کتاب‌ ها به خاطره‌ ها می‌ پیوندند‌؟

ژیوار

شواهد نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر نسل‌های جدید در تمامی کشورها، تقریبا پا به کتابخانه نمی‌گذارند و در این میان کتاب به کالایی فراموش شده بدل شده است. رشد استقبال از کتاب‌های دیجتالی، کساد شدن بازار کتاب‌های کاغذی و همچنین تعطیلی دومینویی کتاب‌فروشی‌های سنتی باعث شده تا بسیاری از ناشران نیز روال کاری خود را تغییر دهند.

به گزارش کاماپرس، به نظر می‌رسد نسل جوان کتاب‌ها را گوش می‌کنند یا حتی آنها را می‌بینند. امروزه نسل زد برای یادگرفتن دانش‌ها و مهارت‌های جدید، یوتیوب می‌بیند و ویدئوی دوره‌های کارگاهی را تماشا می‌کند.

در این رابطه، دنیای اقتصاد گزارش داده است که کتاب‌های الکترونیکی به دلیل اینکه از کاغذ و چاپ استفاده نمی‌کنند، هزینه تولید پایین‌تری دارند اما به دلیل سهولت قاچاق، چندان سودآوری بالایی برای ناشران ندارند.

بیشتر بخوانید:

با این وجود هرآنچه به جهان سنتی کتاب و کتابخوانی مرتبط باشد، به‌زودی به دنیای گذشته‌ها خواهد پیوست. در همین زمینه پرس ریدر که باید آن را از رسانه‌های معتبر حوزه کتاب دانست، در گزارشی نسبت به آینده کتابخانه‌ها ابراز نگرانی کرده و نوشته است که آینده کتابخانه‌ها نامشخص است.

دریان سفر امید

به گفته‌ی این سایت، فناوری‌های نوظهور اعم از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی در همه‌جا فراگیرتر می‌شوند و در تار‌و‌پود زندگی روزمره بافته می‌شوند؛ بنابراین سیستم‌های کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های دانشگاهی باید برای این واقعیت جدید آماده شوند.

به نظر می‌رسد مشتریان هم‌اکنون انتظار دارند فضاهای دیجیتالی بصری و کاربرپسند مانند اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها را ببینند که با شعبه‌های حضوری طراحی‌شده و براساس نیازها و ایمنی آنها تکمیل می‌شوند. در جهان پس از کرونا، برای بسیاری از افراد، تغییر شغل از راه دور و ترکیبی به امری عادی تبدیل شده است و کتابخانه محلی، مکانی امن و کم‌هزینه برای کار متمرکز یا حتی جلسات حضوری در خارج از خانه ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز