نکات مهمی که برای چیدمان مبلمان اداری باید در نظر داشت

ژیوار

عده زیادی تصور می‌کنند که هیچ اصولی برای چیدمان مبلمان اداری وجود ندارد و افراد صرفا بر اساس سلیقه خود می‌توانند برای این کار اقدام کنند. با این حال رعایت برخی از اصول و نکات در چیدمان مبلمان اداری در شیراز باعث می‌شود که افراد بتوانند بیشترین بهره را از فضای اداری ببرند. همچنین چیدمان اصول باعث ایجاد آرامش و فراهم شدن فضا مناسب برای کار می‌شود و باعث بهبود عملکرد کارکنان شود.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی نکات و راهنمایی‌های برای چیدمان اصولی مبلمان اداری در شیراز پرداخته است.

خرید مبلمان اداری مناسب

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها، انتخاب صندلی‌ها و مبلمان اداری مناسب و ارگونومیک است. همچنین افراد باید در نظر داشته باشند که انتخاب مبل‌هایی با رنگ‌های زننده و متنوع، ظاهر نامناسبی به اداره می‌بخشد. برای خرید مبلمان اداری باید تناسب آن‌ها با سایر دکوراسیون و فضای اداره را در نظر قرار داد. طیف‌های رنگی تیره انتخاب مناسب‌تری برای مبلمان اداری در شیراز هستند و دیرترکثیف می‌شوند.

شناخت نیاز در چیدمان مبلمان اداری

یکی از نکاتی که افراد قبل از چیدمان باید بدانند، نیازهای کسب و کار و هدف از چیدمان مبلمان اداری است. از این طریق افراد می‌توانند بهترین مدل مبل و سبک چیدمان را قبل از خرید انتخاب کنند. افراد باید اندازه نسبتا دقیقی از ابعاد فضای کاری اداره داشته باشند تا بتوانند متناسب با فضایی که در اختیار دارند، مبلمان اداری خریداری کنند. با انجام این کار هیچ فضای اضافی در اداره اشغال نخواهد شد و همچنین فضای بیشتری برای چینش‌های متنوع مبلمان اداری در اختیار خواهد بود.

نظافت محیط اداری

افراد در چینش مبلمان اداری در شیراز باید در نظر داشته باشند که هیچ مشکلی برای نظافت و تمیزکاری محیط ایجاد نشود و به همین جهت نظم در چینش مبل‌ها، به نظافت محیط کمک می‌کند.

دریان سفر امید

تفکیک مبلمان بر اساس مرتبه شغلی

یکی از مهم‌ترین نکات در چینش‌ مبلمان اداری در شیراز، نحوه چینش دکوراسیون متناسب با مراتب شغلی کارمندان است. لازم است که میزها و مبل‌ها بر اساس وظایف و تکالیف کارمندان چیده شوند و هیچ مشکلی در عبور و مرور افراد از بین میزهای اداری ایجاد نشود. یک نکته مهم که افراد در چینش مبلمان ادارای در شیراز باید رعایت کنند، ایجاد فضا و حریم شخصی برای افراد است و حتی در دفاتر نقشه باز باید به این موضوع توجه شود. ایجاد حریم شخصی هنگام چینش مبلمان باعث می‌شود که کارکنان حریم شخصی داشته باشند و کمتر دچار حواس‌پرتی شوند.

چینش مبلمان بر اساس نورپردازی محیط اداره

لازم است که مبلمان و میز اداری طوری چیده شوند که در معرض نور طبیعی و یا مصنوعی قرار بگیرند. در صورتی که کارکنان در حین کار به نور مناسب دسترسی نداشته باشند، کارایی و عملکرد کمتری از خود به نمایش خواهند گذاشت. در صورتی که میزها در معرض نور طبیعی قرار داشته باشند، شرایط ایده‌آلی را ایجاد خواهند کرد.

قابلیت تغییر دکوراسیون مبلمان اداری در شیراز

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که افراد در چینش مبلمان اداری در شیراز باید مد نظر قرار دهند، قابلیت ایجاد تغییرات کوچک و یا جزئی است. در بعضی از موارد ایجاد یک تغییر کوچک و جزنی باعث افزایش راندمان کارمندان خواهد شد.

داشتن دسترسی به لوازم ضروری

نکته دیگر در چینش مبلمان اداری، در نظر گرفتن دسترسی راحت به وسایل ضروری است. به این منظور باید در نظر داشت که قفسه‌ پرونده‌ها و سایر وسایل ضروری نزدیک به میز قرار داشته باشند تا افراد بتوانند به آسانی و بدون نیاز به بلند شدن به وسیله‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. همچنین باید در نظر داشت که میزهای کار در محیط اداری تا حد ممکن به پریز برق نزدیک باشند.

ورودی اداره

ورودی محل کار و یا شرکت را تا حد امکان باید خالی نگه داشت در قسمت‌های نزدیک ورودی، چینش مبلمان باید طوری باشد که محیط را بزرگ‌تر جلوه دهد. همچنین قرار دادن وسایل سنگین مانند گلدان‌های بزرگ و یا مبل‌های چندنفره در بخش ورودی انتخاب مناسبی نیست. تا حد ممکن لازم است که بخش ورودی اداره خلوه و به سبک مینیمال چیده شود.

تعادل بصری

از سایر نکات مهمی که افراد در چینش مبلمان اداری در شیراز باید رعایت کنند، ایجاد تعادل و زیبایی بصری در چینش است. برای مثال در صورتی که در محیط اداری کتابخانه وجود دارد، در روبه‌روی آن یک تابلوی مخصوص قرار بگیرد تا تعادل محیط حفظ شود. همچنین لازم است که مبلمان اداری با فاصله مناسب از یک دیگر چیده شوند تا زیبایی بصری محیط را حفظ کنند.

انتخاب بهترین فروشگاه مبلمان اداری از طریق «پی جو»

سایت پی جو فعالیت خود را از سال 1394 با هدف معرفی کسب‌وکارهای مختلف در شیراز و همچنین رونق بنگاه‌های اقتصادی آغاز کرد. این سامانه در حال حاضر گسترش یافته و فهرست طبقه‌بندی‌شده انواع کسب‌وکارها و مشاغل به همراه اطلاعات تکمیلی، آدرس و شماره تلفن در اختیار افراد قرار می‌دهد. متقاضیان از طریق سایت پی جو می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نظر در رابطه با فروشگاه‌های مبلمان‌های اداری به دست بیاورند و در زمان خود صرفه‌جویی کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت به آدرس https://payju.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : پی جو
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز