گوگل ادز برای چه کسب و کارهایی به صرفه است؟

0
ژیوار

گوگل ادز (Google Ads) را می‌توان یکی از قدرتمندترین ابزار در زمینه بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت. کسب‌وکارهای مختلف با هدف رونق بیشتر، می‌توانند با صرف هزینه‌ معقول، سوددهی قابل‌توجهی داشته‌باشند. در واقع با اجرای صحیح سیاست‌های استاندارد، به ازای هر یک دلار هزینه در گوگل ادز، دو دلار کسب درآمد قابل انتظار است؛ البته این سوددهی مستلزم دانش و تجربه کافی در زمینه مدیریت صحیح کمپین‌های تبلیغاتی است.

کاماپرس در این گزارش، به بررسی ساز و کار گوگل ادز و نحوه فعالیت و افزایش محبوبیت محصولات تبلیغی می‌پردازد.

گوگل ادز چیست و چه مزیت هایی دارد؟

پلتفرم تبلیغاتی آنلاین گوگل ادز امکان ایجاد تبلیغات کسب و کارهای مختلف در بستر جستجوی گوگل و وبسایت‌های مختلف را فراهم می‌کند. ابزارهای تبلیغات در گوگل می‌توانند بسیار کارآمد باشند؛ با استفاده از ابزارهایی نظیر هدف‌گذاری جغرافیایی، تعیین میزان بودجه روزانه و ماهانه و همین‌طور انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌توان در زمینه تبلیغات نتیجه بهتری رقم زد. امکان فعالیت و تبلیغات گوگل در حجم کم و تعیین بودجه محدود، می‌تواند شانس استفاده از این بستر را برای کسب و کارهای کوچک‌تر نیز فراهم کند؛ همین اتفاق می‌تواند در درازمدت، کسب و کارهای کوچک را به مؤفقیت‌های بیشتری برساند.

گوگل ادز برای چه کسب و کاری مناسب است؟

کسب و کارهای اینترنتی، با هدف افزایش ترافیک سایت و سامانه خود، جذب مشتری و افزایش فروش آنلاین می‌توانند از این بستر استفاده بهینه داشته‌باشند. تبلیغات گوگل یکی از گزینه‌های همیشگی و ثابت کسب و کارهای بزرگ است. علاوه بر این امکان تبلیغات در فضای گوگل در حجم کم با تعیین بودجه محدود، می‌تواند کسب و کارهای کوچک‌تر را به فعالیت در فضای تبلیغاتی گوگل ترغیب کند؛ همین اتفاق می‌تواند کسب و کارهای کوچک را در درازمدت، به مؤفقیت‌های بیشتری برساند.

2

چه زمانی از گوگل ادز استفاده کنیم؟

کسب و کارهای آنلاین، باهدف افزایش بازدید و شناخت برند خود می‌توانند از این تبلیغات هدفمند بهره‌مند شوند. معمولا با توجه به کاربران میلیاردی گوگل، افراد زیادی در سراسر دنیا امکان بازدید محصولات تبلیغی را خواهند داشت؛ بنابراین این شیوه تبلیغاتی به فعالان کسب و کارهای بین‌المللی نیز پیشنهاد می‌شود. معمولا بسیاری از کسب و کارهای کوچک، با هدف اعتمادسازی و ایجاد شناخت در همان مراحل اولیه شروع فعالیت خود، تبلیغات گوگل را نیز آغاز می‌کنند.

دریان سفر امید

چه زمانی

هزینه هر کلیک در کسب و کارهای مختلف چقدر است؟

سیستم محاسبات هزینه در گوگل ادز به ازای هر کلیک (CPC) است. هزینه دریافتی در هر یک از کسب و کارهای مختلف متفاوت در نظر گرفته می‌شود و رقابت موجود در صنعت مربوطه، کیفیت تبلیغ و کلمات کلیدی همگی در هزینه تمام شده به ازای هرکلیک تأثیرگذار هستند. صفحه فرود (Landing Page) نیز در تعیین میزان هزینه مؤثر است؛ صفحه فرود، همان صفحه مدنظر پس از کلیک مخاطب است؛ محتوا ارائه شده در صفحه فرود باید کاملا منطبق بر تبلیغ گوگل باشد و طراحی کاربر پسندی داشته‌باشد. صفحه فرود و تجربه کاربران از حضور در آن، به صورت مستقیم بر روی امتیاز کیفی کسب و کار تأثیر خواهد داشت. در صورت افزایش امتیاز کیفی، هزینه‌ تبلیغ گوگل نیز کاهش می‌یابد.

در حال حاضر خدمات مصرف‌کننده بیشترین هزینه را نسبت به هر کلیک دارند. به ازای هرکلیک حدود 0.48  دلار هزینه تبلیغات کثر می‌شود. در بین کسب و کارها در زمینه آموزشی با 0.06 دلار، خودرو و سرگرمی با 0.02 دلار پایین‌ترین نرخ قیمتی را به ازای هرکلیک دارند.

کلیک-کاماپرس

سخن پایانی

طبیعتا در بازار رقابتی امروزی، استفاده از ابزارهای نوین و کارآمد در زمینه تبلیغات دیجیتال، می‌تواند راهگشای کسب و کارهای بزرگ و کوچک باشد. هدف‌گذاری دقیق و مدیریت بودجه، انتخاب صحیح کلمه کلیدی و تنظیم اصولی تبلیغ مدنظر می‌توانند منجر به افزایش ترافیک، فروش و ایجاد شناخت بیشتر نسبت به برند باشند. طبیعتا ایجاد مسیری درست در زمینه تبلیغات دیجیتال، بهتر است توسط متخصصان این امر انجام شود. در این زمینه، اعتماد به فعالان این حیطه می‌تواند بازدهی تبلیغات را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : افراک
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز