شاسی بلند قدرتمند چینی رقیب شاسی‌بلند روسی در ایران از راه رسید(تصویر)

به زودی یک شاسی بلند جدید چینی با موتور قدرتمند 202 اسب بخار روانه بازار خودروی کشور می شود که رقیبی مهم برای خودروی آفرودی روسی تازه وارد در بازار ایران است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو و سایر بازارها؛ اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاسی بلند جدید بازار ایران این بار هم محصول کشور چین است که محصولات آن در غیاب رقبای اروپایی و کره ای و ژاپنی (به علت تحریم) در بازار خودروی کشور ما یکه تازی می کنند. به نظر می رسد این مهمان تازه وارد چینی علاوه بر رقابت با محصولات مشابه هم‌وطن خود، سودای رقابت با شاسی بلند روسی جدیدی را دارد که آن خودرو هم جزو تازه واردان بازار ایران است.

روزنامه هفت صبح در گزارشی به قلم سید محمدرضا دادگستر درباره این خودرو نوشته است: دایون چین را معمولاً با کامیون ها و کامیونت هایش می شناسند اما این برند تجاری ساز هم مثل فوتون و ایسوزو تصمیم گرفت از نمد بازار پیکاپ ها و شاسی بلندها کلاهی برای خود دست و پا کند و اینگونه بود که پیکاپ V5 یا آنطور که در خود چین آن را می‌شناسند فودی F22 در سال 2016متولد شد.

اخیراً اعلام شد مکث موتور که از زیرمجموعه های ماموت خودرو است، این پیکاپ را به بازار ایران خواهد فرستاد اما V5 تنها نماینده دایون در ایران نیست.

آریاک سفر

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر مذاکره یکی از شرکت های خصوصی با دایون برای مونتاژ شاسی بلند این برند به نام Y5 در ایران در فضای مجازی منتشر شده است. آنطور که گفته می شود، این خودروساز خصوصی می خواهد نشان دایون  Y5 را در ایران تغییر دهد و این محصول را در محدوده شهر ساوه مونتاژ کند.

خبر و ویدیوی پربازدید امروز:

شاسی بلند دو دیفرانسیل با ظاهر نه چندان دلچسب!

با این اطلاعات شرکت مذکور یکی از شرکت های کاریزان خودرو یا نورا موتور پارس خواهد بود. کاریزان خودرو در حال حاضر خودروهای تجاری با نام کاویان را به بازار عرضه می کند و در نورا موتور پارس هم سانگ یانگ تیوولی مونتاژ می شود. جالب است بدانید نسخه ای از دایون Y5 با نام فودی لندفورت نیز قرار بود  در زامیاد و با نام تیوان مونتاژ شود که تاکنون به سرانجام نرسیده است.

دایون Y5 در صورت ورود به بازار در جایگاه خودرویی نظیر فوتون ساوانا و لندمارک V7 قرار می گیرد؛ یعنی یک شاسی بلند دودیفرانسیل چینی با قابلیت های آفرودی که چندان ظاهر زیبایی هم ندارد.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

مهم ترین مشکل این خودرو اما وجود رقیب شاسی بلند غیرچینی همچون یوآز پاتریوت– محصول روسیه –  است که این خودرو هم در زمینه آفرود حرف های زیادی برای گفتن دارد و در صورت ورود  دایون Y5 با قیمت بالاتر از 800 میلیون تومان به عنوان رقیبی جدی در برابرش ظاهر خواهد شد.

به احتمال زیاد دایون Y5 با پیشرانه دو لیتری توربو ۲۰۲ اسب بخاری با 280 تا ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور به بازار ایران می آید و برای حضور قوی تر از ابتدا با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک مونتاژ می شود.

البته این احتمال هم وجود دارد که شرکت ایرانی برای پایین آوردن قیمت این خودرو در ایران، پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی را انتخاب کرده باشد. این پیشرانه همان پیشرانه نام آشنای میتسوبیشی است که سالهاست آن را زیر کاپوت پیکاپهای مونتاژی در ایران می بینیم و دیگر توان رقابت با پیشرانه های توربوی روز را ندارد.

اگرچه کابین دایون Y5 به پای کراس اوورهای روز چینی همچون دیگنیتی و کی ام سی K7 نمی رسد اما در قیاس با دو خودروی سلف خود یعنی فوتون ساوانا و لندمارک V7 به مراتب بهتر است.

دایون از آپشن هایی بهره می برد که باعث می شوند تجربه آفرودی این خودرو یک سر و گردن بالاتر از یوآز پاتریوت روسی باشد: کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی، ترمز پارک برقی و اتوهلد. در زمینه آپشن های رفاهی هم وضعیت دایون Y5 بدک نیست. صندلی راننده اش برقی است، تهویه اتوماتیک دوکاناله دارد، برای صندلی های جلو گرمکن در نظر گرفته شده و سانروف واستارت دکمه‌ای هم مشاهده می‌شوند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

22 دیدگاه برای “شاسی بلند قدرتمند چینی رقیب شاسی‌بلند روسی در ایران از راه رسید(تصویر)

  1. وحید گفته:

    من اصلأ این خبر رو نخوندم. چون وقتی بالای هشتاد درصد مردم کشورم توان خرید حتی پژو رو ندارن پس تبلیغات اینچنینی چیزی جز هدر دادن وقت مردم نیست. بروید و به حال مردم کشورم چاره ای کنید

  2. رضا گفته:

    آخه چین خودش اشغال هست . محصولی که میخاد به ایران بفروشد اونم درجه 4یا پایینتر رو کدوم آدم عاقلی میخرد.

    • مهر گفته:

      خیلی با حاله،مثل اینکه توی خط مقدم جنگ یکی بره باقلوا بفروشه.
      مردم به نون شب خودشون محتاجن،اینا حرف از خودرو چینی هشتصد میلیونی میزنن.

  3. اسماعیل گفته:

    هر که از ره می رسه از ملت ایران سواستفاده میکنه
    اگه راست میگن ماشین ژاپنی وارد کنید ن مشتی اشغال چینی و روسی

  4. سیامک گفته:

    آیاتمام شرکت های خودروسازی ما توان تولیدیک ماشین خوب روندارن ،یعنی ازاین شرکت های آشغال چینی کمترن ،خاک عالم برسرشان. ازمردم خجالت بکشن که برای کمک به صنعت خودرو تن به صف های طولانی وانتظارهای یک ساله وبیشتر میدن

  5. مهدی گفته:

    فکر نمیکنید قبل از پرداختن به واردات ماشین یا تولید اون باید به مبلمان شهر نگاه کرد؟ آیا ظرفیت شهرهای ما و کمبود فضا در خیابان ها ی شهر های مهم دیده نمیشود نبودن فضای لازم برای پارک ماشین ها چطور؟ در مدتی که کرونا جولان می داد کم شدن ترافیک در ذهن فراموشکار بعضی این تصور را ایجاد کرده که این شهر هنوز بازار خوبی برای فروش اتومبیل است ولی بزودی با رفع خطر کرونا متوجه میشوید که بیشتر از نیاز به تولید ماشین نیاز به جدا سازی محدوده محلات از یکدیگر و افزایش اتوبانها و انتقال مجتمع های فروش به مناطقی با ظرفیت های ترددی بالاست کمبود فضای سبز و فضا برای ورزش و تردد آسان ماشین ها و پمپ بنزین ها و تعمیرگاه های استاندارد بیشتر حس میشود

  6. هیچکاک گفته:

    از ماست که بر ماست ، روز اول که زمزمه ورود خودروهای چینی به گوش می‌رسید گفتم هیچ ایرانی خودرو چینی نمی خره ، دیدید که چه شد ! از خودروهای روز دنیا به کجا رسیدیم

  7. رحیم اکبری آرنسا گفته:

    آخ این ماشین ها رو نمیارن که ما بخریم، اینا به رخ ما میکشن تا ما مجبور بشیم قراضه های ایرانی رو 200، 300 میلیون بخریم

  8. حسین گفته:

    یکی میمرد ز درد بی نمایی
    یکی میگفت داداش زردک میخواهی؟؟؟
    عزیز من تو رو خدا جمع کنین این بساط رو،
    ملت دارن دسته دسته به هر نوعی میمیرن،
    گرسنگی،بیکاری،کرونا و ……

  9. هموطن گفته:

    وقتی برای یک تیم فوتبال با هزینه های گزاف بازیکن و مربی خارجی میارید چه اشکالی داره چند تا مدیر و کارشناس خارجی هم بیارید و این صنعت فرغون سازی کشور رو متحول کنید که کاری جز هدر دادن مواد اولیه و منابع کشور انجام نمیدن این همه ظلم به این مردم بیچاره بس نیست…!!!!

  10. مهدی . ص گفته:

    این همه تنوع در مونتاژ محصولات چینی با کیفیت پایین بدون انتقال تکنولوژی در طولانی مدت به ضرر اقتصاد ملت ایران هست
    این خودروها طی سالها لوازم و قطعات می خواهند که همه وارداتی هست

  11. حسن گفته:

    اگر راست میگین با همین قیمت تویوتا هالوکس جدید ۲۰۲۱که جای سجده داره تو امارات ۱۰۰هزار درهم که نزیک ۷۰۰ملیون خودمون میشه بیارین نه این اشغال چینی بیارین ۸برابر قیمت واقیش به مردم بندازین نمیدونم این همه ما خون دادیم شهید دادیم یعنی لیاقت یک ماشین روز دنیا نداریم

  12. محمدامین گفته:

    ارابعه مرگ ایران پراید که الانه آمال و آرزوی خیلی ازما ها شده این روزا جایی برای تأمل و اندیشه به خودروهای بیگانه نخواهد گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز