رازهایی که باید درباره انتخاب رنگ لباس بدانید!

رنگ لباس-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاید شما هم مثل اکثر مردم در انتخاب رنگ لباس دچار سردرگمی شوید، ندانید چه رنگ هایی با هم هماهنگی دارند یا اصلا مناسب پوستتان هستند؟! رنگ ها ، هر کدام القا کننده حس خاصی هستند، مثلا پوشیدن رنگ گرم، باعث شادی و حس انرژی می شود ولی رنگ سرد، آرامش بخش است. ولی به یاد داشته باشید انتخاب رنگ لباس، به حس راحتی و سلیقه شما بستگی دارد و نمی توان قانون مشخصی برای آن تعیین نمود.

به گزارش کاماپرس به نقل از حجاب خورشید، رنگ شال یا روسری در زیبایی ظاهری بانوان محجبه بسیار تاثیرگذار است، زیرا ارتباط مستقیمی با صورت و پوست شما دارد و برای انتخاب رنگ، باید دقت زیادی به خرج بدهید. اگر در مراسمی هستید که باید حجاب داشته باشید، می توانید به جای شال و روسری، از اکسسوری های شیک و جدید حجاب مانند توربان لاکچری استفاده کنید. با این انتخاب، علاوه بر ایجاد تنوع در سبک پوشش، استایل خاص خود را داشته باشید.

به علاوه اگر از پوشیدن شال یا روسری خسته شده اید، در حال حاضر انتخاب های زیادی پیش روی شماست. هدشال مجلسی یکی دیگر از ملزومات بسیار شیک و زیبای حجاب می باشد، که در رنگ های متنوع با بهترین کیفیت در فروشگاه های آنلاین معتبر مانند حجاب خورشید به فروش می رسد. رازهایی که باید درباره انتخاب رنگ لباس بدانید، شما را در ایجاد تناسب رنگی بین اجزای پوشش کمک می کند.

چرخه رنگ لباس چیست؟

برای درک بیشتر رنگ ها و انتخاب رنگ لباس، آشنایی با چرخه رنگ کمک بسیار خوبی خواهد بود، زیرا رابطه میان رنگ ها را نشان می دهد. رنگ ها در 3 دسته تقسیم شده که ادامه به آن ها اشاره می شود:

  1. در دسته اول سه رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد قرار دارند. این رنگ ها ترکیب نشده و خالص هستند.
  2. اگر رنگ های اصلی را با هم ترکیب کنید، دسته 2 ساخته می شوند مانند ترکیب رنگ آبی و قرمز که به شما در نتیجه رنگ بنفش می دهد.
  3. از ترکیب رنگ های دسته اول و دوم، رنگ دسته سوم بدست می آید.

همیشه استفاده از رنگ های مکمل ضروری نیست، گاهی اوقات رنگ های کنتراست نتیجه بهتری می دهند. از دیگر ویژگی های چرخه رنگ، این است که به شما نشان می دهد رنگ های هماهنگ در انتخاب لباس شما چه نتیجه ای دارد و می توانید با توجه به سلیقه شخصی، این رنگ ها را ترکیب کنید.

راز آسمان پایتخت

خرید لباس-کاماپرس

آشنایی با ترکیب رنگ های جذاب

وقتی مهمانی دعوت می شوید، اولین سوالی که در ذهنتان پیش می آید انتخاب رنگ لباس یا نوع آن است. باید به رسمی یا غیر رسمی بودن مهمانی توجه کنید. برای نمونه می توان به لباس خانم ها و آقایان در مهمانی رسمی اشاره کرد:

  • کت و شلوار

اولین کاری که انجام می دهید انتخاب رنگ لباس یا مدل کت و شلوار است. در انتخاب کت و شلوار وسواس زیادی به خرج دهید، کیفیت عالی را انتخاب کنید و در نظر داشته باشید این لباس، باید سال ها برای شما باکیفیت بماند. رنگ مشکی می تواند بهترین انتخاب باشد زیرا هرگز از مد نمی رود. رنگ سرمه ای تیره هم گزینه مناسبی است.

  • پاپیون یا کراوات

در مراسم های رسمی سعی کنید کراوات ساده استفاده کنید. کراوات طرح دار برای مهمانی های غیر رسمی مناسب تر است. بهترین انتخاب شما برای رنگ پاپیون، مشکی است. رنگ سورمه ای هم می تواند انتخاب خوبی باشد.

  • پیراهن

اگر انتخاب کت شلوار مشکی انتخاب کردید، پیراهن سفید گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، که بسته به سلیقه خود می توانید نوع یقه را انتخاب کنید. انواع یقه را می توان به 2 نوع، یقه برگشتی یا یقه کوتاه تقسیم کرد.

  • کفش

مدل کفش شما باید متناسب با مراسمی باشد که دعوت هستید. برای مراسم رسمی گزینه مناسب کفش ورنی براق مشکی است.

  • اندازه لباس

لباس باید متناسب با اندام شما دوخته شود. فقط در نظر داشته باشید در مراسم های رسمی بهتر است لباس بلند بپوشید.

  • رنگ لباس

در مراسم های رسمی انتخاب رنگ، نکته بسیار مهمی است که شما باید به آن دقت کنید. رنگ هایی مانند مشکی و طلایی با مراسم رسمی متناسب است. رنگ هایی مانند سرخابی یا زرد و سبز مناسب مهمانی های غیر رسمی می باشد. همچنین در نظر داشته باشید انتخاب رنگ لباس، به رنگ پوست شما نیز بستگی دارد.

چه اصولی را باید در انتخاب رنگ رعایت کنید؟

مهم ترین اصل های انتخاب رنگ که باعث افزایش جذابیت شما می شود، شامل مراحل زیر است:

  • استفاده از رنگ های نود مانند سفید، کرم، یا خاکستری و … همیشه باعث جذابیت شما می شوند، مناسب همه فصل ها می باشد و انتخاب مناسبی برای پیراهن یا تیشرت های زیر کت یا ژاکت است.
  • امروزه رنگ های پاستیلی طرفداران بسیار زیادی دارد، اگر فکر می کنید ترکیب رنگ لباس پاستیلی با رنگ خنثی یا نود مناسب نیست، اشتباه می کنید! شما می توانید با استفاده درست از این رنگ ها، ترکیب زیبایی درست کنید.

لباس-کاماپرس

چه رنگی به پوستمان می آید؟

رنگ پوست شما نقش بسزایی در انتخاب رنگ لباس دارد. پوست شما به سه نوع، سرد، خنثی یا گرم تقسیم می شود.

  • اگر پوست سردی دارید، بهتر است رنگ لباس انتخابی شما دارای تناژهای خنک مانند آبی روشن، بنفش تیره، قرمز روشن،زرد کم رنگ و… باشد.
  • اگر پوستی خنثی دارید، رنگ های محو مانند صورتی کثیف یا سبز یشمی و زرد تیره شما را بسیار جذاب می کنند. رنگ هایی مانند سرخابی ممکن است به شما نیاید ولی قرمز پر رنگ را حتما امتحان کنید.
  • پوست های گرم بهتر است رنگ های سرد را امتحان نکنند ولی رنگ های قرمز، گلبهی یا زرد بسیار به آن ها می آید.

حرف آخر

با توجه رازهایی که باید درباره انتخاب رنگ لباس بدانید، اکنون می دانید که باید لباس مورد نظر خود را مطابق با رنگ پوست و نوع مراسم انتخاب کرد. سلیقه شما اهمیت بالایی در انتخاب رنگ لباس دارد. اگر در مراسم رسمی هستید باید مطابق با آن، رنگ و سبک پوشش خود را انتخاب کنید. در مراسمی که باید حجاب داشته باشید، بهترین انتخاب می تواند توربان لاکچری یا هدشال مجلسی باشد، که به زیبایی استایل شما کمک زیادی می کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز