یخچال ساید بای ساید بهتر است یا دوقلو؟

یخچال ساید بای ساید
ژیوار

«چه مدل یخچالی بخریم؛ ساید بای ساید یا دوقلو؟» جزو آن دسته از سؤالاتی است که خانواده‌ها همواره با آن روبه‌رو هستند. یخچال ساید بای ساید و دوقلو، هر دو به شما امکان نگهداری از مواد غذایی بیشتری را می‌دهند اما کدام‌ یک از آنها برای شما گزینه مناسب‌تری است؟

کاماپرس در این گزارش، به این سؤال پرتکرار خانواده‌های ایرانی پاسخ می‌دهد.

تفاوت یخچال ساید بای ساید و دوقلو چیست؟

شاید برخی از مدل‌های یخچال ساید بای ساید در نگاه اول به یخچال دوقلو شباهت داشته باشند اما اگر درب این یخچال‌ها را باز کنید یا نگاهی به اطراف آنها بیندازید، متوجه تفاوت‌های آنها خواهید شد. یخچال‌های ساید بای ساید یک کمپرسور دارند و اگر درب آنها را باز کنید، می‌بینید که یک طرف یخچال و سمت دیگر آنها فریزر قرار گرفته است. در مقابل، یخچال‌های دوقلو از دو یخچال در کنار هم تشکیل شده‌اند که فریزری بزرگتر و جادارتر دارند. این مدل یخچال برخلاف یخچال فریزرهای ساید بای ساید دو کمپرسور دارد. در نتیجه، مصرف انرژی آنها در مقایسه با یخچال‌های ساید بای ساید بیشتر است.

از آن گذشته، طراحی خاص یخچال‌های دوقلو سبب شده که حمل‌ونقل آنها ساده‌تر باشد. به همین دلیل، خانواده‌هایی که اجاره‌نشین هستند و هر سال باید جابه‌جا شوند، بیشتر سراغ این مدل یخچال‌ها می‌روند.

یخچال دوقلو

دریان سفر امید

تفاوت در طراحی یخچال ساید بای ساید و دوقلو نیز نکته مهم دیگری است. برخی از مدل‌های یخچال ساید بای ساید امروزی تنها دو در ندارند. یخچال‌های ساید بای ساید با در سوم یا چهارم، دستگیره‌های مخفی یا هوم بار نیز امروزه در میان خانواده‌ها به ویژه جوان‌ترها طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. این یخچال‌ها را معمولا کسانی که می‌خواهند خانه‌ای با وسایل هوشمند و مدرن داشته باشند، می‌خرند.

یخچال‌های ساید بای ساید فضای کمتری اشغال می‌کنند و یخچال‌های دوقلو معمولا برای خانواده‌های پرجمعیتی که غذا و خوراکی‌های بیشتری در یخچال نگهداری می‌کنند مناسب هستند. در نهایت، معمولا هزینه تعمیر یخچال‌های ساید بای ساید بیشتر است چون اغلب فناوری‌های هوشمند و قطعات پیشرفته‌ای دارند که تعمیر این مدل یخچال‌ها را زمان‌بر و پرهزینه‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کدام یخچال را انتخاب کنیم؟

پاسخ به این سؤال به شرایط زندگی و خانوادگی شما بستگی دارد. به طور مثال، در صورتی که در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کنید و هر سال باید به فکر اسباب‌کشی باشید، بهتر است به خرید یخچال دوقلو فکر کنید. اگر هم خانواده شما پرجمعیت است و درب یخچال مدام باز و بسته می‌شود، یخچال دوقلو که دردسر تعمیر و نگهداری از آن کمتر است را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در مقابل، اگر به عنوان مثال، در خانه‌ای با آشپزخانه بزرگ و متوسط زندگی می‌کنید، یخچال‌های ساید بای ساید برایتان مناسب‌تر هستند چون یخچال‌های دوقلو به فضای بزرگتری نیاز دارند. در صورتی که در خرید هر وسیله برقی، مصرف انرژی آن برای شما اهمیت بسیاری دارد نیز یخچال ساید بای ساید با یک کمپرسور و مصرف برق کمتر می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

به طور کلی، برای انتخاب میان یخچال ساید بای ساید و دوقلو باید به شرایط مالی خود، متراژ خانه و آشپزخانه، تعداد اعضای خانواده و مسائلی مانند آن توجه داشته باشید تا انتخاب هوشمندانه شما به خرید یک یخچال باکیفیت و ایده‌آل برایتان منجر شود.

تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز