چگونه با شرایط اقساطی بهترین معامله را برای خرید خودرو انجام دهیم

ژیوار

با توجه به نوسانات قیمتی و البته کاهش قدرت خرید، یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها برای تأمین نیاز فردی و خانوادگی، خرید اقساطی است. خرید اقساطی ماشین نیز طی سالیان اخیر با رونق زیادی روبرو شده و بواسطه قیمت‌های بالای خودرو در بازار کنونی، بسیاری از افراد از طرح‌های فروش اقساطی ماشین استفاده می‌کنند. در واقع با چنین امکانی، تمامی افراد با تأمین بودجه اولیه، می‌توانند صاحب خودرو شوند و هزینه آن را ماهانه و در قالب اقساط با سود مشخص بازپرداخت کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط خرید اقساطی ماشین می‌پردازد که هنگام خرید خودرو باید به آن‌ها توجه داشت.

توانایی پرداخت و بررسی توان مالی

طبیعتا اولین مرحله در خرید هرگونه محصول، چه به صورت نقد و چه به صورت اقساطی، برآورد هزینه‌ها و ایجاد تناسب با توان مالی فرد است. خرید اقساطی خودرو، فرد را ملزم به پرداخت مبلغی در قالب تعهد مالی دراز مدت می‌کند؛ در واقع فرد بعد از پرداخت مبلغ اولیه، ماهانه مبلغی را نیز به عنوان قسط خودرو باید پرداخت کند. طبیعتا سنجش میزان بودجه، توان پرداخت ماهانه و همین‌طور معیارهای خودروی مناسب فرد، در انتخاب نهایی تأثیرگذار خواهد بود.

توانایی بازپرداخت

درنظرگیری نرخ بهره و بررسی دقیق شرایط قرارداد

هنگام خرید بهتر است به نرخ بهره مجموعه مورد نظر دقت داشت. در واقع این موضوع می‌تواند تفاوت چشم‌گیری در مبلغ نهایی پرداختی شما داشته‌باشد. همچنین اسناد حقوقی و قرارداد خرید اقساطی نیز باید با دقت بررسی شود. شرایط پیش‌پرداخت، نرخ بهره، میزان اقساط و نحوه پرداخت آن باید به صورت شفاف قید شده باشد. همچنین شرایط فسخ قرارداد نیز باید هنگام عقد قرارداد لحاظ شود.

این نکته نیز شایان ذکر است که معمولا در خرید اقساطی خودرو، مالکیت خودرو، تا زمان پرداخت اقساط به صورت کامل در اختیار فروشنده خواهد بود؛ بنابراین انجام هیچ گونه معامله‌ای پیش از اتمام اقساط بدون مجوز فروشنده امکان‌پذیر نیست.

دریان سفر امید

درنظرگیری نرخ بهره و بررسی دقیق شرایط قرارداد

بازار رقابتی و مقایسه پیشنهادات مختلف

شرایط فروش اقساطی می‌تواند از طریق شرکت‌های مختلف، نمایشگاه‌های ماشین و به صورت شخصی ارائه شود. در این زمینه برخی سایت‌ها نیز در قالب آنلاین، بستر مناسبی جهت ارائه و بررسی پیشنهادهای مختلف را در زمینه خرید اقساطی ماشین فراهم کرده‌اند. سیاست‌های تشویقی برخی سایت‌ها و مجموعه‌ها مانند بیمه رایگان می‌تواند جذب مخاطب بیشتری داشته باشد. بنابراین هنگام خرید بهتر است با جستجوی فعال در اینترنت و تحقیق حضوری، بهترین شرایط از لحاظ قیمتی و تسهیلاتی را انتخاب کرد.

بازار رقابتی

بررسی وضعیت فنی خودرو

بخش قابل توجهی از خودروهای اقساطی، معمولا کارکرده هستند. پیش از خرید خودرو، حتما وضعیت فنی آن باید مورد بررسی قرار بگیرد. نادیده‌گرفتن چنین مرحله‌ای می‌تواند در آینده هزینه‌های جانبی زیادی را برای خریدار ایجاد کند. همچنین مدارک اصلی خودرو مانند کارت ماشین، بیمه و برگ سبز نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. چنانچه خرید اقساطی از طریق مجموعه فعال در این زمینه انجام شود، این مراحل توسط کارشناسان مربوطه انجام می‌شود.

بررسی وضعیت فنی خودرو

توجه به تجربه و سابقه فروشنده

توجه به این امر می‌تواند از مشکلات احتمالی جلوگیری کند. معمولا خرید اقساطی بهتر است از طریق فروشندگان معتبر و باسابقه انجام شود. این اتفاق می‌تواند خریدار را نسبت به خرید و انجام معامله مطمئن کند. بنابراین مراجعه به فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر در زمینه خرید و فروش خودرو اقساطی می‌تواند ریسک‌های مرتبط با خرید اقساطی را تا حدود زیادی کمرنگ‌ کند.

توجه به تجربه و سابقه فروشنده

مدیریت پرداخت اقساط

هنگام عقد قرارداد، زمانبندی پرداخت اقساط مشخص می‌شود. معمولا هنگام عقد قرارداد مبلغی بعنوان دیرکرد برای سررسید هر قسط در نظر گرفته می‌شود، سهل‌انگاری و عدم توجه به بازپرداخت اقساط می‌تواند جریمه‌های زیادی را متوجه خریدار کند. در صورت استمرار این بی‌نظمی، فروشنده حق بازپس‌گیری خودرو از خریدار را نیز دارد. بنابراین می‌توان تمامی هزینه‌ها و اقساط خودرو را به صورت دقیق مکتوب کرد تا با هشیاری کامل‌تر، بازپرداخت اقساط را نهایی کرد.

بهترین شرایط فروش اقساطی ماشین در «همراه مکانیک»

همراه مکانیک تیمی از متخصصان حوزه خودرو و نخبه‌های دانشگاهی است. تمامی خدمات تخصصی در زمینه خرید و فروش و یا خدمات خودرو در محل، در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق این مجموعه برای عموم افراد امکان‌پذیر است. افراد علاقه‌مند به فروش یا خرید اقساطی ماشین می‌توانند با استفاده از مشاوره این متخصصان، نظر کارشناسی در خصوص خودروی مورد نظر خود را دریافت و بهترین معامله ممکن را تجربه کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط خرید اقساطی خودرو می‌توانند با مراجعه به سایت به آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/ یا تماس با شماره‌های 02167632000 و 02191070700 از خدمات مشاوره آنلاین این مجموعه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز