مزایا و معایب استفاده از سرور اختصاصی

ژیوار

سرور‌های اختصاصی، بالاترین سطح خدمات میزبانی وب است که معمولا کسب‌وکارهای بزرگ و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سطح بالای وب از آن استفاده می‌کنند. از این سرور به عنوان بهترین و آخرین راه‌حل میزبانی وب نیز نام می‌برند.

کاماپرس در این گزارش مزایا و معایب خرید سرور اختصاصی به عنوان برترین راه‌‌حل برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی را بررسی کرده است.

ویژگی سرور اختصاصی

از سرور اختصاصی به عنوان جامع‌ترین و بهترین راه‌حل میزبانی و ارائه خدمات تحت وب نام می‌برند و بدون شک گزینه‌­ای بهتر از  آن برای شرکت‌های بزرگ، کسب‌وکارهای جدی و استارتاپ‌های عظیم اینترنتی وجود ندارد. در این حالت یک سرور به صورت کامل و فیزیکی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا علاوه بر تنظیمات دلخواه و نصب برنامه‌های اختصاصی، بتوانید از تمام منابع و سخت‌افزار کامپیوتر سرور نیز به صورت کامل و اختصاصی استفاده کنید.

از سرورهای اختصاصی به عنوان میزبانی وب بدون محدودیت نیز نام برده می‌شود و معمولا شرکت‌های بزرگ گزینه دیگری جز این نداشته و برای افزایش سرعت و منابع، تنها گزینه بهتر، استفاده همزمان از چند سرور به صورت اختصاصی است.

مزایای استفاده از سرور اختصاصی

سرورهای اختصاصی دارای مزایای بسیار عمده‌ای از نظر امنیت، سرعت، کیفیت و منابع هستند؛ به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارها گزینه اول و آخر خود را به خرید این نوع از سرورها اختصاص می‌دهند.

دریان سفر امید

امنیت بیشتر، یکی از مزایای اصلی سرور اختصاصی از نظر کسب‌وکارهای بزرگ است؛ به طوریکه کسب‌کار و سایت شما از نظر منابع و تنظیمات با هیچ سایت دیگری اشتراک نخواهد داشت و مشکلات امنیتی دیگران گریبان‌گیر شما نخواهد شد. عملکرد بهتر نیز در سرورهای اختصاصی به دلیل اختصاص تمام منابع یک کامپیوتر به‌روز و قدرتمند به یک سایت امکان‌پذیر خواهد شد. کنترل کامل بر سرور بدون هیچ محدودیتی در این روش هاستینگ وجود دارد. سرورهای اختصاصی تقریبا همیشه پایدار هستند و شما می‌توانید با مشورت شرکت ارائه دهنده خدمات وب، سخت‌افزار کامپیوتر سرور خود را به صورت دلخواه ارتقا دهید.

معایب سرورهای اختصاصی

سرورهای اختصاصی دارای معایبی هم هستند که برخی از افراد را از خرید آن‌ها باز می­دارد. بیشتر این معایب شامل کمبود دانش فنی در شرکت‌ها و پایین بودن بودجه از نظر هزینه‌ها است. برای نمونه، سرور اختصاصی هزینه بالاتری نسبت به سایر روش‌های میزبانی وب دارد. همچنین راه‌اندازی و میزبانی این نوع از سرورها پیچیدگی خاص خود را دارد و معمولا بدون داشتن دانش و تخصص کافی امکان‌پذیر نیست.

انواع سرورهای اختصاصی

سرورهای اختصاصی از جنبه‌های مختلف دارای انواع متفاوتی هستند. برای نمونه، محل جغرافیایی قرار گرفتن سرور بسیار مهم است و سرورهای داخل کشور متفاوت از سرورهایی هستند که خارج از ایران میزبانی می‌شوند. همچنین سرورها بر اساس سیستم‌عامل نیز تقسیم‌بندی می‌شوند. معروف‌ترین سرورها از این نظر، سرورهای لینوکس و سرورهای ویندوز هستند.

ببیشتر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، سرورهای اختصاصی را به صورت مدیریت شده و مدیریت نشده در اختیار مشتری قرار می‌دهند. هزینه سرورهای مدیریت شده بیشتر است و در عوض شرکت، خدمات مدیریت و پیشتیبانی سرور را که نیاز به دانش فنی بالایی دارد به کسب‌وکارهای خریدار سرور اختصاصی ارائه می‌دهد.

سرور اختصاصی بخریم یا سرور مجازی؟

یکی از دلایل انتخاب سرور‌های اختصاصی به جای سرورهای مجازی، نیاز به منابع بیشتر است؛ وگرنه سرور مجازی نیز به همان اندازه سرور اختصاصی امن بوده و مجزا از دیگر شرکت‌ها به شما ارائه می‌شود. در اصل، تفاوت اصلی را باید در منابع عنوان کرد. در سرورهای اختصاصی، تمام منابع سخت افزاری سرور متعلق به شما است؛ اما در سرور مجازی این منابع بین چند مشتری تقسیم می‌شود. همچنین بودجه نیز می‌تواند تعیین کننده استفاده از سرورهای اختصاصی یا سرور مجازی باشد.

پارس آرین - کاماپرس

خرید سرور اختصاصی با کیفیت از «سرور دات آی آر»

سایت سرور دات آی آر از سال 1392 فعالیت خود را در حوزه ارائه راهکارهای میزبانی وب تحت نام شرکت تدبیرپردازان آغاز کرده است. این شرکت هم اکنون با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت خود موفق به میزبانی از بیش از 12 هزار سایت فعال شده است.

علاقه‌­مندان برای خرید انواع هاست، دامنه، سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی می‌توانند به وبسایت server.ir مراجعه کنند یا برای دریافت مشاوره با تلفن 1779 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تدبیرپردازان
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز