مرسدس بنز G-Wagon؛ هیولایی ورای مرزهای استاندارد

مرسدس بنز G-Wagon؛ هیولایی ورای مرزهای ساده‌ استاندارد
ژیوار

تا پیش از عرضه جدیدترین مدل مرسدس بنزG-Wagon ، تمام گمانه‌زنی‌ها و توقعات حول ‌محور نسخه‌ای تماماً برقی بود اما این شرکت آلمانی با رونمایی از مدل 2025 کلاس G خود، همه را غافلگیر کرده است.

این مدل جدید هرچند خودرویی عجیب‌و‌غریب و متمایز از مدل‌های پیشین نیست اما در مسیر روزآمدی و تفاوت نیز گام‌هایی ملموس برداشته است. بخش‌های ارتقاءیافته در نسخه‌ 2025 نسبت به مدل‌های پیشین عمدتاً بر عملکرد جاده‌ای، اصلاح فضای داخلی و به‌روز کردن فناوری داخل کابین متمرکز شده اما این باعث نشده تا خدشه‌ای به ویژگی‌های اصیل و کلاسیک بنز نیز وارد شود.

مشخصات فنی

مدل 2025 با کمک سیستم تعلیقی مستقل همراه مرکز ثقلی پایین‌تر نسبت به نسخه‌ی 2024، در جاده‌ها عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. هیولای سه‌تنی و آفرودی بنز با کمک سه دیفرانسیلش، 24 سانتی‌متر از سطح زمین فاصله دارد و با موفقیت و بدون دردسر می‌تواند از ارتفاع 70 سانتی‌متری مسیرهای آبی نیز عبور کند.

مرسدسG-Wagon  با طراحی دقیق‌تر فرمان نشان می‌دهد که مهندسان بنز نسبت به محدودیت‌های فرمان مدل 2024 واقف شده‌ و تلاش کرده‌اند برای مرتفع‌کردن برخی از کاستی‌ها در این خصوص، کیفیت سواری در سطوح مختلف جاده‌ای را نیز عملاً بهبود بخشند.

وقتی برای اولین‌بار سوار مدل 2025 می‌شویم، صفحه نمایش عریض، لمسی، مدرن و بسیار سرگرم‌کننده‌ آن، نخستین چیزی ا‌ست که توجه را به‌خود جلب می‌کند، اما چند لحظه که از خوشامدگویی این سوژه‌ نشسته بر منتهی‌الیه کنسول مرکزی کابین سپری شود و نگاه‌‌ها از شارژر بی‌سیم تلفن همراه، جالیوانی، کنترل‌کننده آب‌وهوا و کمک‌فرمانِ جهت‌محور که برای کنترل تطبیقی سیستم کروز ماشین لحاظ شده عبور کند، در خواهیم یافت که سایر نشانه‌های ظاهری با نسخه قبل مو نمی‌زنند.

دریان سفر امید

برای آنها که بخش فنی ماشین برای‌شان اهمیتی ویژه دارد، تفاوت‌‎های نسخه‌ جدید با مدل قبلی یک انگیزه‌ مهم در پذیرش فرزند جدید مرسدس بنز است. خبر خوب برای این گروه، موتور سرحال‌تری‌ است که بنز برای کلاس 2025 این مدل در نظر گرفته؛ یک توربوی هیبرید 6 سیلندر و 3 لیتری که قدرت 443 اسب‌بخاری‌ و گشتاور 413 پوند فوتی‌اش، از افزایش 27 اسب‌بخاری و در عین‌حال کاهش 37 پوند فوتیِ گشتاور آن نسبت به مدل قبلی خبر می‌دهد.

مرسدس بنز G-Wagon؛ هیولایی ورای مرزهای ساده‌ استاندارد

مرسدس بنز G-Wagon؛ هیولایی ورای مرزهای ساده‌ استاندارد

مرسدس بنز G-Wagon؛ هیولایی ورای مرزهای ساده‌ استاندارد

بیشتر بخوانید:

ویژگی‌های اختصاصی و قیمت

یکی از ویژگی‌های اختصاصی مدل 2025 نسبت به نسخه قبلی، تعبیه‌ بسته‌ای جذاب به نام «AMG Offroad Package Pro»  است که با خود دو حالت «رانندگی متمرکز خارج از جاده» و «کنترل قابل‌تنظیم تعادل» را به‌ارمغان آورده است. این خصیصه دقیقاً بر تماماً حرفه‌ای‌بودن جی‌واگن تأکید دارد و این خودرو را به موقعیتی ورای مرزهای ساده‌ استاندارد می‌‎نشاند.

نکته‌ پنهان‌شده‌ در این مدل که به‌آسانی می‌تواند عدم‌تغییر و شباهت با مدل قبلی را برای شما تداعی کند، در بدنه‌ ماشین است؛ جایی که برخلاف چشم‌ها، اعداد هستند که تفاوت‌ها را برملا می‌کنند. ضریب دِرَگ در  G 550 از 0.55 در مدل پیشین به 0.48 کاهش پیدا کرده؛ تغییری که بیانگر تغییرات عدیده آیرودینامیکی در آن است.

از تفاوت‌های ریز و درشت میان مدل 2025 G-Wagon با نسخه‌ قبلی که بگذریم، بزرگ‌ترین اختلاف را در قیمت آنها می‌بینیم. اگرچه برچسب قیمتی G 63، حرکت خود را از 179هزار دلار در بازار آغاز می‌کرد اما مدل جدیدتر (G 550) کاملاً مقرون‌به‌صرفه‌ و ارزان‌قیمت‌تر از همتای قدیمی‌اش، با نرخی معادل 143هزار دلار‌ پا به بازارهای جهانی خواهد گذاشت.

انتهای پیام

مرتبط با : مرسدس بنز
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز