ویتنام با یک شاسی بلند برقی به بازارهای بین‌المللی چشم دوخته

ویتنام با خودروی برقی VF3 به بازارهای بین‌المللی چشم دوخته
ژیوار

خودروی جدید و برقی ویتنامی‌ها با استقابل فراوان به‌طور رسمی وارد بازار خودرو شد. این خودروی شاسی بلند با نام « Vinfast VF3 » توسط شركت ویتنامی با همین نام به بازار عرضه شده و با ابعاد کوچک و طراحی جذاب، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. شرکت وین‌فست این خودرو را یک نیم‌شاسی برقی توصیف می‌کند که طراحی جمع‌وجور، آن را برای خیابان‌های باریک شهری به یك خودروی ایده‌آل تبدیل می‌كند. این خودروی دو در، چهار سرنشین را در خود جای می‌دهد و با رینگ‌های 16اینچی استاندارد ارائه می‌شود. استقبال از وین‌فست VF3 در ویتنام طوری بوده که در مدت كمتر از سه‌روز ابتدایی توانسته نزدیك به 28هزار پیش‌سفارش دریافت کند که رکورد قابل‌توجهی در این كشور جنوب‌شرق آسیا به‌شمار می‌رود. وین‌فست در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی آمار تحویل را به 80هزار دستگاه برساند.

برنامه برای صادرات

وین‌فست قصد دارد این خودروی برقی را علاوه بر بازار داخلی، به بازارهای خارجی نیز صادر کند و اولین کشور که مقصد این خودرو خواهد بود، فیلیپین است. پس از فیلیپین هم نوبت به دیگر كشورهای جنوب‌شرق آسیا، اروپا و ایالات متحده آمریکا خواهد رسید تا از سال 2025 میزبان این خودرو باشند.

مشخصات فنی وین‌فست

موتور برقی با قدرت 43 اسب‌بخار

باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 42.5 کیلووات‌ساعت

برد 210 کیلومتر در هر بار شارژ

دریان سفر امید

شتاب 0 تا 50 کیلومتر بر ساعت در 3.2 ثانیه

حداکثر سرعت 152 کیلومتر بر ساعت

طراحی و امکانات وین‌فست

طراحی شاسی‌بلند با ابعاد (طول 4.2 متر، عرض 1.83 متر، ارتفاع 1.59 متر)

صندلی و فرمان چرمی

صفحه‌نمایش لمسی 10.4 اینچی

سیستم صوتی 6 بلندگو

دوربین دید عقب و حسگرهای پارک

ویتنام با خودروی برقی VF3 به بازارهای بین‌المللی چشم دوخته

بیشتر بخوانید:

چری با یک خودرو برقی جدید به جنگ هیوندای آمد

شاسی بلند قدرتمند چینی رقیب شاسی‌بلند روسی در ایران از راه رسید(تصویر)

قیمت و بازخورد مثبت

قیمت پایه این خودرو در ویتنام 12,800 دلار (حدود 780میلیون تومان) است اما مشتریان می‌توانند با انتخاب مدل اشتراکی باتری، این خودرو را با قیمت ۹,۲۵۰ دلار (معادل ۵۶۵ میلیون تومان) تهیه کنند.

گفته می‌شود در مدل اشتراکی، وین‌فست مالکیت باتری را حفظ کرده و مشتریان با پرداخت هزینه ماهانه از باتری استفاده می‌کنند. این طرح هزینه‌های اولیه خرید خودرو را کاهش می‌دهد و برای مدت‌زمان مالکیت خودرو، مشتریان از خدمات اشتراکی باتری بهره‌مند می‌شوند. در مجموع، وین‌فست VF3 یک خودروی جذاب و کارآمد در بخش خودروهای شاسی‌بلند برقی کوچک است که با قیمت مناسب و طراحی مدرن خود می‌تواند به موفقیت خوبی در بازار دست یابد.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز