مزایا و مراحل ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان - کاماپرس
ژیوار

عمان به عنوان کشوری استراتژیک و مقصدی عالی برای سرمایه‌گذاری، فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای کارآفرینان فراهم کرده است. افراد زیادی نیز برای دریافت اقامت و بالا بردن سود قراردادهای خود اقدام به ثبت شرکت در این کشور می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، در سال‌های اخیر دولت عمان فرصت‌های ویژه‌ای برای ساده سازی فرآیند ثبت شرکت و افزایش سهولت آن در نظر گرفته است. البته پیش از ثبت شرکت درعمان نیاز است که افراد درک درستی از فرآیند‌های قانونی و رویه و ساختار تجاری این کشور داشته باشند.

در این گزارش مراحل و چگونگی ثبت شرکت در عمان بررسی شده است.

روند ثبت شرکت در عمان

پیش از ثبت شرکت در عمان، افراد می‌بایست نوع شرکت و فعالیت تجاری خود را از بین ساختار‌های تجاری مختلف این کشور مشخص و پس از آن با ارائه مدارک و فرم‌های مربوطه تاییدیه‌های لازم را دریافت کنند. افراد می‌توانند نام پیشنهادی خود را به منظور تایید به وزارت بازرگانی و صنعت ارسال کنند. البته نام انتخابی باید با قوانین نامگذاری عمان مطابقت داشته و قبلا توسط نهاد دیگر ثبت نشده باشد. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در این کشور به نوع شرکت و فعالیت آن بستگی دارد و متقاضیان باید با توجه به آن، مقدار سرمایه خود را مشخص کنند.

ثبت شرکت در عمان - کاماپرس

دریان سفر امید

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان

در کنار ارائه مدارک شخصی برای ثبت شرکت در عمان، افراد باید مدارک خاص دیگری نیز برای این منظور فراهم کنند. ارائه بیزینس پلن، فرم درخواست ثبت شرکت و دریافت مجوز از اداره صنعت و بازرگانی عمان از مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در این کشور به شمار می‌آید. هم‌چنین افراد باید نوع فعالیت و هدف خود را نیز برای ارائه به وزارت صنعت و بازرگانی آماده کنند.

اهداف شرکت و جزئیات سهامداران و سایر اطلاعات ضروری می‌بایست به زبان عربی یا انگلیسی تهیه و توسط یک متخصص حقوقی دارای مجوز از کشور عمان تایید شود. کلیه مدارک مورد نیاز مانند پاسپورت سهامداران، نشانی و تاییدیه‌ها باید به وزارت صنعت و بازرگانی ارائه شود.

انواع شرکت در عمان

در عمان می‌توان انواع شرکت سهامی عام و خاص، مسئولیت محدود، آژانس بازرگانی، دفتر شعبه و دفتر نمایندگی را به ثبت رساند. شرکت با مسئولیت محدود، رایج‌ترین و محبوب‌ترین انتخاب برای ثبت شرکت‌های کوچک و متوسط در عمان بوده و ثبت این نوع شرکت نیازمند حداقل دو سهامدار است. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود می‌بایست پیش از تکمیل فرآیند ثبت نام، حداقل سرمایه سهام به حساب بانکی محلی واریز شود.

شرکت سهامی عام برای کسب و کارهای بزرگ که به دنبال افزایش سرمایه از طریق عرضه عمومی هستند، مناسب است. حداقل سرمایه لازم برای ثبت این نوع شرکت باید بیشتر از شرکت‌ با مسئولیت محدود باشد.

ثبت شرکت در عمان - کاماپرس

لزوم پایبندی به برخی تعهدات پس از ثبت شرکت

پس از ثبت نهایی، شرکت‌ها ملزم به رعایت تعهدات مشخصی در این کشور می‌شوند. شرکت‌های ثبت شده می‌بایست برای انجام تعهدات مالیاتی در اداره مالیات ثبت نام کرده و گزارش‌ها و صورت مالی‌ سالانه را طبق جدول زمانی مقرر برای مقامات نظارتی ارسال کنند. همچنین باید مجوزهای لازم برای فعالیت‌های خود در این کشور را دریافت کنند.

ثبت شرکت در عمان با «تکماه تراول»

تکماه تراول به صورت تخصصی در زمینه ثبت شرکت در عمان، دبی و اوکراین فعالیت می­کند و بهترین امکانات و خدمات را در اختیار افراد قرار می‌دهد. افرادی که قصد ثبت شرکت در عمان دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره می‌توانند به تکماه تراول مراجعه کنند.

علاقه­‌مندان برای اطلاع از شرایط ثبت شرکت در عمان می­‌توانند به وبسایت https://takmahtravel.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن­‌های 02188581915 و 09912015862 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تکماه تراول
نهال گشت
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز