تارا ؛ از وام 100 میلیونی تا صدور مستر کارت

رضا معینیان- کاماپرس
ژیوار

تارا، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه اعتبار در ایران، با هدف ارتقاء رفاه مالی مردم و تسهیل دسترسی آن‌ها به اعتبار برای برآوردهای روزمره فعالیت می‌کند. در شرایط اقتصادی فعلی که با رکود تورمی مواجه هستیم، نقش این شرکت در تقویت قدرت خرید مردم و هدایت اعتبار به سوی خرید کالا برای مقابله با تورم، بسیار حیاتی است.

در سال گذشته، تارا با اجرای کمپین “قرض نگیر، از تارا دستی بگیر” به معرفی مفهوم اعتبار به جامعه پرداخته و با گسترش پایه پذیرندگان و اتصال به شبکه‌های گسترده‌تر، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده و خدمات و محصولات تحت پوشش خود را گسترش داد.

رضا معینیان، مدیر ارشد فروش تارا در گفت‌وگو با کاماپرس درباره نحوه شروع به کار پلتفرم تارا توضیح داد: شرکت تارا اواخر سال 97 و ابتدای سال 98 تاسیس شد. فلسفه بنیادین این پلتفرم افزایش رفاه مالی مردم کشور است. آن زمان اعطای سرویس‌های سازمانی به کارمندان فقط منوط به اعتبار و بن بود و الان سرویس تسهیلات هم به آن اضافه شده که با وجود بستر پذیرنده‌های متنوع و خوب در بخش کالای بادوام، دیجیتال، طلا، زیورآلات و سایر پذیرنده‌ها، سرویس جذابی هم محسوب می‌شود و از آن استقبال شده است.

او گفت: درواقع ما پکیج سرویس‌هایمان به سه بخش بن‌کیف، اعتبارBNPL و تسهیلات تقسیم شده است. بحث اعتباری عمدتا مربوط می‌شود به اعتبارِ معیشتی جامعه؛ یعنی اعتباری که به صورت خُرد ارائه می­‌شود. سرویس اعتبار در بخش B2B و B2C در حال ارائه است. در بخش B2C با یک احراز هویت و اعتبارسنجی ساده، کاربران می‌توانند تا 5 میلیون تومان اعتبار خُرد در لحظه دریافت کنند و این اعتبار در لیست فروشگاه­‌های تارا، به‌عنوان بزرگ­ترین شبکه‌ پذیرندگی اعتباری کشور، بدون پرداخت کارمزد، قابل خرج و مصرف خواهد بود.

 

دریان سفر امید

رشد در سرویس‌­دهی B2B

معینیان در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره توضیح سرویس‌­دهی B2B تصریح کرد: در بخش B2B، با توجه به نحوه تعاملی که با سازمان‌ها وجود دارد، مبالغ بالاتری قابلیت اختصاص به پرسنل دارد. در مجموع با توجه به اینکه این اعتبار عمدتا نقش مستقیمی در هزینه­‌های معیشتی مردم دارد، به عنوان یک مساعده‌، نقش مثبتی در جریان نقدینگی زندگی‌شان ایفا می‌کند. ما خیلی نتیجه‌ خوبی از این خدمت گرفتیم. الگوی مصرف و conversion rate آن الان خیلی بالاست.

او در ادامه با تاکید روی بن‌های تارا تصریح کرد: بن‌کیف در تارا با هدف مسیردهی به مصرف هزینه­‌ها و تغییر فرهنگ خرید در سازمان­‌ها راه‌­اندازی شده است. در گذشته این بن‌ها، بن‌های سازمانی بودند که در یک فروشگاه خاص خرج می‌شد و یا مستقیم به کارت بانکی کارمند واریز می‌کردند. البته هنوز هم این سرویس در برخی سازمان‌­ها در حال ارائه است که عمدتا در  مسیر برنامه‌ریزی شده سازمان هزینه نمی­‌شوند و یا حق انتخاب تامین اقلام معیشتی را از کارمندان اخذ می‌کند. مثلا در شارژ کارت بانکی، مبلغ واریزی صرفاً صرف آن اقلام هدفی که منابع انسانی سازمان در نظر گرفته نمی‌­شود.

او در ادامه افزود: بعد از آن منابع انسانی شرکت‌ها به سراغ کارت‌­های شخصی­‌سازی‌شده‌­تری از جمله فروشگاه ­زنجیره‌ای رفتند. در این سرویس هم شخص ملزم به خرید آن در فروشگاه خاص بود. یا قبل از آن سبد کالا داده می‌شد که هزینه‌های لجستیک سنگینی به سازمان تحمیل داشت. ما با آسیب‌شناسی این مسئله، سرویس بن را ارائه و تلاش کردیم یک شبکه وسیع را در اختیار کارمندان سازمان­‌ها قرار دهیم تا هر جا که علاقه‌مند باشند اعتبار خود را مصرف کنند. ما تلاش کردیم که آن کرامت و شأن افراد را حفظ کنیم و حق انتخاب را از او نگیریم. از طرفی هدفمندی هزینه­‌های سازمان را نیز در نظر داشته باشیم.

اخذ وام 100 میلیونی با چک صیادی و ضمات فردی وام‌گیرنده

مدیر ارشد دپارتمان فروش پلتفرم تارا در ادامه با اشاره به مبلغ تسهیلات تارا گفت:‌ ما در تارا یک تسهیلات بانکی تا سقف 100 میلیون تومان داریم. در مدل سازمانی و B2B، با کسر از حقوق کارمند از سازمان و در حوزه B2C که به تازگی هم راه‌اندازی شده با ارائه یک برگ چک صیادی و تضمین خود فرد، تسهیلات پرداخت می­‌شود.‌

بیشتر بخوانید:

بزرگ‌ترین چالش تارا؛ تغییر فرهنگ اعتباری

معینیان با اشاره به چالش‌هایی که تارا تاکنون با آن دست به گریبان بوده گفت: من فکر می­‌کنم بزرگ‌ترین چالشی که داشتیم، تغییر فرهنگ اعتباری بوده است. ما در حال حاضر به 950 سازمان سرویس می‌دهیم؛ سه میلیون کاربر و بیش از 9 هزار پذیرنده‌ فعال در سراسر کشور داریم. من روزهای اولی که در تارا مشغول شدم، یادم هست که تغییر فرهنگ پول نقد برای سازمان‌ها خیلی سخت بود. در این صنعت تلاش کردیم خریدها هدفمند شده و سرویس­‌های ارائه شده نیازهای واقعی افراد را پوشش بدهند.

او در ادامه افزود: از طرفی هم در بخش پذیرندگی هم مذاکره سخت‌تر بود. آن موقع پذیرنده‌­ها خیلی با این حوزه آشنا نبودند و برای عقد قرارداد پذیرندگی هم چالش داشتیم. ولی الان دیگر کامل این فرهنگ جا افتاده است.

معینیان با اشاره به اینکه الان در ایران، تارا خدمات اعتباری را مشابه مستر کارت ارائه می‌دهد، گفت: ما در ظرف دو ماه و کاملا رایگان و بدون یک ریال کارمزد، اعتبار می‌دهیم. از طرفی علاوه بر اعمال تخفیف‌های فروشگاهی برای کاربران تارا، تخفیف‌­های مازاد انحصاری نیز برای کاربران فراهم شده است.

مدیر ارشد فروش تارا در پایان به‌عنوان نماینده یک پلتفرم جوان از انتظارات کسب‌وکارهای اینترنتی از وزیر آینده ارتباطات گفت: با توجه به اینکه ما در کشورمان سرویس­‌های ویزاکارت و مسترکارت نداریم و نیاز به سرویس­‌های اعتباری شدیدا در جامعه احساس می­‌شود. ما انتظار داریم با کمک مالی و حمایت از سوی بانک‌­ها بستر مناسبی برای شرکت‌­هایی مثل ما ایجاد کنند تا با ارائه سرویس‌­های وسیع­‌تر گام بلندی دراین حوزه برداشته شود و سرویس گسترده‌­تری در حوزه معیشت مردم داشته باشیم.

انتهای پیام

مرتبط با : تارا
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز