ظریف دوباره آشتی کرد؟

ژیوار

در پی اخباری مبنی بر استعفای محمدجواد ظریف و اختلاف او با «مسعود پزشکیان»، این سیاست‌مدار ایرانی در صفحات اجتماعی خود در این باره توضیح داد.

به گزارش کاماپرس، ظریف روز گذشته از ناتوانی خود در پیگیری امور در دالان‌های سیاست خارجی پوزش خواسته و به این مسئله اشاره کرده بود که خروجش از دولت، به دلیل آن است که نسبت به نگرش و نگرانی مردم حساسیت فراوان دارد. حال اما او در پیامی جدید به توضیح متنِ پیشین خود پرداخته است.

ظریف در این خصوص نوشته است: « پیام دیشب بنده به‌معنای پشیمانی و یا ناامیدی از دکتر پزشکان عزیز و یا مخالفت با واقع‌گرایی نیست؛ بلکه به معنای تردید در مفید بودن خودم در معاونت راهبردی است. البته برخی مردودین از جانب مردم، با تفسیر عجیب از قانون مصوب ۱۴۰۱، اشتغال بنده در مشاغل حساس را به بهانه‌ای برای فشار به دولت چهاردهم تبدیل کرده‌بودند. بنده نیز برای جلوگیری از هرگونه شبهه یا بهانه برای کارشکنی در کار دولت دکتر پزشکان طی نامه‌ای از معاونت راهبردی رئیس جمهور استعفا داده بودم.»

بیشتر بخوانید:

او در ادامه‌ی این نوشته آورده است: «با توجه به برخی فضاسازی‌ها لازم است یادآوری کنم که ۱) به‌رغم تولد فرزندم حدود ۴۰ سال قبل و در دوران تحصیل (و نه مأموریت) در آمریکا و قوانین خاک محور آمریکا برای تابعیت قهری، به لطف خدا بنده، همسر و فرزندانم ساکن ایران عزیز هستیم و یک متر مسکن در خارج از ایران (در تملک و یا حتی اجاره خود نداریم. خودم هم تحت دو تحریم آمریکا (ذیل تحریم رهبری) و یک تحریم کانادا قرار دارم و خود و همسرم حتی امکان سفر توریستی به ایالات متحده، کانادا و برخی کشور‌های دیگر را نداریم.»

دریان سفر امید

ظریف-کاماپرس

وزیر سابق وزارت خارجه همچنین ادامه داده است:  این بهانه برای دیگران که فرزندانشان تابعیت مضاعف اکتسابی (ونه قهری) همراه با اقامت در خارج از کشور دارند، بیش از بنده قابل بهره‌برداری است و این مسئله باعث تردید در مفید بودنم در معاونت راهبردی بود و آن بهانه سیاسی، دلیل بازگشت به دانشگاه نبود و تنها مزید بر علت بود.»

ظریف تاکید کرده است که: «هنوز به تمام آنچه در مورد ایشان در دوران انتخابات گفتم باور دارم. با تمام توان از دانشگاه برای ایران در خدمت شما و ایشان خواهم بود و از همه ایرانیان میهن پرست و توسعه‌خواه تقاضا دارم که در پشتیبانی خود از ایشان مضایقه نکنند و ایشان و دولتشان را یاری کنند.»

انتهای پیام

 

روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز