هزینه و شرایط اخذ ویزای تایلند به چه صورت است؟

ژیوار

مسافران برای دریافت ویزای تایلند حتما باید از یک کارگزار و یا آژانس مسافرتی معتبر کمک بگیرند. این ویزا بدون نیاز به وقت مصاحبه ارائه می‌شود و در دریافت آن حضور در محل سفارت خانه واجب نیست. همچنین در اخذ این ویزا داشتن مدرک گردش حساب لازم است و حداقل مانده در حساب بانکی برای هر فرد باید حدود 50 میلیون تومان باشد.

در ادامه این گزارش به بررسی دقیق‌تر هزینه‌ها و شرایط اخذ ویزای تایلند می‌پردازیم.

هزینه دریافت ویزای تایلند

ویزای تایلند به شکل سینگل یا 6 ماهه صادر می‌شود که هزینه هر یک متفاوت است. در ویزای سینگل که معمولا توسط آژانس‌های مسافرتی دریافت می‌شود، هزینه‌ای در حدود 55 یورو باید پرداخت کرد. ویزای 6 ماهه (مولتی) حدود 400 یورو هزینه دارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تایلند

برای گرفتن این ویزا، فرد متقاضی باید تمکن مالی حداقل 50 میلیون تومانی داشته باشد و یا در صورت سفر خانوادگی، تمکن مالی 100 میلیون تومانی را برای کل خانواده ارائه دهد. این تمکن به زبان لاتین و همراه با مهر و امضای بانک درخواست می‌شود. اصل پاسپورت با بیش از 6 ماه اعتبار و حداقل 2 صفحه خالی از دیگر مدارک مهم برای دریافت این ویزا است.

همچنین 2 قطعه عکس 4 در 6 رنگی با پس زمینه سفر و البته جدید نیز باید ارائه شود. مسافران کپی تمام صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی را باید در مدارک خود داشته باشند. واچر هتل، بلیط رفت و گشت هواپیما، فرم درخواست و بیمه مسافرتی نیز اهمیت دارند.

دریان سفر امید

ویزای تایلند چقدر اعتبار دارد؟

این ویزا تا 58 روز اعتبار دارد و مدت زمان لازم برای صدور آن حدود 3 تا 4 روز کاری است. این روزها ویزای تایلند تنها به شکل سینگل برای ایرانیان صادر می‌شود.

انواع ویزاهای تایلند

آنچه تاکنون درباره ویزای تایلند بررسی شد مربوط به ویزای توریستی بود که به صورت سینگل صادر می‌شود. از انواع ویزاهای مهم این کشور باید به ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای ترانزیت و ویزای غیرمهاجرتی اشاره کرد. تمام این ویزاها نسبت به نوع ویزای توریستی مراحل و شرایط پیچیده‌تری دارند.

بهترین زمان سفر به تایلند با توجه به آب و هوا

تایلند آب و هوای گرمسیری دارد ولی با این حال در بخش‌های مختلف آن تفاوت‌های آب و هوایی خاصی به چشم می‌خورند. در فصل زمستان تایلند بیشترین گردشگر را به خود جذب می‌کند که از نوامبر تا فوریه را در بر می‌گیرد. در فصل بارش، سپتامبر تا اکتبر، به نسبت گردشگران کمتر می‌شوند، اما با این حال باز هم تایلند مقصدی جذاب است.

کم گردشگرترین فصل در تایلند بین ماه‌های آوریل تا جولای را به خود اختصاص می‌دهد که گرم‌ترین زمان از نظر آب و هوایی است. بهترین زمان سفر به شهر بانکوک تایلند، می‌تواند بین ماه‌های نوامبر تا می باشد. برای پوکت و جزایر آندامان نیز ماه‌های دسامبر تا ژانویه انتخاب مناسبی هستند. همچنین مسافران می‌توانند بین ماه‌های اکتبر تا فوریه از چیانگ مای و تایلند شمالی دیدن کنند و همچنین از فوریه تا مارس سراغ کو سامویی و خلیج تایلند بروند.

بهترین زمان سفر به تایلند از نظر جشنواره‌ها

در تمام طول سال در تایلند جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که همگی طرفداران زیادی دارند. جشنواره سال نو چینی‌ها و جشنواره کینگ منگ رای در ماه ژانویه طرفداران زیادی دارند و جشنواره ماکا بوچا مربوط به فوریه است. همچنین جشنواره سال نو تایلندی و جشنواره مای ونگ سون مربوط به ماه آوریل و اواخر مارس هستند.

از دیگر جشنواره‌های مهم تایلند باید به جشنواره ویساکا بوچا و جشنواره ارواح در می یا ژوئن اشاره کرد. علاوه بر آن، جشنواره آساهنا بوچا و جشنواره شمع اوبون راچاتانی در جولای برگزار می‌شوند و جشنواره گیاهخواری و فستیوال فانوس‌ها مربوط به اکتبر هستند.

اخذ ویزای تایلند با «سلام ویزا»

«سلام ویزا» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه اخذ ویزاهای مختلف است که فعالیت گسترده‌ای برای کشورهای مقصد گوناگون دارد. این مجموعه علاوه بر اخذ ویزا، در کل مسیر مهاجرتی نیز راهنمایی صبور و حرفه‌ای است. افرادی که در مورد وقت سفارت و یا کارهای اداری مربوط به دریافت ویزا و پاسپورت دچار تردید هستند می‌توانند با این مجموعه آسان‌ترین و سریع‌ترین مسیر را داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط ویزای تایلند می‌توانید با شماره گیری 02122221500 از کارشناسان «سلام ویزا» مشورت بگیرید و یا از سایت این مجموعه با آدرس www.salamvisa.org دیدن کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام ویزا
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز