آیا وام فوری یک فریب است؟

ژیوار

بعد از درج آگهی‌های «دریافت وام فوری» در سطح شهر، برخی کانال‌های تلگرامی که خود را منتسب به بانک مرکزی معرفی می‌کنند، از ناآگاهی مردم سوءاستفاده کرده و از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، این کانال‌ها ادعا می‌کنند می‌توانند ظرف ۴۸ ساعت از ۵۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان وام بدون ضامن، چک و سفته به مشتریان خود پرداخت کنند.

وام-کاماپرس

یکی از کانال‌های تلگرامی که با عنوان وام فوری بانک مرکزی مخاطب چندهزارنفری هم دارد مدل‌های مختلفی از وام‌های چندصد‌میلیونی تا چندمیلیاردی به مشتری پیشنهاد می‌دهد که برای دریافت این وام‌ها مشتری باید طی چند مرحله پرداخت‌هایی را به حساب معرفی‌شده از سوی کانال انجام دهد.

متقاضی وام باید برای هر رقم تسهیلات علاوه بر پیش‌پرداخت‌های متفاوت، مالیات جداگانه نیز پرداخت کند. گاه برخی افراد قریب 20 میلیون تومان به حساب ادمین‌های این کانال پرداخت کرده‌اند و پس از عدم دریافت مبلغ وام، شکایت هم کرده‌اند که به نتیجه‌ای نرسیده است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

موضوع عجیب‌ اینجاست که بازرسی از حساب معرفی‌شده بیانگر آن است که این حساب فاقد آدرس پستی دقیق و شماره تلفن همراه و مشخصات کامل است، و دست شاکیان پرونده تقریباً به جایی بند نیست.

مسئولان اداره آگاهی به مردم توصیه می‌کنند اگر قصد دریافت تسهیلات بانکی دارند حتماً به شعب یا درگاه‌های بانکی مراجعه کنند و فریب عناوین کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی را نخورند؛ بانک مرکزی به هیچ عنوان رأساً وارد مرحله پرداخت وام بانکی بانک‌ها نمی‌شود و این اقدامات اصلاً جزو وظایف بانک مرکزی نیست. بانک مرکزی ناظر بر عملکرد بانک‌هاست و عناوین «وام فوری بانک مرکزی» و… صرفاً به‌عنوان سوءاستفاده و کلاهبرداری استفاده می‌شود.

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز