احیای رنگ خودرو چگونه انجام می شود؟

لست سکند

خودروهای صفر یا کم کارکرد، ظاهر بسیار زیبا و درخشانی دارند. اما پس از گذشت مدتی، این ظاهر زیبا کم کم جذابیت اولیه خود را از دست می‌دهد. برخی از مراقبت‌های ساده می‌تواند به حفظ رنگ خودرو کمک کند؛ مثلاً عدم استفاده از مواد شوینده قوی برای شستشوی بدنه خودرو یا پارک نکردن مداوم ماشین زیر نور آفتاب. اما سوال این است که چگونه می‌توان رنگ خودرو را دوباره به حالت اول برگرداند؟ اینجاست که احیای رنگ خودرو می‌تواند چاره‌ساز شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، احیای رنگ خودرو عملی است که برای نوسازی رنگ بدنه انجام می‌شود. با انجام این کار، خط و خش‌های سطحی، اثر فضولات پرندگان، باران‌های اسیدی، هولوگرام و برخی از خطوط عمیق از بین می‌رود.

نکات مهم پیش از انجام احیای رنگ

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، عمل احیای رنگ خودرو هزینه چندانی ندارد؛ اما بسیار مهم است که این کار توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شود. منظور از ترمیم رنگ خودرو، ساییده شدن مقدار کمی از سطح کیلرد توسط پولیش‌های ساینده است. بنابراین، پوشیده شدن ایرادهای بدنه خودرو توسط پولیش‌های پرکننده به هیچ وجه به معنای احیای رنگ نیست.

یکی از نکاتی که باید پیش از انجام احیای رنگ خودرو به آن توجه کرد، شستشوی اساسی و تخصصی ماشین است. اگر ذرات یا آلاینده‌ای بر روی بدنه خودرو باقی بماند ممکن است باعث آسیب رساندن به سطح بدنه شود. به علاوه، تمیز بودن بدنه خودرو کمک می‌کند تا دستگاه پولیش به راحتی جا به جا شود.

راز آسمان پایتخت

نحوه انجام احیای رنگ خودرو

برای انجام ترمیم رنگ خودرو از واکس و پولیش استفاده می‌شود. پولیش کمک می‌کند تا رنگ قدیمی بدنه خودرو ساییده شود و آلودگی‌ها و خطوط سطحی و عمیق آن از بین برود. پولیش‌کاری در چند مرحله صورت می‌گیرد. ابتدا از پولیش زبر برای لایه‌برداری رنگ خودرو استفاده می‌شود و سپس با کمک پولیش نرم، آثاری که پولیش زبر ایجاد کرده را از بین می‌برند.

مراکزی که به صورت حرفه‌ای عمل احیای رنگ و پولیش‌کاری را انجام می‌دهند معمولاً از دستگاه ضخامت‌سنجش نیز استفاده می‌کنند. این دستگاه در هر مرحله از کار نشان می‌دهد که باید تا چه میزان لایه‌برداری صورت بگیرد. بنابراین، از آسیب رسیدن به بدنه و نازک شدن بیش از حد کیلر جلوگیری می‌کند.

در نهایت، واکس خودرو برای ایجاد یک لایه درخشان و براق بر روی بدنه استفاده می‌شود. به علاوه، این ماده کمک می‌کند تا رنگ بدنه تا چند ماه حفظ شود. اگر احیای رنگ به خوبی انجام شود، بدنه خودرو در زیر نور آفتاب بدون خط و خش دیده می‌شود.

نکته قابل توجه این است که اگر آسیب‌های بدنه خودرو پس از شستشو مجدداً ظاهر شوند، به این معناست که از پولیش‌های پرکننده یا فیلردار استفاده شده است و در واقع هیچگونه ترمیم رنگی صورت نگرفته است. استفاده از پولیش‌های استاندارد و با کیفیت یک اصل اساسی در انجام احیای رنگ خودرو است؛ چرا که در غیر اینصورت باعث بروز آسیب‌های جبران ناپذیر خواهد شد. همچنین، استفاده مکرر از پولیش زبر باعث از بین رفتن رنگ خودرو می‌شود.

خرید پولیش و تجهیزات دیتیلینگ با کیفیت

معمولاً  افراد حرفه‌ای در زمینه دیتیلینگ خودرو و حتی رانندگان یا آماتورها همواره به دنبال تجهیزات مراقبت و نگهداری از خودرو هستند که کیفیت و قیمت آن تضمین شده باشد. اما برای پیدا کردن چنین مراکزی نیاز به صرف وقت و هزینه زیاد در بازار نیست. فروشگاه اینترنتی گنجی پخش فعالیت خود را در این زمینه از سال 93 آغاز کرده است و تاکنون توانسته با ارائه محصولات کاملاً اصل، نگرانی مشتریان را از بین ببرد. ارسال سریع، ارائه مشاوره تحصصی، خدمات پس از فروش و قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های خرید از فروشگاه گنجی پخش است.

قیمت برخی از تجهیزات مراقبت و نگهداری خودرو از مجموعه گنجی پخش در جدول زیر قابل مشاهده و مقایسه است؛

انتهای پیام

مرتبط با : گنجی پخش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز