مدل خود با نام Omoda 7 رونمایی کرده که کراس‌اووری هیبریدی‌پلاگین است که می‌تواند با یک باک مسافت ۱۲۰۰ کیلومتر را طی کند. این کراس‌اوور جدید چری موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژی دارد و تا ۹۵ کیلومتر را می‌تواند فقط با استفاده از نیروی الکتریکی حرکت کند.

به گزارش کاماپرس، چری این مدل را در نمایشگاه خودرو پکن معرفی کرده و قرار است در بازارهای جهانی منتخب، با خودروهایی همچون تویوتا RAV4 رقابت کند.

مشخصات ظاهری اومودا 7

شاسی اومودا 7 نسخه کشیده‌ای از پلتفرم اومودا 5 است. این خودرو  با طول ۴,۶۲۱ میلیمتر، عرض ۱,۸۷۲ میلیمتر و ارتفاع ۱,۶۷۳ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲,۷۰۰ میلیمتر طراحی شده است. هرچند چری مشخصات فنی این خودرو را اعلام نکرده، ولی به‌نظر می‌رسد موتور این خودرو قادر به تولید ۱۵۴ اسب‌بخار (۱۱۵ کیلووات)  و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور باشد.

از نظر ظاهری، این کراس‌اوور طراحی بسیار تیز و جسورانه‌ای دارد. چراغ‌های جلو باریک و تیز هستند و جلوپنجره‌ غیرمعمول و چشمگیری دارد. این خودرو در نمایشگاه با رنگ سفید و با ستون‌ها و سقفی به‌رنگ مشکی به‌نمایش درآمده که به طراحی اسپرت آن زیبایی مضاعفی داده است.

اومودا 7 چری،‌ رقیبی برای تویوتا

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

عرضه اومودا 7 در بازارهای جهانی

خودروساز چری تاکنون تصاویری از قسمت عقب این خودرو منتشر نکرده است، اما جستجوهای آن‌لاین نشان می‌دهد چراغ‌های عقب پیچیده‌ای دارد. درون کابین، یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی بزرگ ۴۰ سانتیمتری به‌سبک تسلا و صفحه نمایش دیجیتال باریکی قرار گرفته است. چری همچنین پدهای شارژ بی‌سیم مشابه تسلا مدل ۳ و مدل Y را نصب کرده است. حتی فرمان این خودرو دارای چرخ‌های اسکرول مشابه تسلاست.

تمام مدل‌های اومودا 7 به‌صورت استاندارد با سیستم صوتی ۱۲ بلندگو ارائه می‌شوند که شامل ۲ بلندگو اضافی پشت‌سر راننده برای تماس‌های تلفنی و اعلام‌مسیرها است. چری قصد دارد سال ۲۰۲۵  اومودا 7 را در بازارهای جهانی از جمله بریتانیا، استرالیا و آفریقای جنوبی عرضه کند.

انتهای پیام

مرتبط با : چری
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز