فیلترینگ صدای آذری جهرمی را هم در آورد

ژیوار

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در همایش اکوسیستم نوآوری واقعیت‌های اقتصاد ایران از فیلترینگ در کشور انتقاد کرد.

به گزارش کاماپرس، محمدجواد آذری جهرمی، تأکید کرد که هماهنگی بین سیاست‌های دولتی و بخش خصوصی نوآورانه می‌تواند به حل مشکلات کمک کند و تهدیدات ممکن است فرصت‌هایی برای نگاه نوآورانه ایجاد کنند.

او اشاره کرد که اقتصاد دیجیتال، به ویژه تلکام، هسته‌ای مهم در اقتصاد ایران است و برای عملکرد صحیح آن‌ها، نیاز به توجه و بهبود است.

او به مشکلات مربوط به سرکوب بازار و محدودیت‌های فیلترینگ اشاره کرد که باعث کاهش ترافیک اینترنتی بین‌المللی شده‌اند و همچنین به تلاش‌های دولت دوازدهم برای افزایش دسترسی به اینترنت در مناطق محروم اشاره کرد.

او گفت: فیلترینگ که سه سال تجربه شده است، راه حل مناسبی نبوده و در انتخابات سال 1403، اکثر گروه‌ها و نامزدها این نکته را تأیید کردند. او خواستار توقف دخالت‌های دولتی در قیمت‌گذاری اینترنت و تبدیل شدن فضای قیمت‌گذاری به یک محیط رقابتی شد.

دریان سفر امید

او خواستار پایان دادن به جنگ با مخابرات و اعمال نفوذ در آن شد و تأکید کرد که مخابرات باید از انحصارگرایی خودداری کند و بازار ثابت را رقابتی کند.

بیشتر بخوانید:

آذری جهرمی همچنین به چالش‌های موجود در اقتصاد دیجیتال اشاره کرد، از جمله مهاجرت نیروی انسانی و نیاز به بهبود شرایط کشور برای جذب و حفظ این منابع.

او به وضعیت بازارهای بالغ استارتاپی مانند دیجی کالا، اسنپ و تپسی اشاره و بیان کرد که این بازارها به دنبال مشتریان جدید هستند ولی توان خرید مشتریان فعلی کاهش یافته است.

جهرمی در پایان گفت: «فیلترینگ سه سال تجربه شد اما راه حل نبود و کارزار انتخاباتی سال ۱۴۰۳ ثابت کرد که همه گروه ها فیلترینگ را ناکارآمد می دانند و همه نامزدهای انتخاباتی بر ناکارآمد بودن فیلترینگ تاکید داشتند. حتی آقای جلیلی که ادامه دولت سیزدهم بودند نیز فیلترینگ را ناکارآمد می‌دانست این همگرایی بین نامزدها در کمتر موضوعی دیده می‌شد. فیلترینگ در دولت سیزدهم تجربه سختی بود و به نظر می رسد که اجماعی برای حل این مشکل وجود دارد و دولت باید بزودی برای آن چاره اندیشی کند.»

انتهای پیام

مرتبط با : محمدجواد آذری جهرمی
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز