آشنایی با انواع ویزای توریستی کانادا

ژیوار

ویزای توریستی کانادا ممکن است به صورت سینگل، مولتی‌پل و یا سوپر ویزا صادر شود که هر یک شرایط خاص خود را دارند. دریافت این ویزاها به معنای داشتن اجازه ورود به کشور کانادا نیست و قبل از حرکت حتما باید تایید افسر مهاجرتی را داشت.

کاماپرس در این گزارش انواع ویزای توریستی کانادا و شرایط لازم برای دریافت آن‌ها را بررسی می‌کند.

ویزای سینگل کانادا

در این نوع از ویزای توریستی کانادا، مسافر می‌تواند تنها 1 بار وارد کشور مقصد شود و اجازه حضور 6 ماهه در آن را دارد. اگر افراد این ویزا را داشته باشند و از کانادا خارج شوند، در صورت نیاز به وارد شدن دوباره باید برای اخذ دوباره ویزا اقدام کنند. علاوه بر اهداف گردشگری، این ویزا ممکن است برای مقامات کشوری و شرکت در کنفرانس‌ها یا رویدادهای خاص نیز صادر شود.

ویزای مولتی کانادا

ویزای دیگری که گردشگران می‌توانند در اختیار داشته باشند، ویزای مولتی است که امکان اقامت 5 ساله با قابلیت چند بار ورود را فراهم می‌کند. این ویزا ممکن است اعتباری بیش از 5 سال نیز داشته باشد و یا حتی اعتبار آن به اندازه یک ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت در نظر گرفته شود. البته برای ایرانیان این ویزا به مدت 5 سال صادر می‌شود و در هر بار ورود نیز تنها مدت زمان 6 ماه اجازه اقامت وجود دارد.

دریان سفر امید

سوپر ویزا توریستی

سوپر ویزا برای پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان کانادایی صادر می‌شود و طبق قانون آن، این افراد می‌توانند بدون نیاز به تمدید ویزا حداقل 5 سال در کشور کانادا زندگی کنند. این افراد باید در کنار فرزندان و نوه‌های خود باشند و اعتبار ویزای آن‌ها طولانی مدت است.

ویزای توریستی کانادا - کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

برای سفر به کانادا باید مدارک عمومی و شخصی مانند پاسپورت معتبر، ترجمه شناسنامه، ترجمه سند ازدواج، ترجمه مدارک تحصیلی و کارت پایان خدمت ارائه شود. همچنین ترجمه گواهی عدم سوءپیشینه و انجام انگشت نگاری نیز اهمیت دارد. فرم‌های پرشده ویزای توریستی نیز در اولویت قرار دارند و باید تحویل داده شوند. در ادامه فرد متقاضی باید سوابق سفر خود را از طریق مهرهای درج شده در پاسپورت مشخص کند و نامه‌ای به عنوان هدف از سفر با برنامه دقیق بازدید از کانادا را در اختیار افسر مهاجرتی قرار دهد.

در مرحله بعدی تمکن مالی و گردش حساب 6 ماه اخیر دریافت می‌شود. تمکن مالی کافی نسبت به طول مدت اقامت در این کشور تعیین می‌شود و بسته به مدت زمان سفر ممکن است متفاوت باشد. حتی شرایطی مانند محل اقامت نیز در مورد تعیین تمکن مالی نقش دارند. اگر فرد 6 ماه در کنار بستگان خود باشد، به ازای هر ماه حداقل 2 هزار دلار کانادا باید پرداخت کند. در این صورت برای 6 ماه 12 هزار دلار لازم خواهد بود که برای ایرانیان ارائه تمکن مالی بیشتری توصیه می‌شود.

در اقدام برای دریافت ویزای توریستی کانادا مبلغی به عنوان بیمه پزشکی نیز باید در نظر گرفته شود. برای 3 ماه حضور در کانادا هزینه‌ای حدود 450 دلار برای این منظور نیاز است.

مدارک لازم در گرفتن ویزای توریستی با دعوت نامه

افرادی که با دعوت نامه به کشور کانادا سفر می‌کنند، باید برای گرفتن ویزای توریستی خود مدارک مربوط به شخص دعوت کننده مانند کارت شهروندی یا اقامت دائم، نامه ثبت نام دانشگاه و یا نامه اشتغال به کار و ویزای کار را در اختیار داشته باشند. همچنین ثبات وضعیت اقتصادی فرد دعوت کننده باید روشن باشد و اسناد ملکی، فیش حقوقی و برگه پرداخت مالیات فرد ارائه شود.

مشخصات فرد مسافر نیز باید به طور کامل ارائه شود. هدف از سفر و مدت زمان اقامت در کانادا نیز مشخص هستند و فرد باید اطلاعاتی در مورد محل اسکان و شکل تامین هزینه‌ها داشته باشد. در این پروسه احتمال این وجود دارد که اداره مهاجرت کانادا از مسافر بخواهد تا دعوت نامه را به تایید دفاتر رسمی کانادا برساند. در این صورت فرد دعوت کننده باید مراحل قانونی خاصی را طی کند.

سفر به کانادا با «سلام ویزا»

«سلام ویزا» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه اخذ ویزا و ارائه مشاوره‌های حرفه‌ای در مهاجرت به کشورهای مختلف است. این مجموعه، در گرفتن وقت سفارت برای کانادا، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و کشورهای دیگر کمک زیادی به مسافران می‌کند و امکان دریافت انواع ویزای توریستی و غیر توریستی را ارائه می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط و خدمات «سلام ویزا» از سایت این مجموعه با آدرس www.salamvisa.org دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02122221500 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام ویزا
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز