چرا مردم به طلافروشی ها هجوم آوردند؟

ژیوار

یکشنبه ۲۸ مرداد مصادف با ۱۳ صفر خریداران به بازار طلا هجوم آوردند. همه چیز از انتشار فراگیر یک پست در فضای مجازی شروع شده است و آن هم توصیه به مردم در مورد خرید طلا در ۱۳ صفر است.

به گزارش کاماپرس، آیت محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه و رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در این باره می‌گوید: «تا حالا در مورد خرید مصنوعات طلا در ۱۳ صفر با چنین اتفاقی روبه‌رو نبودیم. اما صنف طلافروشان از وقوع چنین اتفاق هایی طبیعتا استقبال می کند و جای خوشحالی برای همکاران ما دارد. هر چقدر تقاضا برای خرید مصنوعات طلا بالا برود به همان میزان در حوزه تولید طلا رونق را افزایش خواهد داد.»

این کارشناس در گفت‌وگو با «گسترش نیوز» می‌گوید: «قیمت طلا نسبت به ۲۸ مرداد افزایش یافته بود و کلا در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته است. قسمتی از اثر این افزایش قیمت در حوزه طلا را می توان به نوسانات ارز و انس جهانی طلا نسبت داد و همچنین اتفاقات مختلفی که خواه ناخواه بر بازارهای مختلف اثر می‌گذارد.»

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

گرانی طلا ربطی به 13 صفر ندارد

او گرانی هر گرم طلا را به افزایش تقاضا در بازار ۱۳ صفر مربوط نمی‌داند: «شاید در مورد سکه بتوانیم بگوییم که افزایش تقاضا باعث بالا رفتن قیمت و بزرگ‌تر شدن حباب قیمتی می شود اما در مورد مصنوعات طلا چنین چیزی صدق نمی کند و اگر هم تغییر قیمتی در روزهای شلوغ بازار رخ دهد در حد ۱ الی ۲ درصد است. با شرایطی که در روزهای اخیر در بازار طلا و سکه شاهد بودیم، انتظار داریم حداقل در این هفته حدود چند درصد افزایش قیمت را در پیش داشته باشیم، مگر اینکه اتفاقی خارج از کنترل در کشورمان یا در کشورهای دیگر رخ دهد که بازار را به سمت دیگری سوق دهد.»

انتهای پیام

نهال گشت
سازگار ارقام
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز