قیمت اولین خودروی تمام‌ برقی تویوتا مشخص شد

آشنایی با تویوتا BZ4X، مدل 2024
ژیوار

همان‌طور كه انتظار می‌رفت تویوتا هرچقدر دیر، اما پرقدرت وارد عرصه خودروهای برقی شد.

به گزارش کاماپرس، مدل BZ4  یک مدل الکتریکی اختصاصی با باتری است که از نظر ابعاد کمی از RAV4 بزرگ‌تر است. این مدل جدید تویوتا كه خودروی برقی شاسی‌بلند سایزمتوسط محسوب می‌شود؛ به‌طور مشترک با سوبارو تولید شده است. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های این مدل، مقایسه با رقبا و قیمت آن می‌پردازیم.

معرفی كوتاه تويوتا BZ4X

تویوتا BZ4X که اولین خودروی تمام‌برقی تویوتا محسوب می‌شود، روی پلتفرم e-TNGA ساخته و در دو تیپ  XLE و Limited عرضه می‌شود که هر دو را می‌توان با دیفرانسیل‌جلو یا تمام‌چرخ محرک سفارش داد. مدل دیفرانسیل‌جلو این خودرو دارای موتور برقی با قدرت 201 اسب‌بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر است؛ در حالی که مدل تمام‌چرخ محرک دو موتور برقی با قدرت مجموع 214 اسب‌بخار و گشتاور 336 نیوتن متر است.

کابل دوتایی شارژ سریع برای هر دو مدل در نظر گرفته شده است. اما تویوتا برای بازارهای ژاپن و بریتانیا، شارژر سریع سازگار با هوای سرد را نیز ارائه می‌کند. در نسخه آمریكا، ازطریق نمایشگر اطلاعاتی شامل درصد شارژ باتری، زمان باقی‌مانده تا رسیدن به 80درصد شارژ و مسافت قابل پیمایش به راننده ارائه می‌شود.

تجهیزات استاندارد این خودرو شامل سقف شیشه‌ای پانوراما، کروزکنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، کمک حفظ خط، کنترل نقطه کور، هشدار ترافیک عقب و کمک خروج ایمن است. ویژگی‌های اضافه در مدل Limited شامل گرم‌کن فرمان، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو، دوربین پانوراما، پارک خودکار و روکش چرم مصنوعی است.

دریان سفر امید

مقایسه با رقبا تويوتا BZ4X

قیمت و امکانات: BZ4X نسبت به رقبای خود مانند فولکس واگن ID4 و هیوندای آئونیک 5، قیمت رقابتی‌تری دارد. قیمت پایه مدل XLE این خودرو با امکانات مناسب و قیمت شروع حدود 43هزار دلار، گزینه‌ای جذاب برای خریداران است.

تجهیزات ایمنی و فناوری: این خودرو به جدیدترین فناوری‌های ایمنی تویوتا مجهز است، ازجمله سیستمToyotal Safety Sense 3  که شامل کروزکنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار می‌شود. همچنین، نمایشگر لمسی بزرگ و سیستم صوتی JBL از دیگر امکانات آن به‌شمار می‌آید.

راحتی رانندگی: BZ4X سواری نرم و راحتی را ارائه می‌دهد و با سیستم تمام‌چرخ محرک (AWD) ، قابلیت کنترل در شرایط آب‌وهوایی مختلف را دارد.

در مقابل، برد حرکتی محدود‌تر در مقایسه با رقبا می‌تواند برای خریدارانی که به‌دنبال مسافت‌های طولانی هستند، نگران‌کننده باشد. همچنین با وجود اینکه BZ4X موتور 201 اسب‌بخاری دارد، برخی کارشناسان به عملکرد آن نسبت به رقبای سریع‌تر انتقاد کرده‌اند. این خودرو فاصله زیادی با عنوان قوی‌ترین خودروی سواری برقی در بازار دارد.

آشنایی با تویوتا BZ4X، مدل 2024

آشنایی با تویوتا BZ4X، مدل 2024

بیشتر بخوانید:

قیمت تويوتا BZ4X

قیمت تویوتا BZ4X سال 2024، از حدود 43هزار (تقریباً 2.6میلیارد تومان) شروع می‌شود و بسته به تریم و گزینه‌ها تا 48هزار دلار (حدود 2.9میلیارد تومان) افزایش می‌یابد.

تویوتا BZ4X در دو مدل ایکس‌ال‌ای و لیمیتد ارائه می‌شود، و هر دو می‌توانند با یک موتور و دیفرانسیل‌جلو یا دو موتور و چهار‌چرخ محرک عرضه شوند. ارتقا به دو موتور و چهارچرخ محرک 2هزار دلار برای هر مدل هزینه دارد.

درنهایت می‌توان گفت تویوتا BZ4X به‌دلیل قیمت مناسب و امکانات ایمنی و فناوری، می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای خریداران باشد. اما درمقایسه با رقبای خود، به‌ویژه ازنظر برد و عملکرد، ممکن است نتواند به‌طور کامل نیازهای همه خریداران را برآورده کند.

انتهای پیام

مرتبط با : تویوتا
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز