۵۴ بدنساز جهانی برای رقابت به کیش می آیند

ژیوار

ایران به عنوان میزبان مسابقات جهانی بدنسازی انتخاب شده است. این رویداد مهم در مهر ماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود بیش از ۵۰۰ ورزشکار از ۵۴ کشور جهان در آن شرکت کنند.

به گزارش کاماپرس، عبدالمهدی نصیرزاده ،رییس فدراسیون بدنسازی، درباره‌ این رویداد می‌گوید: «قبل از اتفاقات اخیر پیش بینی ما حضور ۱۰۰ کشور بود، اما کشوری مثل ژاپن اعلام کرد وزارت خارجه ما مخالف حضور ما در ایران است. کشورهای فنلاند، آلمان و کره جنوبی و … نیز اعلام کردند در مسابقات ما حاضر نمی‌شوند اما پیگیر حضور آن‌ها هستیم. آمریکا نیز با ۲ ورزشکار در مسابقات ما حاضر می‌شود و قطعا این موضوع در بهبود روابط دو کشور اهمیت دارد. روسیه، بلاروس، مصر، کشورهای حوزه خلیج فارس به غیر از اردن و… در مسابقات جهانی کیش حاضر می‌شوند و پیش‌بینی ما حضور حدود ۵۴ کشور در این رقابت‌هاست.»

به گفته‌ی رئیس فدراسیون، آمریکایی‌ها موافقت خود برای حضورشان را در مسابقات کیش اعلام کرده بودند و ایرانیان را نیز به مسابقات گرندپری دعوت کرده بودند؛ اما اتفاقات اخیر باعث لغو حضور تیم ایران در مسابقات گرندپری میامی آمریکا شد، با این وجود آنان با دو ورزشکار به ایران می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

نصیرزاده همچنین درباره‌ی تعداد شرکت کنندگان ایران در مسابقات جهانی کیش، اظهار کرد: «فدراسیون جهانی می‌گوید حضور بیش از ۲ ورزشکار ایرانی در هر دسته باعث اعتراض کشورهای خارجی می‌شود. از فدراسیون جهانی خواسته‌ایم در دسته های وزنی تا سقف ۳۰ نفر موافقت کنند.»

برای این میزبانی، قرار است فدراسیونِ بدنسازی ۲۵۰ هزار یورو در ۴ قسط پرداخت کند و این در حالی است که هر ورزشکار برای حضور در مسابقات جهانی کیش باید ۵۵۰ یورو پرداخت کنند که ۵۰ درصد آن برای ما و ۵۰ درصد دیگر برای فدراسیون جهانی است.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز