ظریف منتقدانش را با خاک یکسان کرد

ظریف-کاماپرس
ژیوار

محمدجواد ظریف، معاون راهبردی دولت مسعود پزشکیان و وزیرخارجه سابق کشورمان، در پنجمین گردهمایی حرفه‌ای رسانه با عنوان «رسانه، تعاون، توسعه» خطاب به منتقدان خود گفت: کسانی که می‌گویند من قرآن بلد نیستم گویا یادشان نیست، هنوز آنها به دنیا نیامده بودند اما من در جامع المقدمات درس می‌دادم.

به گزارش کاماپرس، محمد جواد ظریف که در طول مناظرات انتخاباتی بارها از سوی مخالفانش به اتخاذ سیاست نادرست متهم شده بود، ادامه داد: در کلاس روابط عمومی می‌گویند، باید مخاطب‌شناسی داشته باشید و پیامتان را متناسب با او تبیین کنید؛ مشکل این است که نمی‌توانیم مخاطب خود را انتخاب کنیم.

ظریف که به باور برخی از مخالفانش، سواد سیاسی ندارد و بارها مورد عناد این گروه قرار گرفته، ادامه داد: قرار نیست بگوییم تو ظالمی تو ستمگری؛ چه توقعی از این مخاطب داریم جز اینکه تلویزیون را خاموش کند یا اینکه این نفرتش از ما تشدید شود؟ در قرآن آمده دشنام ندهید به کسانی که دنیا را می‌خواند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

به نقل از ایرنا، ظریف گفت: شدت با کفار به زبان نیست به باور است و قرار است با زبانی صحبت کنیم که موثر باشد اینها درس تبلیغات برای ما است؛ چگونه می توانیم این جنگ روایتها را بسازیم؟

او ادامه داد: اگر قرار است این روایت‌ها باشند که در تنازع با یکدیگر آینده را شکل بدهند، چگونه اطمینان حاصل کنیم که روایت ما بیشتر بر قلب‌ها و مغزها بنشیند و تسخیر کند. پیام رهبر انقلاب به جوانان آمریکایی به زبانی نوشته شده که جوان آمریکایی را جذب کند نه اینکه او را تحقیر کند؛ شروع گفت‌وگو با شنیدن است نه صحبت کردن.

انتهای پیام

آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز