ابتکار جدید نیسان برای فرار از گرمای جهنمی تابستان

ابتکار نیسان برای فرار از جهنم روزهای گرم
ژیوار

شرکت خودروسازی نیسان از نوعی پوشش رنگی جدید رونمایی کرده که قادر است دمای خودروهای پارک‌شده زیر نور مستقیم خورشید را تاحد بسیار زیادی کاسته و آنها را خنک کند. آزمایش‌های انجام شده توسط شرکت نیسان حاکی از آن است که خودروهای منقش به این پوشش جدید تا 12 درجه‌ سانتیگراد خنک‌تر از خودروهای دیگری هستند که زیر تابش آفتاب پارک شده‌اند.

به گزارش کاماپرس، تقریباً همه‌ ما تجربه مواجهه با ماشین‌های‌ داغ‌ در روزهای گرم را داشته‌ایم؛ لحظاتی ناخوشایند که نه‌تنها باعث فشار به خودرو می‌شود که برای سلامتی راننده‌‌ نیز آسیب‌زاست. اگر تا پیش از این، در این موقعیت پرتکرار، چاره‌ای جز پناه‌بردن به سیستم‌های خنک‌کننده ماشین نداشتید، اکنون با تمهید ویژه‌ شرکت خودروسازی نیسان می‌توانید به عبور ایمن از این جهنم گرم امیدوار شوید.

نیسان که از پاییز گذشته‌، مراحل آزمایش این پوشش را روی مدل‌های NV100 خود در فرودگاه بین‌المللی توکیو آغاز کرده است، دریافته خودروهایی که زیر تابش مستقیم نور خورشید از این پوشش استفاده کرده‌اند، در مقایسه با خودروهای عادی، دمایی کاملاً متفاوت دارند؛ به‌طوری‌که سطوح خارجی آنها تا 12 و دمای داخل کابین‌شان نیز تا 5 درجه سانتیگراد خنک‌تر می‌شود.

ابتکار نیسان برای فرار از جهنم روزهای گرم

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

محصول ابداعی مهندسان مرکز تحقیقات شرکت خودروسازی نیسان، حاوی فراموادی‌ است که به انعکاس مؤثر پرتوهای خورشید کمک می‌کند. در ترکیبات این پوشش منحصربه‌فرد، دو نوع ذره تعبیه شده که یکی به‌طور مؤثر طول موج‌های نزدیک به مادون قرمز را منعکس و میزان گرمای تولید‌شده در رزین رنگ را کاهش می‌دهد و دیگری با ایجاد امواج الکترومغناطیسی، مقدار قابل‌توجهی از انرژی گرمایشی را از خودرو دور و آن را در فضا متصاعد می‌کند؛ شیوه‌ای مشابه آنچه در سایر فناوری‌های خنک‌کننده‌ تابشی نیز دیده می‌شود.

نسخه‌ فعلی پوشش‌های کارخانه خودروسازی نیسان، ویژگی‌های امیدوارکننده‌ فراوانی دارد؛ مقاومت برابر خرد‌شدن، پوسته‌شدن، خراشیدگی، واکنش‌های شیمیایی و سایر آسیب‌های مشابه باعث شده تا خودروها در صورت استفاده از آن، ثبات رنگ‌شان را حفظ کنند و در صورت لزوم نیز قابل‌تعمیر باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : نیسان
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز