رونمایی از بنز میباخ SL سال 2026

رونمایی از بنز میباخ SL سال 2026
ژیوار

همه آنهایی که جمعه شب به مراسم مجلل رونمایی از جدیدترین مدل لاکچری شرکت مرسدس بنز به شهر کوچک و ساحلی کارمل در کالیفرنیا دعوت شده بودند، از مواجهه با ابرخودروی قرمز و اغواگر این غول آلمانی خودروسازی مبهوت شدند.

شرکت میباخ که از سال 2015 به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مرسدس بنز، ماشین‌های منحصربه‌فردش را روانه‌ بازار می‌کند، این‌بار با ارائه‌ای مسحورکننده، جدیدترین مدل خود AMG SL 63 را که کروکی‌ دونفره‌ و لوکسd است رونمایی کرد؛ مدلی دلربا که طبق برآوردهای فعلی قرار است اواخر سال 2025 رهسپار نمایندگی‌ها و همزمان با آغاز سال 2026 در بازارهای جهانی آماده‌ فروش شود.

یک بازگشت قدرتمند

بعد از رونمایی ناامیدکننده‌ نسل اول مدل‌های AG مرسدس بنز، همه‌ طرفداران این برند در انتظار بازگشتی مقتدرانه از مرسدس بودند؛ توقعات از آنها بسیار بالا رفته بود و عقب‌نشینی و انفعال آنها می‌توانست هواخواهان این برند صد و خورده‌ای ساله را حسابی سرخورده کند. اما مرسدس بنز با رونمایی جدیدترین مدل‌ یکی از زیرمجموعه‌هایش، عروسکی ظریف و تجملاتی را که مشابه هیچ خودروی دیگری نیست پیش‌ چشم دنیای خودرو گذاشت تا یکبار دیگر جایگاه بی‌بدیل این شرکت را به همه یادآوری کند.

هیمنه این مدل میباخ اما تنها به ظاهر دلربایش محدود نمی‌شود؛ موتور توربوی دوقلو و 4لیتری 8سیلندر این مدل با قدرت 577 اسب‌بخارش ترکیب هیجان‌انگیز و و پرقدرتی را تداعی می‌کند. البته نباید از یاد برد که این مدل بیش از آنکه برای جلوه‌گری در کورس‌های سرعت و جاده‌های نامسطح طراحی شده باشد، نازپرورده‌ای جنتلمن برای حرکت در هموار‌ترین مسیرهاست. با این‌همه نمی‌توان از طراحی شتاب 60 کیلومتر در 4 ثانیه و حداکثر سرعت 259 کیلومتر در ساعت جدیدترین نسخه‌ میباخ نیز بی‌تفاوت گذشت.

جذابیت‌های ظاهری میباخ

در زمانه‌ای که اکثر مدل‌های پرچمدار در طراحی‌‌‌های ظاهری و افزودن ویژگی‌های فنی شیوه‌های اغراق‌آمیز یا افراطی را برمی‌گزینند، این مدل وفادار ماندن به اصل زیبایی را سرلوحه‌ خود قرار داده است. موتور معمولی اما جسورانه این مدل با اگزوزی منحصربه‌فرد، «سکوت» را برای سرنشینان خودرو تضمین می‌کند. سیستم تعلیق و پایه‌‎های موتور به‌وضوح برای نرم‌ترین حالت ممکن در سواری تنظیم شده‌اند و گیربکس 9سرعته‌ و اتوماتیک میباخ AMG SL 63، افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت و مقابله با ورود سروصدا به داخل خودرو را کاملاً تحت‌کنترل خود خواهد داشت.

دریان سفر امید

رونمایی از بنز میباخ SL سال 2026

بیشتر ببینید:

از مشخصات فنی تمام‌عیار میباخ که بگذریم، این مدل در جذابیت‌های ظاهری نیز چیزی کم نگذاشته است. از یک‌سو، فرمان خاص خودرو همراه پدال‌ و رکاب‌های در، همگی فولادی و ضدزنگ هستند و از سوی دیگر، چرخ‌های مونوبلوک 21 اینچی و چندپَره آن همراه سنسور روشن‌‎کننده‌ای روی کاپوت، حتی در تاریکی نیز هیبت این شاهزاده را به زیباترین حالت ممکن به‌تصویر می‌کشد.

ورود به کابین میباخ AMG SL 63 یعنی پاگذاشتن به سفینه‌ای شیک با ویژگی‌هایی اعیانی و کاملاً مجهز. چرم‌های سفید و کریستالی ناپا آن‌چنان خیره‌کننده بر پنل‌ها، کنسول میانی و صندلی‌ها نشسته که بعید است امکان انتخاب گزینه‌ای بهتر و شایسته‌تر از آن وجود داشت.

بااینکه معمولاً قیمت خودروها در زمان رونمایی‌شان رسماً اعلام نمی‌شود، اما کارشناسان بیکار ننشسته‌اند و در همین چند روز با بررسی همه‌جانبه، قیمت حدودی مدل جدید میباخ را بین 188هزار تا 250هزار دلار تخمین زده‌اند.

انتهای پیام

مرتبط با : مرسدس بنز
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز