رشد عجیب قیمت اجاره آپارتمان در تهران

ژیوار

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران می‌گوید با اینکه از ابتدای امسال بازار مسکن در رکود کامل به سر می‌برد؛ اما شاهد رشد میانگین 10 تا 20 درصدی نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف تهران بودیم.

به گزارش کاماپرس، کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، در یک نشست خبری با اشاره به اینکه شاهد رشد میانگین ۱۰ الی ۲۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف تهران بوده‌ایم، عنوان کرد که بیشترین نرخ اجاره مربوط به منطقه ۵ بوده که به رشد ۵۰ درصدی رسیده است.

او می‌گوید حدود یک سال طول می‌کشد تا بازار مسکن به وضعیت ثبات برسد و این بازار به سمت رونق هدایت شود.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

این مقام صنفی معتقد است که تعیین سقف اجاره مسکن به کنترل بازار اجاره مسکن کمک می‌کند و در این رابطه می‌گوید: «زیرساخت‌های اجرایی این سامانه هنوز تکمیل نشده و مشاوران املاک به هیچ عنوان به اطلاعات دو سال گذشته و قراردادهایی که منعقد شده، دسترسی ندارند. با این وجود اگر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به بازار مسکن عرضه شود، بی‌شک موجب کاهش قیمت می‌شود و از سوی دیگر مسیر خانه‌دار شدن مستأجران هموار خواهد شد.»

گودرزی همچنین به این نکته اشاره دارد که هم‌اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاهی املاک بدون پروانه کسب در تهران وجود دارد و ۱۱ هزار و ۷۰۰ بنگاه املاک مجاز در شهر تهران در حال فعالیت است و این شناسایی از طریق ۳۰۰ بازرس این اتحادیه انجام شده است.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز