رولز رویس اسپکتر 2024 ؛ خودرو تمام‌ برقی یک میلیون دلاری + تصاویر

رولز رویس اسپکتر 2024، خودروی تمام‌ برقی
ژیوار

رولز رویس ویژگی لاکچری خود را به با اسپکتر 2024 تمام‌ برقی وارد قلمروی جدیدی کرده است. شاید این مدل جدید کوپه به مذاق جیمز باند که سابقه‌ نبردی طولانی با باندهای تبهکاری بین‌المللی‌ای که به اسپکتر مشهور شده‌اند، خوش نیاید؛ ولی دست‌کم بدش نمی‌آید یک‌بار هم که شده سوار این پادشاه خودروها شود و آن را امتحان کند.

به گزارش کاماپرس، اسپکتر روی پلتفرم فانتوم و کالینان سوار است. این خودرو کاملاً برقی، 2 موتور الکتریکی دارد که با هم 577 اسب‌بخار تولید می‌کنند. این رولز رویس با هربار شارژ نزدیک به 470 کیلومتر را طی می‌کند که از این نظر، اسپکتر را بین رقبایی مثل تسلا اس که هم ارزان‌تر است و هم مسافت بیشتری را با هربار شارژ‌ طی می‌کند، در جایگاه مناسبی قرار نمی‌دهد.

اسپکتر، اولین خودروی برقی رولز رویس است و شرکت سازنده هم می‌گوید که تمام مدل‌های بنزینی خود را تا سال 2030 کاملاً برقی خواهد کرد.

صفرتاصد این خودرو 4.2 ثانیه است که با توجه به وزن 3300کیلوگرمی این خودرو چیز عجیبی نیست ولی در مقایسه با صفرتاصد 2.1 ثانیه تسلا اس پِلِید قافیه را اینجا هم به این خودرو می‌بازد، ولی درباره رولز رویس همیشه باید این را در ذهن داشت که فلسه سازندگان این خودرو آرامش و سکوت در رانندگی است، نه سرعت و شتاب بالا.

از این‌رو، رولز رویس روی این مدل خودروی خود سیستم تعلیق سازگاری را نصب کرده تا به خریداران این اطمینان را بدهد که بدون هیچ سختی‌ای از روی بزرگ‌ترین دست‌اندازها رد خواهند شد و مهندسین این شرکت هم تاجایی که امکان داشته از مواد ازبین‌برنده صدا استفاده کرده‌اند تا فضای اتاق را به‌قول خودشان حتی برای پچ‌پچ مهیا کنند. تنها وقتی سرعت اسپکتر بالای 130 کیلومتر در ساعت می‌رود، شما صدای ظریفی از باد را می‌شنوید که وارد معبد رولز رویسی شما می‌شود.

دریان سفر امید

رولز رویس اسپکتر 2024، خودروی تمام‌ برقی

رولز رویس در حالت استاندارد به‌خودی خود چندین دستیار رانندگی مثل ترمز فوری خودکار و کروز کنترل سازگار دارد. تکنولوژی امکانات ارتباطی و رسانه‌ای اسپکتر به‌طور کامل با طراحی داخلی آن یکسان‌سازی شده و اصلاً شما را از فضای خودرو خارج نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

ولی بحثی که در این‌باره مطرح می‌شود این است؛ کسی که 450 هزار دلار (27 میلیارد تومان) دارد، جای‌اینکه اسپکتر را در جاده بیندازد و به ‌سفر برود، ترجیح می‌دهد یک جت شخصی دم‌دستی داشته باشد. این را هم باید اضافه کنیم که شرکت سازنده امکان شخصی‌سازی کامل را به خریدار می‌دهد و همین موضوع قیمت آن را می‌تواند به 1میلیون دلار هم برساند.

انتهای پیام

مرتبط با : رولز رویس
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز