۸ درس الهام ‌بخش برای زندگی از المپیک ۲۰۲۴ پاریس

المپیک پاریس-کاماپرس
ژیوار

خیلی‌ها از تمام‌شدن مسابقات المپیک ناراحت می‌شوند ولی طی این سال‌ها همه این را می‌دانیم که بازی‌های المپیک چیزی فراتر از برنده‌شدن است. در حالی‌که از تماشای اینکه کدام کشورها کدام مدال‌ها را می‌برند، لذت می‌بریم و کدام رکوردها جابه‌جا می‌شوند، داستان‌های دلگرم‌کننده و درس‌های زندگی بسیاری هم وجود دارند، که می‌توانیم از این المپیک بگیریم.

۱. نشان‌دادن احساسات یک توانایی است

اولین درس را از آدام پیتی، ورزشکار بریتانیایی می‌گیریم. فرض کنید بهترین شناگر جهان در رشته شنای قورباغه وقتی مدال طلای این رشته را برد، در مصاحبه‌ای احساسی احساساتش را بدون هیچ ترسی نشان داد و گفت به‌خاطر مقام دوم گریه نمی‌کند، بلکه به‌خاطر وقفه‌ای که به‌خاطر سختی‌هایی که کشیده تا دوباره خود را پس از درگیری با مشکلات روانی به المپیک برساند، گریه می‌کند.

2. برای دنبال‌کردن رؤیاهایت هیچ‌وقت دیر نیست

مصداق اثبات این حرف تیم اسکیت بریتانیاست که دو ورزشکار ۱۶ساله و یک اسکیت‌باز ۵۱ ساله داشت.

3. گاهی استراحت‌دادن به خود یعنی قوی‌تر برمی‌گردی

سیمونه بایلز، ژیمناست آمریکایی همه ما را با حرکاتش به‌هیجان آورد. او که در دوره پیش المپیک به‌خاطر مشکلات روانی‌اش، به خود استراحت داده بود، بازگشتی باورنکردنی داشت و کارش را با سه مدال طلا پایان داد و تبدیل به پرافتخارترین ژیمناست زن آمریکایی شد.

۴. به غریزه‌ات اعتماد کن

شاید عکس یوسف دیکچ را دیده باشید، ورزشکار 51ساله ترکیه‌ای تفنگ بادی و صاحب مدال نقره که با خونسردی تفنگ بادی‌ را در دست گرفته و دست دیگرش در جیبش است و بدون هیچ محافظ چشم یا گوشی، مسابقه می‌دهد. همین عکس برای اعتماد به غریزه و اعتقاد به خودتان حرف‌های زیادی دارد.

دریان سفر امید

5. اگر سخت کار کنید، به هدف‌تان می‌رسید

همه ما به کیلی هاجکینسون، دونده 22ساله بریتانیایی که مدال طلای دوی 800 متر را از آن خود کرد، آفرین گفتیم. او غیر از مسابقات قهرمانی جهان در سال 2023، در هیچ تورنمنتی مقام نداشته، تا همین قهرمانی المپیک پاریس.

6. برندگان واقعی یکدیگر را تشویق می‌کنند

همه ما سیونه بایلز و جوردن چیلِس را دیدیم که رو به ربکا آندراده برزیلی و برنده مدال طلا تعظیم کردند. آنها جای احساس نومیدی برای ملکه سکو، نه‌تنها به‌خاطر برد خیال‌انگیزش، بلکه برای اینکه اولین سکوی ژیمناستیکی که سه زن سیاهپوست تصاحبش کردند، جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید:

7. هرگز قدرت واژه‌های مثبت را دست‌کم نگیرید

واژه‌های مثبت این قدرت را دارند که طرز فکر ما را کاملاً تغییر دهند و این درباره سه‌گانه‌کار بریتانیایی، الکس یی کاملاً صادق است. او بر لبه شکست در فینال سه‌گانه مردان بود و درتلاش برای ردکردن فاصله 14 ثانیه‌ای بین خودش و ورزشکار نیوزلندی می‌دوید. تنها پس از 2.5 کیلومتر، صدای هم‌تیمی‌اش را شنید که می‌گفت «هرچیزی ممکن است اتفاق بیفتد، رفیق» و پس از آن، با نگاهی به رقیب نیوزلندی‌اش، خود را به مدال طلا رساند. گاهی تنها چیزی که نیاز داریم، کمی باور است.

8. همه ما قدرت تغییر داستان را داریم

گاهی در زندگی با این انتخاب مواجهیم که یا بر سختی‌ها فائق شویم یا تسلیم. دارنده مدال طلای ترامپولین ژیمناستیک، برایانی پیج، در همین دوراهی قرار گرفته بود. او که حالا اولین ورزشکار بریتانیایی است که نه‌تنها مدال طلا برده، بلکه تمام مدال‌ها را در این رشته از آن خود کرده، خیلی ساده با خودش فکر کرده بود که با انجام تمرینات مؤثر هر کاری ساده می‌شود.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز