عایق پلی یورتان چیست + استعلام قیمت و خرید

ژیوار

یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که برای بهینه‌سازی مصرف انرژی انجام می‌شود، استفاده از عایق پلی یورتان است. از عایق پلی یورتان برای مکان‌های مختلفی مانند ساختمان‌های تجاری، مسکونی، صنایع دامی و کشاوزی و صنایع حمل و نقل با کاربردهای مختلفی می‌توان استفاده کرد.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی نکاتی در رابطه با خرید و قیمت عایق پلی یورتان پرداخته است.

عایق پلی یورتان چیست؟

عایق پلی یورتان به عنوان نوعی از فوم جامد و سرد شناخته شده که در بسیاری از صنایع و ساخت‌وساز استفاده می‌شود. این عایق‌ها از ترکیبات دو ماده ایزوسیانات و پلی ال تحت فشار و دما تولید می‌شوند و پاشش آن‌ها توسط دستگاه راکتور انجام می‌شود. در این مرحله بعد از گذشتن پنج تا هفت ثانیه، حجم پلی یورتان‌ها به میزان زیادی افزایش می‌یابد. در نهایت پلی یورتان به صورت فوم فشرده و منسجم آماده می‌شود و به دلیل مقاومت حرارتی بالا، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های عایق پلی یورتان انعطاف‌پذیری بالا و طول عمر زیاد است، به طوری که بعد از سال‌ها استفاده خاصیت خود را از دست نخواهد داد. عایق‌های پلی یورتان معمولا با در پنجره و سقف با هدف بهبود مصرف انرژی نصب می‌شوند. در حال حاضر تلاش‌های برای بهود پلی یورتان‌های نسل جدید با خاصیت‌های بهتر انجام می‌شود. برای مثال بعضی از انواع پلی یورتان دارای خواصی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان عایق الکترونیکی استفاده کرد.

دریان سفر امید

انواع پلی یورتان

پلی یورتان‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و به همین جهت نحوه اجرای آن‌ها با یک دیگر تفاوت دارد. پلی یورتان تزریقی، پاششی، پلی یورتان لوله‌ای و نیم‌لوله و پلی یورتان‌های پیش‌‍‌ساخته بلوکی و تخته‌ای از انواع مدل‌های تولیدی هستند.

عایق پلی یورتان پاششی چیست؟

عایق پلی یورتان پاششی مایعات ایزوسیانات و پلی یول در کپسول‌های مختلفی نگهداری شده و در تفگ دستگاه قرار می‌گیرند. در مرحله بعدی این دو مایع به دلیل فشار و حرارت با یک دیگر ادغام شده و سپس به به محل مورد نظر پاشیده می‌شوند. در این شرایط امکان جداسازی ضایعات از عایق پلی یورتان بعد از پاشش وجود دارد. پلی یورتان پاششی برای عایق کردن مکان‌های غیرقابل دسترس کاربرد دارد که از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن به شمار می‌رود و به طور کلی عملکرد بهتری نسبت به عایق‌های سنتی از خود به نمایش می‌گذارد. عایق پلی یورتان پاششی دارای حداکثر پنج سانتی‌متر ضخامت است و در انواع باز و بسته تولید می‌شود. پلی یورتان‌های پاششی باز به عنوان عایق‌های صدا و پلی یورتان‌های پاششی بسته به عنوان عایق حرارت نقش دارند.

کپسول فوم پلی یورتان چیست؟

در صورتی که افراد تمایل به استفاده از پلی یورتان پاششی داشته باشند، باید برای خرید کپسول فوم پلی یورتان اقدام کنند. دو کپسول فوم حاوی مایع پلی ال و ایزوسیانات ارائه می‌شود که دارای شلنگ اسپری و نازل قابل تعویض است. با استفاده از این کپسول‌ها به راحتی می‌توان درب و پنجره‌ها، شکاف‌ها و درزها و نقاطی که در دسترس نیستند، عایق کرد.

عایق پلی یورتان تزریقی چه کاربردی دارد؟

با استفاده از دستگاه مخصوص از عایق پلی یورتان تزریقی برای سطوح صاف و غیرقابل دسترس استفاده می‌شود. در این شرایط مایع ترکیبی پلی یورتان با استفاده از تفنگ مخصوص به محل مورد نظر تزریق شده و عایق‌بندی انجام می‌شود. پلی یورتان تزریقی برای عایق‌بندی لوله‌ها، مخازن صنعتی، حفره‌ها و بلوک‌های بتنی استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های عایق‌بندی با پلی یورتان تزریقی، سرعت اجرا است.

از پلی یورتان نیم‌لوله و لوله‌ای چه استفاده‌ای می‌شود؟

پلی یورتان‌های نیم‌لوله و لوله‌ای در سایزها و و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند تا بتوان از آن‌ها برای عایق کردن انواع لوله استفاده کرد.

عایق پلی یورتان پیش‌ساخته بلوکی و تخته‌ای چیست؟

عایق‌های پلی یورتان بعد از این که در قالب‌های مختلف ریخته شده و سرد می‌شوند، به شکل‌های مختلفی برش داده‌ می‌شوند. افراد با توجه به محل نصب می‌توانند عایق پلی یورتان پیش‌ساخته با اندازه مورد نظر را سفارش دهند. عایق‌های پیش‌ساخته آماده هستند و بعد از سفارش می‌توان در محل مورد نظر نصب کرد. همچنین افراد با خرید عایق‌های پلی یورتان پیش‌ساخته، نیازی به خرید کپسول پاششی ندارند. با این وجود باید در نظر داشت که نمی‌توان از عایق‌های پیش‌ساخته در محل‌های غیرقابل دسترس، سوراخ‌ها و درزها استفاده کرد.

مزیت‌های استفاده از عایق پلی یورتان

در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تورم، بسیاری از ساختمان‌ها با کیفیت و استاندارد پایین‌تری ساخته می‌شوند. در این شرایط اتلاف انرژی و آلودگی صوتی از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که ممکن است افراد با آن‌ها مواجه باشند. عایق‌های پلی یورتان به دلیل از بین بردن درهای موجود در دیوار، باعث تعادل دما ساختمان در فصل زمستان و تابستان می‌شوند. همچنین عایق‌های پلی یورتان از نفوذ رطوبت به ساختمان و ایجاد خسارت‌های بیشتر جلوگیری می‌کنند. استفاده از پلی یورتان در ساختمان به میزان زیادی می‌تواند به عنوان عایق قدرتمند برای آلودگی‌های صوتی محیط بیرونی عمل کند.

خرید عایق پلی یورتان با بهترین قیمت از «کارا انرژی»

شرکت کارا انرژی ماندگار از سال 1398 فعالیت خود در زمینه تولید و فروش باکیفیت‌ترین عایق‌های حرارتی، صوتی و رطوبتی آغاز کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از اعضای این مجموعه به عنوان مجریان مجاز شرکت و عوامل فروش در استان‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند. این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه تولید و فروش انواع عایق‌های الاستومری، پلی یورتان و پشم سرامیک به سراسر نقاط ایران فعالیت می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه می‌توانند به سایت به آدرس https://www.karaaa.com/ مراجعه کنند و یا با شماره ۰۲۱۳۶۷۳۵۳۲۲‌ تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کارا انرژی
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز