تتر بخریم یا دلار کاغذی؟ سوددهی کدام بیشتر است؟

ژیوار

امروزه رمزارزها رقابت سرسختانه‌ای با ارزهای فیات دارند. برخی از رمزارزها شباهت‌های زیادی با بعضی ارزهای فیات دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تتر و دلار اشاره کرد. خیلی از سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها به منظور کاهش ریسک سبد رمزارزی خود، مقدار زیادی تتر خریداری کرده و ذخیره می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، برخی براین باورند که بازار رمزارزها نوسانات سنگینی دارد و سرمایه گذاری زیاد روی آن خطرناک است. این باور تا قبل از معرفی استیبل کوین‌ها پذیرش زیادی داشت. اما بعد از معرفی تتر، سرمایه گذاران نسبت به بازار رمزارزها بیشتر ترغیب شدند. زیرا تتر یک رمزارز باثبات است که هر واحد آن معادل یک دلار بوده و به همین دلیل رقیب اصلی دلار، ارز فیات برتر جهان، محسوب می‌شود.

بررسی ویژگی‌های برجسته تتر و دلار

سرمایه گذاری روی تتر و دلار از جمله روش‌های کسب سود است. از آنجایی که دلار و تتر به دلیل داشتن قیمت یکسان، سوددهی مشابهی دارند، باید هنگام سرمایه گذاری روی هر یک از آن‌ها ویژگی‌های دیگری که گفته خواهد شد را در نظر گرفت و سپس برای سرمایه گذاری روی یکی از آن‌ها اقدام کرد.

هم اکنون سرمایه گذاران زیادی هستند که به خرید تتر علاقه دارند. علت این مورد خدمات و مزیت‌هایی است که این استیبل کوین در اختیار متقاضیان خود قرار می‌دهد. کارمزد اندک، تمرکززدایی و مداخله نداشتن شخص ثالث در روند سرمایه گذاری از جمله مواردی است که نظر سرمایه گذاران زیادی را به تتر معطوف کرده است.

به عنوان مثال، دارنده تتر می‌تواند این رمزارز را بدون هیچ مجوز بانکی یا مالی به هر فردی در هر نقطه از دنیا ارسال کند. فرآیند ارسال تتر چندان زمانبر نیست و در بالاترین سرعت ممکن و با صرف هزینه کم انجام می‌شود. در حالی که برای انتقال دلار، به خصوص جابجایی چند صد میلیون از آن، باید حتما مجوز پولی و مالی تهیه و ماهیت انتقال و هویت انتقال گیرنده مشخص شود. البته انتقال کنترل شده دلار از یک بابت مفید است. تحت نظارت نهادهای مالی و پولی مجاز، انتقال دلار به منظور انجام کارهای خلاف قوانین بین المللی و محلی اتفاق نمی‌افتاد و روند استفاده و جابجایی آن کاملا قابل بررسی است. اما استیبل کوین تتر قابلیت انتقال برای فعالیت‌های مختلف، مجاز و غیرمجاز، را دارد. زیرا نهاد مالی و پولی ناظر بر روند انتقال آن نیست.

دریان سفر امید

استفاده از رمزارز تتر نیازمند کسب دانش مخصوص است. در واقع این نوع ارز به دلیل ارائه شدن در فضای مجازی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که باید کاربران از آن آگاهی داشته باشند. در حالی که دلار پیچیدگی چندانی ندارد و متقاضیان با مراجع به نهادهای پولی و مالی قانونی می‌توانند اصل آن را تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدهند.

تتر به دلیل ارائه شدن در فضای مجازی، امنیت روانی چندانی ندارد و چه بسا با احتمال بسیار کم، یکباره از بین برود. اما درباره دلار چنین نیست و این پول همواره در خزانه دولت آمریکا و دیگر کشورها موجود است و سرمایه گذاران امکان تهیه آن را در هر زمانی و به آسانی دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاپیبیت پین
نهال گشت
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز