رنگ نود چیست و با چه لباس‌هایی ست می‌شود؟

استایل نود-کاماپرس
ژیوار

رنگ‌های نود به رنگ‌هایی مانند شیری، کرم، بژ، پوست پیازی و رنگ‌های این طیف گفته می‌شود که به دلیل راحت‌تر ست شدن با سایر رنگ‌ها، طرفداران زیادی دارد. نود (Nude) در زبان انگلیسی به معنی برهنه هست و علت نام‌گذاری این طیف رنگی، نزدیک بودن آن به رنگ پوست بدن است. این رنگ در تولیدات محصولات لوازم آرایش، پوشاک، کیف، کفش و حتی دکوراسیون خانه نیز کاربرد دارد.

کاماپرس،در گزارش زیر به بررسی کاربردهای رنگ نود و بهترین راه‌های ست کردن آن با بقیه رنگ‌ها می‌پردازد.

رنگ‌های نود برای کیف 

اصولا رنگ‌های نود در استایل‌های کلاسیک مثل Old Money جذابیت بیشتری دارند هر چند که این روزها در دنیای مد یگر هیچ چیزی عجیب نیست و خیلی نمی‌توان برای صنعت مد چهارچوبی تصور کرد مثلا شما می‌توانید یک کتونی ورزشی شیری رنگ را با یک کوله اسپرت با همین رنگ ست کنید و شیک به نظر برسید. یک اصل قدیمی در دنیای مد بین فعالان صنعت فشن است که همگی اعتقاد دارند رنگ کیف و کفش باید با هم ست یا حتی همرنگ باشد. 

اگر رنگ کیف شما شیری، کرم، بژ یا رنگ‌های روشن است شما می‌توانید آن را با یک کفش به همین رنگ یا یک درجه تیره‌تر ست کنید. اگر نمی‌خواهید کیف و کفشتان دقیقا همین رنگ باشد می‌توانید از رنگ‌های یک طیف رنگی استفاده کنید اما رنگ‌ها تیره‌تر یا روشن‌تر باشد مثلا اگر کیف شما کرم روشن است، بهتر است کفشتان کرم تیره یا رنگی در همین طیف اما یک یا دو درجه تیره‌تر باشد تا ناهمگونی زیادی بین کیف و کفش شما وجود نداشته باشد.

 اگر کیف شما کرم تیره یا رنگ تیره‌تر است می‌توانید برای کفشتان از رنگ مشکی هم استفاده کنید. 

دریان سفر امید

در مورد شلوار هم اگر از رنگ‌های نود برای کیف و کفش خود استفاده می‌کنید بهتر است رنگ شلوارتان را از بین رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای سوخته یا روشن، زرشکی یا سبز زیتونی انتخاب کنید. اگر از طرفداران شلوارهای طرحدار هستید، شلوارهای پلنگی یا پوست ماری (با زمینه کرم و رنگ‌های نود) در بهتر کردن استایلتان به شما کمک زیادی می‌کند. 

البته می‌توانید یک دست از رنگ‌های بژ، کرم روشن یا شیری برای کیف،کفش، شلوار، بلوزتان یا مانتو خود استفاده کنید اما اگر می‌خواهید جلب توجه بیشتری کنید بهتر است یک یا دو آیتم در لباس‌هایتان تیره باشد.

کیف نود-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

رنگ‌های نود برای کفش

از چکمه، لوفر، صندل، کفش باله تا کتونی شما برای انتخاب کفشی با رنگ نود حق انتخاب دارید. اگر کفش شما از رنگ‌های روشن‌تر مثل شیری یا بژ است بهتر است کیفتان هم به همین رنگ باشد هر چند که شما آزاد هستید هر رنگی که به آن علاقه دارید انتخاب کنید. 

اگر کفشتان پوست پیازی تیره‌ یا صورتی چرک است بهتر است کیفتان نهایتا یک درجه روشن‌تر باشد نه بیشتر. طیف رنگی که برای کیف و کفش انتخاب می‌کنید باید همسان باشد. 

اگر کفش و کیف شما از طیف روشن رنگ‌های نود دارد برای انتخاب بالا تنه یا شلوار می‌تواند از رنگ‌های تیره‌تر این طیف استفاده کنید یا از رنگ‌های مشکی‌ و قهوه‌ای سوخته استفاده کنید. اگر کفش و کیف شما از طیف تیره‌تر رنگ‌های نود است مثلا پوست پیازی تیره است شما می‌توانید از شلوار شیری رنگ و بلوزی در همین طیف رنگی استفاده کنید.

 بهتر است از سر تا نوک پا در یک طیف رنگی نباشد و از رنگ‌های تیره و روشن به صورت مکمل استفاده کنید تا کنتراست و تضاد جذابی در استایل شما ایجاد شود. 

رنگ نود برای لباس-کاماپرسرنگ‌های نود برای شلوار

رنگ روشن برای شلوار کمی انتخاب پرریسکی است و احتمالا افراد کمتری سراغ آن می‌روند. چرا که احتمال نمایان شدن لکه‌ها روی آن بسیار بیشتر است. اگر ترجیحتان استفاده از رنگ نود برای شلوار است باید بدانید که شلوار یکی از کلیدی‌ترین آیتم استایل شماست. رنگ آبی روشن، سبز سیج (مریم گلی)، صورتی صدفی، قهوه‌ای، شکلاتی، کاراملی، زیتونی، زرشکی و از رنگ‌های جذاب برای بلوز است وقتی شلوار شما شیری یا بژ است. 

اگر شلوارتان پوست پیازی یا رنگ‌های تیره‌تر است برای اتتخاب بلوز سراغ رنگ‌های تیره نروید چون رنگ‌هایی مثل پوست پیازی به خودی خود تیره هستند پس بهتر است برای ست کردن اینجور رنگ‌ها از رنگ‌های کرم روشن، شیری، صدفی و حتی سفید استخوانی استفاده کنید. در هر دو صورت شما برای انتخاب کیف و کفش خود از رنگ‌های طیف روشن یا تیره نود، آزاد هستید.

 زرشکی، چری و مشکی هم رنگ‌های جذاب برای کیف و کفش شماست اگر انتخابتان برای رنگ شلوار یا بالاتنه رنگ نود است. اگر بخواهید حتی می‌توانید از کتونی سفید یا کرم رنگ هم استفاده کنید، مثلا یک شومیز آبی روشن، یک شلوار راسته کرم رنگ، یک کمربند نازک شکلاتی، یک کتانی سفید و یک کیف کوچک شیری رنگ و چند اکسسوری طلایی رنگ می‌تواند انتخاب خوبی برای یک دورهمی عصرانه باشد.

رنگ نود برای لباس-کاماپرس

رنگ‌های نود برای بالاتنه 

اگر می‌خواهید رنگ لباس‌ بالاتنه خود مانند پالتو، مانتو یا رنگ نود باشد می‌توانید از رنگ قهوه‌ای سوخته، شکلاتی، کرم تیره رنگ یا کاراملی برای شلوار خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید رنگ‌های تیره‌تر از طیف رنگی نود را برای مانتو یا شومیز خود انتخاب کنید، انتخاب رنگ‌هایی مثل شیری و استخوانی برای شلوار شما می‌توانید جالب باشد. البته اگر بخواهید هیچ مانعی ندارید که  یک دست از یک طیف رنگی تیره یا روشن دست به انتخاب بزنید اما انتخاب رنگ‌های متضاد به شما در بیشتر دیده شدن کمک بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز